frooode Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 Som topic sier... bremsa 13B turbo'en hos Vidar Strand i dag. Resultatet blei 580hk og 600nm. Turbo er Turbonetics T-66. Sliter med baktrykk, får finne fram et større hus til neste gang... Takk til: KRB Trading VS Motor Siter brap-brap-brap 1984 Mazda 929 1980 Mazda RX-7 1976 Mazda 818 De Luxe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenf Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 Grattis Frode! Det gjør vel deg til eier av Norges mest effektstinne RX7? Siter 83 RX7 12A Turbo 89 Ford F-250 XLT Lariat x80 RX7 13B x82 929 HT Coupe x89 929 2.2i GLX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frooode Skrevet September 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 Tror det er norgesrekord på 13B gitt (får la Roger ha rekorden sin i fred på 12a'en) ;) Skal bli artig i den gamle grå.. Siter brap-brap-brap 1984 Mazda 929 1980 Mazda RX-7 1976 Mazda 818 De Luxe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
XenonHID Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 Grattis Frode Da gjenstår det å få den i en bil så vi får se åssen det virker på gata.. yodude Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jantore Skrevet September 30, 2005 Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 Ja grattis blei nice tall det dere gitt. På hvilket trykk ble dette? Jan-Tore Siter -98 Suzuki Jimny 4x4 -92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim x85 Suzuki SJ413 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frooode Skrevet September 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 Maks effekt ved 7500rpm og 1.7 bar. Maks moment ved 6500 og 1.9 bar. Lada 2 bar på mellomregisteret men klarte ikke å holde trykket utover på turtall ta baktrykket ble noe stort. Tror det bor mere i motoren ved å finne på en annen innsugsløsning (har orginalt serie 5 innsug) og ved å åpne portene litt mer, de er ganske snille. Men gidder ikke å gjøre no med det nå, tror det kommer til å gå fælt uansett.. hehe... Siter brap-brap-brap 1984 Mazda 929 1980 Mazda RX-7 1976 Mazda 818 De Luxe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.C Skrevet September 30, 2005 Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 Grattis med god effekt frode:) Siter det er ikke størrelsen det kommer an på. det er hvordan du bruker den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab_alex Skrevet September 30, 2005 Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 Får bare føre meg inn i rekken av gratulasjoner jeg da. Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet September 30, 2005 Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 Gratulerer :D Bør flytte bra på seg dette her... Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simtech Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 Hei Frode Gratulerer med bremsinga. Bra jobba. Var det din intercooler du bruke? Mvh Simtech. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frooode Skrevet Oktober 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 takk takk... vi bremsa med vannavkjølt intercooler så vi får en javn og fin temperatur på alle pulla. Lå på ca 40 grader hele tiden. oljekjølern lå i vannbad med litt tilsig av kaldt vann for å holde orden på oljetempen og. Siter brap-brap-brap 1984 Mazda 929 1980 Mazda RX-7 1976 Mazda 818 De Luxe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 Heisann... Ikke 600 hk engang ? blah Neida, bare tuller litt... Må bare si gratulerer med bra tall, hadde vært moro å sett hvor mye ekstra du kunne hentet ut med annen innsugsløsning osv.. Lykke til videre... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frooode Skrevet Oktober 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 hehe. vi hadde et pull med 590 hk. da var kurva litt hakkete og rar så den gadd vi ikke å regne med (skal ikke skryte på seg no heller!) :). hadde vi klart å holde trykket oppe og tuna litt mer så hadde den nok elegant lagd 600hk :) Siter brap-brap-brap 1984 Mazda 929 1980 Mazda RX-7 1976 Mazda 818 De Luxe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.