Gå til innhold

Bygdestyggen: '78 242

Ranger emnet


TvåFyraTvå

Anbefalte innlegg

Juli/aug '05

 

Kaross er ferdig og klar til grunning. (vurderte å fjerne takrennene også, men det blir i en annen omgang).

 

Ble mye mer sparkling enn jeg først hadde regnet med! Har vært litt treg, ja, men det har gått unna noen kilo!

 

Bakrute er tatt ut, rust er fjernet, sparkel lagt og grunning ferdig. (Guess what.. ingen drenering på bakrute AGH!)

 

Var ganske irritert over den forrige eier av bilen nå. Jeg er tredje eier på bilen, første kjøpte den ny i 78 og hadde den fram til 98. Forrige eier klarte altså å ramponere bilen på ett år. Bilen er gått 214k, og kun 4 service er unngått fram til 200k. (har heftet, har heftet!:D)

 

Videre.. Dør er påmontert. Litt skjeiv for øyeblikket, men det ordner jeg med tiden.

 

Begge speil er på (ikke på bilder), byttet div deler i motorrom, eksos er like jævlig enda, skjøt mellom skjerm og frontplate er ordnet og det meste begynner å ta form.

 

PIC00037.jpg

 

PIC00038.jpg

 

PIC00036.jpg

 

PIC00039.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Grunning

 

Leide onkelen min inn som grunneperson (han har jobbet på et bilopprettingsverksted). Flunke ny kompressor, sprøyte av europriskvalitet og sprayputty grunning. (farget type)

 

Resultatet ble ganske bra tross at vi ikke hadde kondensfilter til kompressoren. Siden sparklet trekker til seg grunningen ble det kun dekt helt over den, og ellers sprøytet der det var sliperiper ol.

 

Har kun mobilbilder av resultatet så langt, men skal knipse flere senere.

 

Bilde5.jpg

 

Minimalt med sparkel på panseret, så dette ble det kun sprøytet veldig tynt på.

 

Bilde3.jpg

 

260.jpg[/img]

 

Tror ikke BT blir særlig blid for dette da, men..

 

 

 

Ser bra ut dette :)

Den har riktig farge på interiøret også!!

 

Jepp, ikke hverdagslig med svart interiør!:D

 

 

Ser bra ut. Vet ikkje ka den e verdt. 400 kr?

 

Skal tenke litt på det. Sender deg en PM etterhvert!

 

detta blir bra :) jobbet mye med bilen i sommer eller?

 

Mvh Erik

 

I hele sommer stortsett. Har jo vært på jobb hver dag og da, men det ble mange dager med pussing til langt på natt! Kan trekke ifra ca 1 uke i latdager..:P

 

ny front og gammel ræv på den eller?

 

Jepp. En vakker dag skal jeg bygge om til gammelfronten igjen, men jeg blir fortsatt å beholde de nye støtfangerne.

 

Venter på lesfjörssettet mitt enda. Bestillte det for 18 dager siden..

 

Skal handle inn div deler til turbomotoren i neste uke. motorfester, bensinpumper, bensinfilter, luftfilter, oljefilter, forsterket toppakning m.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva jeg kommer til å gjøre, men i første omgang blir det nyfront og gammelrævva..

 

Her en noen bilder som er tatt i dag. Bilen står bare å venter på å bli hentet av lakkerer. Har stått slik i 2 uker nå, så jeg er foreløpig arbeidsledig.

Har kun vært å kjørt med den noen få ganger. (burna faktisk nede på veien me den late B19 jæveln!:P) Har forresten fjernet alle emblem på bilen. Bare merket i grillen igjen.

 

Er på leting etter noe deler. Det som haster mest, er en vindusviskerarm (har hørt at det er en annen type opp til '78?) og chromlisten som låser av pakningen rundt venstre bakvindu.

 

bagasjelokk.jpg

 

Bagasjelokk -i rett utgave

EDIT: Her ser dere også de ekstra hullene jeg måtte ta for å få på 260lyktene.

 

hbakskjerm.jpg

 

hdr.jpg

 

Dere kan se på et av de tidligere bildene hvor my det var sparklet på denne døren. Her er iaffall resultatet.

 

Tak.jpg

 

Taket. Var ikke særlig rett da jeg hentet bilen. De gråe flekkene er ny grunning. Måtte slipe ned der det var dryppet vann fra sprøyta.

 

vbakskjerm.jpg

 

Var en diger bulk rett bak skjermen. ca fra der du ser speilbildet av hondaen og ned til hjulbrynnen. Var lett å rette, men måtte sparkle litt der likevel.

 

side.jpg

 

dorkinnv.jpg

 

Dørken innvendig. Litt skittent, men null rust!:D

 

hyrehjulbrynn.jpg

 

Hjulbrynnen i bagasjerommet. Hel og fin. litt overflaterust.

 

venstrehjulbrynn.jpg

 

Samme greia på denne siden.

 

under.jpg

 

Under bilen. Her er den rusten dere finner på bilen. Heh.. ingenting å hyle for iaffall!:D

 

blaaoye.jpg

 

Laget blåøye på lyktene

 

intr2.jpg

intr1.jpg

 

instrpan.jpg

 

Da jeg kjøpte GLT'en (som jeg fikk turbomotoren fra) var det originalt et turbopanel i den. Speedoen gikk til 220km't og det var turteller der istedet for klokke. Dette ble desverre stjålet da jeg hadde begge bilene på verksted for motorbytte.

 

R-Sport.jpg

 

ORIGINALE R-sport trekk til baksetene. Må legges på litt bedre, men men..

 

blinkers.jpg

 

Skjermblinkersene. Er originalt fra golf 2.

 

GRILL.jpg

 

Min grill.

 

B19_242LINV.jpg

 

Trykte litt feil da jeg skulle forminske bildet, men dette ble da tøfft!:P

 

Her er et bilde som er tatt med mobilen ca en uke etter grunning. Er svarthvitt da..og det var et litt rart lys da jeg tok bildet.

 

242R4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår