Gå til innhold

Trim til BMW 325, trenger litt forklaring!

Ranger emnet


ca(2)

Anbefalte innlegg

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stemmer det. Vi får se hvor det bærer. De siste årene har vi kjørt tradisjonell rally i Gruppe N med bl.a. E30 M3 S14, så dette blir en ny utfordring.

 

Gøy! Med fare for å spore av fra tråden; dere må vel vekte opp bilen en del? Jeg har ikke fulgt med i Supernasjonal i år, og har følgelig ikke fått med meg hvordan det har utviklet seg nå som turbo er tillatt.

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er under bygging, så egentlig var det Special Saloon eller RCN vi siktet oss innpå. Det er stadig debatt om regelendringer i SN kl. 3, og man må evt. kjøre med 36mm restriktor, men i Sverige skal de innføre åpen SN-klasse (fri trimming) fra 2006-sesongen med 3-års intervall.

Holy Moses smell the roses!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nok kjøling er oxo viktig, toppen er jo alu, så vrir seg fort om den blir for varm, du kan nok få bygd den, og kunne kjøre på ca 0,7-0,8 bar... det kan man jo se an når bilen er ferdig, men turbo er jo ufattelig morro da! lyst på det i min egen bil oxo! skal du ta den heeeelt ut, så er jo turbo OG kompressor en mulighet, men DA snakker vi penger, tid og kunnskap! det er ingen lett sak.

BMW er best! enkelt å greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du penger har du mulighetene.

 

Det er ingen umulighet å få feks 1500 HK ut av en 1499,8 ccm motor, men da må du igjen ha penger. Vel du må ha masse penger.

 

Mvh

 

men jeg vil ha litt power og samtidig har holdbarhet! :)

Kjører Aprilia RS 125 for øyeblikket, fulleffekt!

Ønsker BMW 325/328 E36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du ikke har kjøpt 325 ennå? Før du begynner og trimme o.s.v

Så bør du prøve en 325, og lære og kjenne bilen med rundt 200hk, før du begynner og trimme..... Og kjøre med 300+ hester, er ikke noe for en 18åring fersk bak rattet, da går det fort gæ'rnt!

 

Jeg er selv 21år, og har bmw med 300hk+++ Jeg har kjørt veldig MYE bil, men å si at jeg har full kontroll på bilen min, det er bare tull. Du ler ikke når bilen slipper ut av en sving med kontra i 2og 3gir....

 

Detta var ikke ment som kritikk, men tenk deg litt om!

Og det er heller ikke bare å få 300hk, er endel jobb, men er sinnsykt moro, sugemtor fra e36 m3, er mye enklere og kontrollere. En en turbomotor, da du med en turbomotor, får "ketsjup" effekten....

 

Men som flere sier her, det koster!

 

 

Hvorfor ikke kjøpe 328? MEr moment, mye billigere å forsikre og den går merkbart bedre enn 325.

Her har du også "enkel" trim, Kompressor sett fra ESS, koster ca 50lapper, da får du 300hk. Og det er nok noe av det mest holdbare du kan sette på, uten å åpne opp motoren.

83 Bmw 323(prosjektet)

87 Bmw 320i(til oppusing og eu ok)

88 Bmw 320i(totalt ribba, bare skallet igjen)

 

x Sierra 2,0 (ihelkjørt, rundbulka og nå SPIKER)

x 94 Ford Escort STV TD(Solgt)

x Saab 99 (blir spiker neste uke)

x 85 Bmw 316(spiker)

 

Trenger du Bmw Deler? Ta kontakt, skaffer det meste..

 

 

BMW CCN Member

BMW POWER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det turbo kit greiene høres dyrt ut.

hadde heller(som jeg skal gjøre) funnet en brukt turbo (T3 er ett bra alternativ), intercooler, sveisa grenrør, trykkrør, datasprut osv.

Dette bør ikke bli alt for dyrt, om du kjøper mye brukt kommer prisen veldig sansynelig under 25k eller hva jeg så det var for det kitet.

Så hadde jeg vært deg hadde jeg gjort det, og fått noen til og få det sammen. det er vel den billigste måten får og få ut litt ekstra hk.

"Oversteer is best cause you don't see the tree that kills you" -Richard Hammond.

 

 

- BMW E30 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du ikke har kjøpt 325 ennå? Før du begynner og trimme o.s.v

Så bør du prøve en 325, og lære og kjenne bilen med rundt 200hk, før du begynner og trimme..... Og kjøre med 300+ hester, er ikke noe for en 18åring fersk bak rattet, da går det fort gæ'rnt!

 

Jeg er selv 21år, og har bmw med 300hk+++ Jeg har kjørt veldig MYE bil, men å si at jeg har full kontroll på bilen min, det er bare tull. Du ler ikke når bilen slipper ut av en sving med kontra i 2og 3gir....

 

Detta var ikke ment som kritikk, men tenk deg litt om!

Og det er heller ikke bare å få 300hk, er endel jobb, men er sinnsykt moro, sugemtor fra e36 m3, er mye enklere og kontrollere. En en turbomotor, da du med en turbomotor, får "ketsjup" effekten....

 

Men som flere sier her, det koster!

 

 

Hvorfor ikke kjøpe 328? MEr moment, mye billigere å forsikre og den går merkbart bedre enn 325.

Her har du også "enkel" trim, Kompressor sett fra ESS, koster ca 50lapper, da får du 300hk. Og det er nok noe av det mest holdbare du kan sette på, uten å åpne opp motoren.

 

nei er du gal! jeg skal ikke trimme med en gang, vil bare vite hva mulighetene er! :)

Kjører Aprilia RS 125 for øyeblikket, fulleffekt!

Ønsker BMW 325/328 E36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg ville jeg valgt en 318is og jobbet med understellet i steden. Du får bedre forsikring, masse morro, lappen ryker kanskje ikke så fort, det blir kanskje ikke så dyrt. Vraker du slipper du å forklare hvordan bilen din fikk turbo, og slipper problemene med at du kjører uforsikra.

 

Pluss at viss du ikke har store erfaringen fra før av er det mindre tilgivelse å finne i en motor med 200 hk++. Selv om mindre kan piske deg også.

 

6'rne går bra alle sammen, men dem har litt forskjellig respons. 320'n går bra, 323'n går bedre, 325 går enda bedre, 328'n går best. Men uansett så er dem brødre og henger ikke så værst etter hverandre på rett strekke.

 

Prosjektet mitt har kostet meg masse penger allerede, og for å si det sånn, det ser ikke ut som det kommer til å stoppe å koste masse penger heller.

 

Ett tips: Sørg for å godkjenne bilen med turbo hos biltilsynet først, og så kan du kjøre.

 

mvh :cool:

Ikke akkuratt løsgjenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår