Gå til innhold

Trim til BMW 325, trenger litt forklaring!

Ranger emnet


ca(2)

Anbefalte innlegg

hei!

 

jeg er ny her på forumet å lurer på om noen har lyst til å "undervise" meg i diverse styling og trim til BMW 325, gjerne med pris og hvordan det monteres (sånn generelt) og hva som finnes av trim og styling på markedet, kom gjerne med internettsider cheers

Kjører Aprilia RS 125 for øyeblikket, fulleffekt!

Ønsker BMW 325/328 E36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvilken karrosseri type snakker vi? E30, E36, om du er usikker på hva jeg mener med det så ble E30 laget fram til 91 og E36 fram til 99(?)

 

Uansett, hvor mye hadde du tenkt å legge i trim, hvor mye hester vil du ta ut (om du har tenkt på det), sugemotor eller turbo?

 

Har du e30 kan du melde deg inn i E30klubben, Norge

 

Har du en annen utgave av BMW vil jeg anbefalle Bimmers.no Eller Bmw Car Club Norway sine sider BMWCCN

 

Håper dette hjelper hellothere

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er snakk om E36.

er ikke helt inne i hvor mye diverse trim koster da, hva må til for å få rundt 300 HK??

Skal du ha 300hk på null komma niks, så er det nok NOS som blir billigste løsningen. Men dog en kortvarig glede.

Nest billigst blir en turbo-konvertering. Her er link til et turbo-kit.

En annen løsning er kompressor. Her er link til kompressor-kit.

 

Skal du trimme den som sugemotor til ~300hk, blir det fort dyrt.

Ting som da oppgraderes/trimmes er: Porting av topp, programmerbar tenning/innsprøyting, "kvassere" kammer, smidd innmat, avbalansering av innmat, pulssplit-grenrør, optimering av eksos osv.

 

Turbo og kompressorkit'ene er ikke noe JEG anbefaler, eller har testet. Er kunn link til et priseksempel på trim :)

 

Happy tuning :D

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk! men hva er vanskelighetsgraden for å sette på et slikt turbo-kit? følger absolut alt man trenger med i det kitet?

hva må eventuelt til?

Det vet jeg ikke.. Har ikke montert noe slikt selv, men regner med du bør ha OK mekaniske og tekniske ferdigheter for å montere dette.

Samt tilgang på riktig utstyr.

 

Du får sende de en mail å spørre? ;)

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bygger turbo-BMW fra bunnen, men ettermarkedskit er en fin begynnelse. Anbefaler deg ikke å montere dette selv dersom du har minimal teknisk innsikt. Hvis det er et 'komplett kit' regner jeg med at alt er inkludert, men mulig du må sveise nytt grenrør (flenser) for å passe sammen.

Holy Moses smell the roses!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bygger turbo-BMW fra bunnen, men ettermarkedskit er en fin begynnelse. Anbefaler deg ikke å montere dette selv dersom du har minimal teknisk innsikt. Hvis det er et 'komplett kit' regner jeg med at alt er inkludert, men mulig du må sveise nytt grenrør (flenser) for å passe sammen.

 

jeg forstår! hva er forskjellene på det du bygger og det kitet? (sikkert dumt spm)

 

kan noen forklare hva grenrør er forno?

Kjører Aprilia RS 125 for øyeblikket, fulleffekt!

Ønsker BMW 325/328 E36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg forstår! hva er forskjellene på det du bygger og det kitet? (sikkert dumt spm)

 

kan noen forklare hva grenrør er forno?

 

Forskjellen mellom såkalt "custom" og "kit" er at førstnevnte lages på mål, mens sistnevnte lages etter en fast mal, kort forklart.

 

Grenrør er alternativet til eksosmanifold, men er elementært når man skal trimme motor seriøst.

Holy Moses smell the roses!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen mellom såkalt "custom" og "kit" er at førstnevnte lages på mål, mens sistnevnte lages etter en fast mal, kort forklart.

 

Grenrør er alternativet til eksosmanifold, men er elementært når man skal trimme motor seriøst.

 

eksosmanifold? er litt usikker på hva det er :shake

sorry hvis jeg stiller mange spm, men jeg er litt ivrig på å lære!

cheers

Kjører Aprilia RS 125 for øyeblikket, fulleffekt!

Ønsker BMW 325/328 E36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øøø du, jeg tror kanskje ikke du bør sette i gang med å turbokonvertere en bil, uten at du har, enten du har ein kompis så har peiling, eller at du har en god del erfaring selv.

 

for meg hørtes det ut som om du ikke hadde allverdens erfaring. sorry vist jeg virka frekk!

 

btw: eksosmanifoil er de rørene som eksosen kommer ut i når den forlater selve motoren.

dumme svar krever dumme spørsmål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bolt on kit kommer på ca 50,000,- da er det med intercooler, alle rør slanger etc tec... kan du sveisere sjøl, så kommer det på ca 30.000,- så må jo bilen finmappes osv osv. du får jo ca 30-40% mer effekt da... det merkes det!

men det er ikke noe du gjør i garasjen en kjølig fredags kveld mens du venter på lørdagsfylla det ass!

BMW er best! enkelt å greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øøø du, jeg tror kanskje ikke du bør sette i gang med å turbokonvertere en bil, uten at du har, enten du har ein kompis så har peiling, eller at du har en god del erfaring selv.

 

for meg hørtes det ut som om du ikke hadde allverdens erfaring. sorry vist jeg virka frekk!

 

btw: eksosmanifoil er de rørene som eksosen kommer ut i når den forlater selve motoren.

 

neida, har IKKE planer om å gjøre dette selv, men har bare lyst til å lære litt bare! har bare lyst til å finne ut i grove trekk hva som kan gjøres med denne bilen

Kjører Aprilia RS 125 for øyeblikket, fulleffekt!

Ønsker BMW 325/328 E36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bolt on kit kommer på ca 50,000,- da er det med intercooler, alle rør slanger etc tec... kan du sveisere sjøl, så kommer det på ca 30.000,- så må jo bilen finmappes osv osv. du får jo ca 30-40% mer effekt da... det merkes det!

men det er ikke noe du gjør i garasjen en kjølig fredags kveld mens du venter på lørdagsfylla det ass!

 

ok, men hva er det som da må sveises?

 

jeg har bare erfaring i å mekke på to-takts motorsykler, så bil kan jeg ikke så mye om! men håper på å lære litt :)

Kjører Aprilia RS 125 for øyeblikket, fulleffekt!

Ønsker BMW 325/328 E36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår