Margarus Skrevet September 25, 2005 Rapporter Share Skrevet September 25, 2005 bilen er en orginal Ford Granada 1973mod 2600GL har muligens en 2.8 bakaksel for hand som skal være ok stand. vis jeg skrur av min 2.6 og monterer 2.8 diffen. passer dette knirkefritt ? blir det stor forskjell på utveksling eller lignende ? kan noen si meg en grei innledning om hvordan bakakselen henger \ er festet og om det er vanskelig og få skrudd av driv akselene osv ? bytting av bakaksel er i forbindelse med slark i 2.6 diffen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lordbongo Skrevet September 26, 2005 Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 hei angående endring i utvekslingen så sier det seg at noe blir det jo :) men til demontering du trenger følgende ting. to poser + strips umbrakonøkkel ( husker ikke helt dimmensjonen ) liten skrutrekker to løftebukker og jekk pipesett og fastnøkler. demontering: løft opp bilen sett støtte bukkene under på bærebrua til bakakslingen. løsne mellomakslingen til klokka. om du nå ser på de indre drivknutene vill du se 6 umbrakoskruer per side,disse er gjerne fulle av olje og dritt derfor lønner det seg å bruke skrutrekkeren til å pirke dem rene først.ellers er det lett og dra over og ødelegge umbrako hode. når dem er løsnet trekk en pose over hver knute å strips igjenn slipper møkk og olje/fett klin. løsne så på den store mutteren i bakkant av klokka mot bensintanken, du må kansje ha hjelp og holde igjen i bagasjerommet. ikke skru den helt ut om du får den løs da ( jeg måtte kappe min med vinkelsliper) så sitter den i fire skruer gjennom bærebrua disse er bare og skru løs å så banke boltene oppover. når alt dette er løst setter du jekken i bærebrua fra siden fjerner bukkene å flytter dem ut på jekkfestene. når du nå da senker jekken bør klokka komme nedover ( husk den er tung ). tror ikke jeg har glemt noen men spør om det er noe du ikke skjønner jon p.s eventuelle skrivefeil er ikke min skyld jeg er bare sånn :) Siter lordbongo 77 mod 3.0 gl granada stv 77 mod 3.0 gl granada sedan 1/2 74 mod consul coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margarus Skrevet September 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 takker fra bra svar. var litt rotete kansje. men jeg skal se krype under og myse litt en dag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg