tosk Skrevet November 12, 2005 Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 Alle de skrå rød- motorene (B17, B19, B21, B23, B200, B230) skal ha 3,85 liter inkl. filter. Filteret tar 0,5 liter. Og alle volvo motorene Fra 1962 til 1999 bruker samme filtetet. så lenge du ikke har turbo å oljekjøler da;) da skal du ha litt mer pluss et "hi flow" filter :) vi selger dette på jobb http://www.cylmo.no Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet November 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 har sendt deg PM :) Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 kjøp goetze pakning.. forsterka pakning selges på volvo til rundt 600kr tror jeg det var... Har hørt på Volvo, men de har ikke hørt om goetze pakning... Hvilken avdeling har denne pakningen? Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 Har hørt på Volvo, men de har ikke hørt om goetze pakning... Hvilken avdeling har denne pakningen? det aner jeg ikke, en kompis som hadde kjøpt sin der bare... Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 det aner jeg ikke, en kompis som hadde kjøpt sin der bare... Har snakka med flere Volvo-avdelinger i Olso-området, og ingen har hørt om Goetze.. hmmmmmmmmm Jeg satser på original pakning ved topplokkbytte nå.... Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 mulig det kan bestilles på delenummer... men i alle tilfeller koster den rundt 600kr på krb da.. Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet November 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 mulig det kan bestilles på delenummer... men i alle tilfeller koster den rundt 600kr på krb da.. kjøpte den pakninga og bolter med apr skiver Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 hva ere egentlig som er så jævli gromt med arp-bolter og sånt? Alle skryter av dem... Kjøpte noen bolter til toppen min en gang.. aner ikke om det var arp eller ikke. kjøpte dem på krb trading, og dem har jo holdt leeenge. Sånne vanlige sorte med umbracohode... Kunne jo brukt samma greiene som vi har på jobben, helt like og betalt 1/4del av prisen i forhold til det krb tar egentlig... mulig jeg er på jordet, men dem boltene var værtfall kliss like dem vi selger på jobben (Jernvarehandelen) Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 P.S: Brukte vanlige skiver under hodene på boltene til toppen, elforsinka doble, dvs: to skiver pr bolt til toppen... Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 hva ere egentlig som er så jævli gromt med arp-bolter og sånt? Alle skryter av dem... Kjøpte noen bolter til toppen min en gang.. aner ikke om det var arp eller ikke. kjøpte dem på krb trading, og dem har jo holdt leeenge. Sånne vanlige sorte med umbracohode... Kunne jo brukt samma greiene som vi har på jobben, helt like og betalt 1/4del av prisen i forhold til det krb tar egentlig... mulig jeg er på jordet, men dem boltene var værtfall kliss like dem vi selger på jobben (Jernvarehandelen) det er 12,9 bolter, krb sier dem han selger er ytterligere herda... jeg veit ikke, men det funker fint med vanlige 12,9 bolter, får sikkert 50stk på jernvarehandel til samma prisen, men er kjekt med de skivene til arp da.. Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 stemmer, da blir det en haug med 12,9-bolter tenker jeg... hehe.. kommer jo ann på hvor mye jeg sparer da. men har aldri vært noe problem med ødelagte toppbolter som jeg har vært borti... skivene kan være greit å ha litt skikkelig ja... Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet November 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 Mye forskjell på 405 og 531 topp da?Har muligens en 531 m/VX3 kam eller 405 m/k kam får hånden....Og er VX3 kam noe og spare på eller er det noe dritt? Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet November 23, 2005 Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 Er litt forskjell ja. De fleste av 405-toppene har dysehull (vet ikke om den du har tak i har det..?) 531 er hakket bedre. Jeg ville gått for 531topp med A-kam. K og VX er heller ikke dårlige kammer da... Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet November 23, 2005 Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 Er litt forskjell ja. De fleste av 405-toppene har dysehull (vet ikke om den du har tak i har det..?) 531 er hakket bedre. Jeg ville gått for 531topp med A-kam. K og VX er heller ikke dårlige kammer da... Mener du at A-kam er bedre enn VX3? Sitter med begge og skal montere nå. Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet November 23, 2005 Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 Mener du at A-kam er bedre enn VX3? Sitter med begge og skal montere nå. har ikke testa alt detta, men har forsket og lest på det.. A-kammen har definitivt best bunndrag, VX3'en er ganske lik, men ikke så bra bunndrag, såvidt jeg husker. -Bunndrag spiller en STOR rolle for bruksbilen, er jo veeldig uøkonomisk å ha 0 bunndrag i bruksbilen... Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.