B230ft Skrevet Oktober 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 heisenn kamerat..en topp er en topp..bare å bolte på;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 hva er lengden på di orginale topp boltene?og hva er toleransen på hvor mye di kan strekkes?di boltene som sto på toppen brukte jeg 17mm kopp på.regner med det er di orginale...kan ta bilder etterpå av boltene og toppen Det nærmeste jeg finner på toleranse er:Nyt topstykke 145,6mm, dette står på FK, men ikke på FT Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 Hvorfor i flg Tolerance data skal FK ha 3,5/3,85 uten/med filter, mens de andre, inkl. FT skal ha 3,25/385 uten/med filter, tviler på at FT har annet mindre filter enn alle andre? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Oktober 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 Hvorfor i flg Tolerance data skal FK ha 3,5/3,85 uten/med filter, mens de andre, inkl. FT skal ha 3,25/385 uten/med filter, tviler på at FT har annet mindre filter enn alle andre? Alle de skrå rød- motorene (B17, B19, B21, B23, B200, B230) skal ha 3,85 liter inkl. filter. Filteret tar 0,5 liter. Og alle volvo motorene Fra 1962 til 1999 bruker samme filtetet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet Oktober 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 heisenn kamerat..en topp er en topp..bare å bolte på;) oki.tenkte bare på ventilene og slikt...at det ikke var forskjell på turbo topper og vanlige.iforhold til styrke Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Oktober 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 oki.tenkte bare på ventilene og slikt...at det ikke var forskjell på turbo topper og vanlige.iforhold til styrke Skal bare være å hive den på, såsant ventiler og fjører ++ er i orden. Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet Oktober 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 Skal bare være å hive den på, såsant ventiler og fjører ++ er i orden. jepp.skulle være i perfekt stand! Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Oktober 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 Da er det jo greit. åssen kam sitter det på da? Tror jeg hadde vurdert å få porta den toppen litt jeg.... Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet Oktober 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 Da er det jo greit. åssen kam sitter det på da? Tror jeg hadde vurdert å få porta den toppen litt jeg.... er fra 230fb så er vell vx eller vx3...blir nok porta med tia men er helt blakk nå...har brukt alt jeg hadde igjen etter jeg kjøpte bilen til å kjøpe nye deler for å få den kjørbar igjen....har ikke råd til å kjøre en gang :hammer Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet Oktober 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 Er det noe spesielt moment på toppdeksel,innsug å grenrør? Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 Nope, ikke i flg tolerance, rart egentlig, er bare å dra til normalt og jevnt da. En 20-30 Nm er vel ok? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet Oktober 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 Nope, ikke i flg tolerance, rart egentlig, er bare å dra til normalt og jevnt da.En 20-30 Nm er vel ok? jepp.kjøpte di boltene til 600kr på KRB.di som skulle trekkes til med 110nm.Er vell ikke så lurt å trekke til med 110 med en gang?Tenkte jeg skulle trekke til med noe mindre moment først...så 110,starte motoren å la den gå varm.vente til den blir kald å ettertrekke 110 Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet November 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Har lett etter 531 topp en stund nå men ser ikke ut til å få tak i noe i farten.vil ha bilen kjørbar igjen så det jeg lurte på var om jeg bare skal kjøpe meg en 530 topp...blir jeg og "merke" forskjell fra 531 eller?er vell stort sett like bare at 531 kan portes mere osv...noe som jeg ikke har tenkt å jøre i første omgang uansett. Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Forbrenningskamre ol er større på 531 toppen, du får mere hk med den, kontra en 530 topp. Så når du først ska ha deg topp, så kjøpe skikkelig siden du allerede har trimma bil og er ute etter skikkelig antall hk:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet November 12, 2005 Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 Har lett etter 531 topp en stund nå men ser ikke ut til å få tak i noe i farten.vil ha bilen kjørbar igjen så det jeg lurte på var om jeg bare skal kjøpe meg en 530 topp...blir jeg og "merke" forskjell fra 531 eller?er vell stort sett like bare at 531 kan portes mere osv...noe som jeg ikke har tenkt å jøre i første omgang uansett. Vil du ha 531 topp? mange da ;) har et par ligende, 2 orginale uten kam, kan medfølge d å da, a, k, d, lr h kam :) så har jeg 2 stk me større ventiler å porting :) men de er ikke til salgs ;) så ta kontakt!!!! Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.