ovlov86 Skrevet September 26, 2005 Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 Det der er gamle bilen til en kamerat av meg. Tøff den! Den hadde automatgir før altså... alacocaina Se bilde.. Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharp Skrevet September 26, 2005 Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 Denne bilen hadde jeg vinteren 2001/2002. Jeg så den først til salgs Sommeren 2001 da dattera til eieren skulle selge den. Han hadde hentet den fra USA for en god del år siden. Jeg kjøpde den ikke da, men da den kom til salgs igjen på vinteren slo jeg til. Den hadde da en god del rust i hjulbuene bak og de vanlige plassene, i tillegg til noe i kanalene. Spørs om han ha fiksa det før han satte på krom-lister i hjulbuene. AC-anlegget besto av gammel freongass og trengte litt påfylling, sjekk om det fungerer, evt. om det er bygd om til ny R134a-gass Motoren er en amerikansk versjon av B27E. Den har lavere komp. for å kunne kjøre på lavoktan-bensin og lambdasond. Dette var vel for å fylle de strenge utslippskravene som var i California på 80-tallet. Den var veldig slapp og dau, og brukte 1.4 på mila. Ser nå han har bytta til manuell, hadde automat før. Det bør jo hjelpe en del. Syns det er en veldig tøff bil, slå til på den hvis han har fixa rusta ;) Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovlov86 Skrevet September 26, 2005 Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 Denne bilen hadde jeg vinteren 2001/2002. Jeg så den først til salgs Sommeren 2001 da dattera til eieren skulle selge den. Han hadde hentet den fra USA for en god del år siden. Jeg kjøpde den ikke da, men da den kom til salgs igjen på vinteren slo jeg til. Den hadde da en god del rust i hjulbuene bak og de vanlige plassene, i tillegg til noe i kanalene. Spørs om han ha fiksa det før han satte på krom-lister i hjulbuene. AC-anlegget besto av gammel freongass og trengte litt påfylling, sjekk om det fungerer, evt. om det er bygd om til ny R134a-gass Motoren er en amerikansk versjon av B27E. Den har lavere komp. for å kunne kjøre på lavoktan-bensin og lambdasond. Dette var vel for å fylle de strenge utslippskravene som var i California på 80-tallet. Den var veldig slapp og dau, og brukte 1.4 på mila. Ser nå han har bytta til manuell, hadde automat før. Det bør jo hjelpe en del. Syns det er en veldig tøff bil, slå til på den hvis han har fixa rusta ;) Aslak, du skulle beholdt den... :fire: Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik_B Skrevet September 27, 2005 Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 Fikk stefaren min til å sjekke bilen og den har noe på anmerkninger som er følgende: "At bilen ikke må omregistreres utentollvesenets mellomkomst før det er gått to år fra registrering i Norge. Bilen er flyttegods. Det står ikke dato for når dette skal opphøre å gjelde. Jeg villa ha unngått mer befatning med denne bilde for å slippe tollvesenet kommer med regninger i etterkant av et kjøp." Førstegangsregistrert i Norge i 1985, så det der blir neppe noe problem. Er vel bare en av klausulene i den gamle flyttegodsregelen. Slik at man måtte eie bilen i to år etter innførsel. Erik Siter 95 Volvo 855 96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3) 85 Massey Ferguson 675 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik_B Skrevet September 27, 2005 Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 Denne bilen hadde jeg vinteren 2001/2002. Jeg så den først til salgs Sommeren 2001 da dattera til eieren skulle selge den. Han hadde hentet den fra USA for en god del år siden. Jeg kjøpde den ikke da, men da den kom til salgs igjen på vinteren slo jeg til. Den hadde da en god del rust i hjulbuene bak og de vanlige plassene, i tillegg til noe i kanalene. Spørs om han ha fiksa det før han satte på krom-lister i hjulbuene. Ble tatt ei økt på den første sommeren jeg hadde den. Er noen rustbobler, men ingen hull . AC-anlegget besto av gammel freongass og trengte litt påfylling, sjekk om det fungerer, evt. om det er bygd om til ny R134a-gass Ble sjekket/etterfylt med god gammeldags R12 gass sommeren 2002. Virker bra Motoren er en amerikansk versjon av B27E. Den har lavere komp. for å kunne kjøre på lavoktan-bensin og lambdasond. Dette var vel for å fylle de strenge utslippskravene som var i California på 80-tallet. Den var veldig slapp og dau, og brukte 1.4 på mila. Har gått over motoren, byttet noen deler, og justert opp. Er alt annet enn dau nå. Går bedre enn samtlige andre Volvoer jeg har hatt uten turbo. :) Bruker 1,1-1,2 på mila. Ser nå han har bytta til manuell, hadde automat før. Det bør jo hjelpe en del. Hjelper mye. m'm Syns det er en veldig tøff bil, slå til på den hvis han har fixa rusta ;) Har mest lyst å beholde den selv, har blitt spurt om å selge den tidligere, men jeg har alltid sagt nei. Behovet for en stasjonsvogn til i bilparken , er hovedårsaken til at jeg nå vurderer å selge gullet mitt. Erik Siter 95 Volvo 855 96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3) 85 Massey Ferguson 675 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 27, 2005 Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 lavkomp => turbo :p Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 Den bilen der er sjefs:) Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 Jeg har hørt at det skal visst gå an å holde en B27/B28 gående, men man må være EKSTREMT nøye med oljeskift. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 Jeg har hørt at det skal visst gå an å holde en B27/B28 gående, men man må være EKSTREMT nøye med oljeskift. B27 i min. 27år gammel, 200000 på telleren, sviver plettfritt. Starter lettere enn den nye BMWen vår. Dagens olje er så rein og fin at det kan ikke sammenliknes med de gamle seige oljene som var på 70-80 tallet. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 Nettopp, så en B27 som har overlevd så lenge, er kanskje over det verste. Og dessuten må man kunne si at den er verneverdig nå. Det er ikke mange 264/265 å se i det hele tatt, og jeg mistenker at flertallet av dem ikke lenger har original motor. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 Nettopp, så en B27 som har overlevd så lenge, er kanskje over det verste. Og dessuten må man kunne si at den er verneverdig nå. Det er ikke mange 264/265 å se i det hele tatt, og jeg mistenker at flertallet av dem ikke lenger har original motor. Begynner å bli mangelvare langs veiene ja, spesiellt med V6eren. Og at så mange 260er er bygd om til 4er motor syntes jeg er dumt. Finnes så mange 240 man kan dille slikt med :P Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 Jeg er helt enig, selv om det er forståelig at mange V6ere har blitt erstattet med firer - ut fra det som er "opplest og vedtatt" om B27/B28. Men det finnes akseptable "kompromissløsninger" i form av andre sekssylindrede motorer hvis man må bytte ut en B27/B28. Senere utviklingstrinn av samme motor skal visstnok være bedre: Volvo B280 (760 87-90) og V6ere fra enkelte franske modeller av enda senere årganger. Jeg vet ikke om jeg har hørt om at det har blitt prøvd ennå. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 Jeg er helt enig, selv om det er forståelig at mange V6ere har blitt erstattet med firer - ut fra det som er "opplest og vedtatt" om B27/B28. Men det finnes akseptable "kompromissløsninger" i form av andre sekssylindrede motorer hvis man må bytte ut en B27/B28. Senere utviklingstrinn av samme motor skal visstnok være bedre: Volvo B280 (760 87-90) og V6ere fra enkelte franske modeller av enda senere årganger. Jeg vet ikke om jeg har hørt om at det har blitt prøvd ennå. Er B27-28 som hadde problemer. Skulle ikke være noe problemer med B280. Men franskmennene har jo videreutviklet mye på denne maskinen. På 70 tallet var denne maskinen utrolig modern og det var den i mange år.Renault Alpina hadde denne motoren i både turbo utgave og som 24ventiler. Gikk visst veldig bra. Hadde vært moro å hatt en slik. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 Da passer det å ta litt historie her: Det er i grunnen litt merkelig at Volvo erstattet sin tidligere toppmodell 164 med en ny modell (264) som hadde mindre motor. Grunnen skal visstnok være at V6eren opprinnelig var tenkt å være en V8er. Men på grunn av oljekrisen (ca 1973) ble den i løpet av utviklingsarbeidet redusert med 25%. 164 skulle altså ha blitt erstattet av en 284! Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.