Borg Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Har lufta gjennom 3 liter med brmsevæske!! blei litt bedre når hadde brukt ca 2 liter, men var jo ikke bra men er nå helt myk igjen den pedalen, går helt i bånn uten motoren på og bremser nesten ikke... Noen som har no forslag på hva det kan være?? Siter '87 240 B230ET Godbil'n '86 240 B230A Vinterbil/Automat-Pelle '62 Felt B18 Camoblå/Dødsfella Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 du trenger nok ny hovedsylinder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Borg Skrevet September 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 du trenger nok ny hovedsylinder mye jobb? hva koster det? er vell og få på nærmeste høgger kanskje? Siter '87 240 B230ET Godbil'n '86 240 B230A Vinterbil/Automat-Pelle '62 Felt B18 Camoblå/Dødsfella Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monsterfoot Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 hm.. Du må nokk fortelle litt mer! Har du VAKUM bremsepumpe eller elektrisk? Er den elektrisk MÅ bilen din være i gang eller kontakt på mens du lufter.. Som du sier at du har lufta igjennom 3l.... Har du luftet riktig? Fortell gjerne fremgangsmåten! Har du sjekka for lekk i bremserør/slanger ?? Jeg tviler på at du har gjort noe annet en å ha lufta feil eller så KAN det være lekk no sted. Mastercylinderen din skal ikke tilate å gå i bånn selv om den er gåen, skal bare miste bremsekraft forsterkinga... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Borg Skrevet September 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 hm.. Du må nokk fortelle litt mer! Har du VAKUM bremsepumpe eller elektrisk? Er den elektrisk MÅ bilen din være i gang eller kontakt på mens du lufter.. Som du sier at du har lufta igjennom 3l.... Har du luftet riktig? Fortell gjerne fremgangsmåten! Har du sjekka for lekk i bremserør/slanger ?? Jeg tviler på at du har gjort noe annet en å ha lufta feil eller så KAN det være lekk no sted. Mastercylinderen din skal ikke tilate å gå i bånn selv om den er gåen, skal bare miste bremsekraft forsterkinga... Tipper at det er vakum, sitter i en 87 244. dro på biltema kjøpte no sånne slanger med ventil på enden, fettern min lå under bilen satte på detta og jeg satt inni og pumpa. hadde ikke på tenninga, bare innimellom for og høre litt cd. og fylte på med bremsevæske da seff når det begynte bli lite... har ikke fått sjekka no særlig på bremsrøra, men burde jo dryppe litt om det lekker da, ikke no flekker i asfalten der jeg stod! men jeg syns nå det var litt suge lyd i motorommet når vi pumpa da, men veit ikke om det er normalt eller ikke? kan jo også nevne at bremsen har vært litt bløt siden jeg fikk den for 6 ukers tid siden. bløteste og med mest vandring jeg har kjørt vertfall! Siter '87 240 B230ET Godbil'n '86 240 B230A Vinterbil/Automat-Pelle '62 Felt B18 Camoblå/Dødsfella Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monsterfoot Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Altså den ventil dritten som folk kjøper man man bare dra te H. med.... Ender med mere luft enn det var.. Ta til deg et tips nå! Ettersom det er en 240 så har du vakum pumpe! Ta deg en 0.5l kolaflaske f.eks. Lag hull i korken stort nokk til å få inn en 4-6mm slange i. slangen BØR være værtfall halv meter lang! Det du gjør, er å fylle full tank på olje beholderen din. Trer du slangen på lufte nippelen på calipern, så starter du å lufte. Prosessen du skla gjøre dette på er at du lar kompisen din pumpe 5-6 ganger på pedalen så den blir hardere. Så ber du han holde pedalen helt i bånn mens du åpner ventilen og lufter. HAN MÅ IKKE UNDER NOEN OMSTENDIGHETER SLIPPE PEDALEN FØR DU HAR LUKKA VENTILEN!.. SÅ kan han pumpe igjen 5-6 ganger før du igjen lufter.. Dette kan du gjøre 5-6 ganger PR caliper. HUSK Å ETTERFYLLE OLJE! rekkefølgen du gjør dette i er at du tar venstre caliper bak, Høyre forran, Høyre bak så venstre forran ikke luft de bakerste først så forran. komer an på bremsekretsens retning. slik gjør du helt til pedalen din blir steinhard. Når du tror du er ferdig start opp og sjekk hvor lang den synker om den fortsatt synker langt inn bør du se etter lekkasjer MENS pedalen er i bånn.. Finner du ikkeno så bytter du master cylindere din. En ny slik er ikker dyre grejer i verstefall finner du masse slike på delebiler på hoggeren.. Lykketil! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Borg Skrevet September 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Jeg får prøve det, kanksje rekker i mårra kveld. må til sverige og må nå kjøre liten 307 som du må sitte med knea oppunder haka når du kjører og kassettspeller da!! yodude yodude Siter '87 240 B230ET Godbil'n '86 240 B230A Vinterbil/Automat-Pelle '62 Felt B18 Camoblå/Dødsfella Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Kan ikke ha satt på caliperen opp ned? Da er det umuli å få ut luften.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Borg Skrevet September 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Kan ikke ha satt på caliperen opp ned? Da er det umuli å få ut luften.. den har vell alldrig vært av da! men den var løsna på av min kammerat som er bilmekaniker lærling som ikke kunne helt detta med volvo... så da allt av bremsevæske randt ut så var ingen ting igjen! Siter '87 240 B230ET Godbil'n '86 240 B230A Vinterbil/Automat-Pelle '62 Felt B18 Camoblå/Dødsfella Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 den har vell alldrig vært av da! men den var løsna på av min kammerat som er bilmekaniker lærling som ikke kunne helt detta med volvo... så da allt av bremsevæske randt ut så var ingen ting igjen! Må begynne å lufte på den nederste nippelen da... Så skal det nok bli bra.. Og begynne på det hjulet som er lengst borte bra hovedsylinderen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Borg Skrevet September 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 ærlig talt har ikke jeg vært innuder der jeg.. dissa andre som har gjort det før som var under og kobla på dissa nipplane, men er det 2 nippler på hvert hjul siden du sier må starte på den nederste... også var det en som snakka om at det var en egen krets for håndbrekk? Siter '87 240 B230ET Godbil'n '86 240 B230A Vinterbil/Automat-Pelle '62 Felt B18 Camoblå/Dødsfella Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 håndbrekk? har du hydraulisk håndbrekk også? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 rekkefølgen du gjør dette i er at du tar venstre caliper bak, Høyre forran, Høyre bak så venstre forran ikke luft de bakerste først så forran. komer an på bremsekretsens retning. Har akkurat bytta ut masse bremserør og skiver og kalippere. Når jeg lufta tok jeg bakbremsene først, så foran. Det er ikke noe luft i systemet og bremsene funker som bare det. Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baron Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Det er tre nippler pr. kalipper på 240 foran. må lufte på alle tre. Siter Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240 Skrevet September 23, 2005 Rapporter Share Skrevet September 23, 2005 vist pedalen glir sakte i bunn er nok hoved sylingderen gåen. det skjedde vertfall på min. den står på utsiden av bremsekraft forsterkeren og er lett å bytte. selges billig på biltema tror jeg. Siter 940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html x740 Tic 86 model - solgt XOpel vectra 90 model - Herjebil XVOLVO 240 STV 92 mod x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.