bmn Skrevet September 21, 2005 Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 Fra 1986, en 16v KR motor..Har aldri hatt penger til å fått fikset den skikkelig opp og alle(non-believers) har fortalt meg at: KVITT DEG MED BILEN. Men det de ikke skjønner er at jeg elsker bilen, skikkelig elsker den. Har fått en kjenning til å sveise dørk nå, har en litt dårlig kanal, må få sveise den og. Fikk bilen av brodern og har selv kostet på den 15-18 000kr siste 2-3 åra. Den ser ikke riktig rett ut i lakken, meningen den skal være sort.. Motor har gått 220 000 og er blitt pent kjørt. Litt slark i forstilling, og litt smårust, men ellers er den i ok stand. Da den var på eu-kontroll i fjor sa verkstedfolka at det ikke var noe håp, men kom igjennom til slutt. Les: sikaflex ;) Nå har jeg endelig litt penger og vurderer fikse den opp! Skal ned på lakkverksted å høre om pris lakkering, jeg og kompis skal gjøre grunnarbeid(hvis jeg får han med). Er jævla oppgira nå, men alle forteller meg det ikke er verdt det. Blir sikkert mye pussing, sveising og feenskap. Sikkert en del skruing fremover òg. Er litt skeptisk, har ikke så altfor peiling men er jo en fin måte å lære på, å hive seg i det. Men jeg lurer virkelig på om det er verdt det? :0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_s_sumstad Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Selvfølgelig er det verdt det! Golf2 GTI 16v er jo verdens beste bil:) PS:Må legge inn bilder av bilen. Siter Das Auto 09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sInnzYk Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 om det er verdt det.. golf2 begynner jo å bli en gammel bil.. Selv om ganske mange er stive i pris ^^ ... spørs egentlig hvor mye penger du skal legge inn i prosjektet det? hvis du vet sånn ca hvor mye det blir, så kan du tenke deg om, og kanskje det heller lønner seg å kjøpe en golf i bra stand? :) hadde jeg f.eks finni ut at jeg må koste på bilen kanskje 20k for å få den istand? da hadde jeg heller solgt den andre som delebil og kjøpt ny golf.. mitt synspukt :) sInn Siter Corrado G60 <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Ikke hør på det andre sier, liker du bilen er det bare å koste på det:D Golf er laget for å bli kostet på:P Men for guds skyld, ikke sleng på no japse-styling! Hehe. Originalt, MYE senk, og noen råe felger med mye kant og helst noen små detaljer som skiller seg ut i mengden! Men din bil, dine valg! Hehe. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmn Skrevet September 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Hjelper på at dere sier at det er verdt det :D Har bestilt deler for 3000 kr også blir det kanskje 2000 kr for sveising og fortstillingskontroll. Hellakkering får jeg kanskje for 4000-5000kr. Ikke så altfor mye. Men er litt skeptisk til den ene kanalen, er det mye arbeid å skifte denne? Bilen skal være 99% original! det som er clue. :) Liker disse bilene best når de er slik, har ats cup felger men begynner å bli litt slitte(ene er skeiv), vurderer ats classic men vet ikke helt hvordan det blr seende ut.. Fant dette bildet på nettet, omentrent slik som dette skal den bli seende ut! Burde jeg gå for Ats classic felger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stunt Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Hjelper på at dere sier at det er verdt det :D Har bestilt deler for 3000 kr også blir det kanskje 2000 kr for sveising og fortstillingskontroll. Hellakkering får jeg kanskje for 4000-5000kr. Ikke så altfor mye. Men er litt skeptisk til den ene kanalen, er det mye arbeid å skifte denne? Bilen skal være 99% original! det som er clue. :) Liker disse bilene best når de er slik, har ats cup felger men begynner å bli litt slitte(ene er skeiv), vurderer ats classic men vet ikke helt hvordan det blr seende ut.. Fant dette bildet på nettet, omentrent slik som dette skal den bli seende ut! Burde jeg gå for Ats classic felger? FEEET!!! DO IT! DO IT!! jeg kjører selv gamle fangere nå med 80mm drop og 9x16 borbet A. syntes det er kult! Siter Gasspedalen er den til høyre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 ATS Cup er finest. Go for it. :) Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Jeg ville ha beholdt Ats Cup felga. Passer også bra polerte som på den svarte. Har selv Cup på min bruksbil.. btw: er det 7x15 du har? [/img] Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paest Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 verdt det? du kommer nok ikke til å få igjen pengene du bruker, eller få betalt for timene og arbeidet du legger i bilen... Men du kan ta stor stolthet i det du får til. når det er sagt ønsker jeg deg lykke til. :) Siter [ ]-94 Mazda Miata 1.8l turbo [x]-87 Golf GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
locktite Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 her har felger Siter 90 Bmw 318is Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmn Skrevet September 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2005 verdt det? du kommer nok ikke til å få igjen pengene du bruker, eller få betalt for timene og arbeidet du legger i bilen... Men du kan ta stor stolthet i det du får til. når det er sagt ønsker jeg deg lykke til. :) Godt poeng, hva er penger i forhold til det: NOTHING :) Jeg blir nok å fettle på! Takk for support, jeg har trekt konklusjon om at alle som sier jeg er teit som koster på bilen er:_ 1) sjalu 2) selv teit ;) Men er litt usikker på denne felg-greia, beholde ats cup eller gå for classic. Vil 7x13 felger se teit ut på golfen? Er 7x15 dem som står på men er grådig utslitt. Men må innrømme polerte cup ser jævli bra ut. Noen som har bilde av golf med ats classic? Finner ikke dette noen sted.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet September 23, 2005 Rapporter Share Skrevet September 23, 2005 Syns ATS Classic passer best på eldre biler enn golf2. Bla Golf1,bobler passer godt med det.. Har selv 9x15 og 7x15 med 265 og 195dekk på bobla yodude Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmn Skrevet Oktober 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2005 Har pusset og sparklet men må kanskje gjøres om, siden en luring av en kamerat mente på at grunningen skulle være vanntett.. Så vet ikke om det blir lakkering i år, har nemlig ikke garasje og det er et helvetes vær for tiden. Har bestilt ny forskjerm og skal sveise litt på bakskjermen(en kjenning) + kanskje bytte panser siden dette har en liten skade. Prøver fortsatt få tak i dørtrekk siden. Felgene skal jeg pusse ned og få blank og fin. Må rette den ene felgen. Slik ser den ut nå. Bytta frontplata som det var rusta hull i. Estetisk mye bedre, derav navnet. Lite hull i gulvet. :0 Blir passe bra tror jeg.. Venstre dørk er nesten helt god..venstre kanal har et par-tre hull. Mye stress å sveise ny kanal? mange timers arbeid for en erfaren sveiser? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stunt Skrevet Oktober 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2005 Jeg ville ha beholdt Ats Cup felga. Passer også bra polerte som på den svarte. Har selv Cup på min bruksbil..btw: er det 7x15 du har? [/img] HEY!!! få kjøpe rallye fronten din da!! Siter Gasspedalen er den til høyre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet Oktober 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2005 Er det noen som skal ha den er det, JEG:D! Men tilbake til Topic. Har man en sveiser som KAN å sveise, skal det ikke være noe prob. Men det spørs jo hvor MYE rust det er. Ville vell valgt å skjære ut, å sveise i ny plate om det skulle være nødvendig. Mvh Tommen Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.