Fox Skrevet September 20, 2005 Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 Skulle ha noe så jeg kunne fjernstyre sentrallåsen i tilfelle dørene fryser i vinter. Fant en rimelig sak som "dessverre" også var en alarm ;) Sliter litt med å montere inn ett rele. Stå heller ikke stort om hvordan det gjøres. Klarer noen å tolke denne skjemaet? Skjønte ikke det med grønne kablene på rele'et? Den saksa osv. Det er den firkanten i høyre hjørne som er releet. Resten ser ok ut. Releet har to grønne, en gul og en hvit kabel. Den gule er grei. Edit: Studert litt mer nå. Tror dere at den ene grønne på releet skal inn på den grønne kabelen som ikke går til noe på den store boksen? Kan se ut som om det er det de prøver å indikere på skissa til venstre for releet. Siter '07 Ford disConnect 220LX '98 Audi Cabrio x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda626 Skrevet September 20, 2005 Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 Dette er startsperra! Dennen kan monteres på flere steder, men å kutte strømmen til coil er en ok løsning. Kutt den ene, +12V, som går inn på coil, du får da to løse ledere, koble de grønne på hver av disse lederne. Edit: Må se litt nøyere på dette, mulig det ikke er så enkelt! Det som er sikkert, er at dette er startsperra. Tenker høyt: Ser ut som man kutter den ene lederen fra ACC (tenninga) som fører til coil, og kjører den gjennom releet. Dette er vanlig på blant andre DEFA sine alarmer. Den hvite ledningen fra styreenheten kobler du til den hvite på releet, slik at strømmen til styrestrømmen blir sluttet. Så gjør du som sagt over.....??? Tror du skal se bort fra den grønne lederen, fra styreenhet, i forbindelse med startsperra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fox Skrevet September 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 Hørtes bra ut :) Kan jo virke som saksa indikerer på at det alt er klippet bort rett fra coilen. Da blir det at den hvite fra releet og den hvite fra styringsboksen kobles sammen og på ACC da. Tror det er "hotteste" tips for øyeblikket. Smeller det så finner jeg nok ut hvor du bor :hammer Siter '07 Ford disConnect 220LX '98 Audi Cabrio x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda626 Skrevet September 20, 2005 Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 Hørtes bra ut :) Kan jo virke som saksa indikerer på at det alt er klippet bort rett fra coilen. Da blir det at den hvite fra releet og den hvite fra styringsboksen kobles sammen og på ACC da. Tror det er "hotteste" tips for øyeblikket. Smeller det så finner jeg nok ut hvor du bor :hammer Du må selv kutte lederen til coilen, og koble denne gjennom releet. Ikke lurt å koble i blinde her, da du fort kan ødelegge styrestrømskretsen..... Multimeter er tingen! Du ser at den hvite og gule er styrestrømmen til spolen, som får releet til å gjøre utslag, du må ikke blande styrestrømmen sammen med den strømmen som skal kobles. Unntak her, er dersom vi snakker om felles jording, da jordingspotensialet er likt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fox Skrevet September 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 Kommer nok flere poster når jeg starter :) Forrige alarm solgte jeg for at jeg ikke orka å starte. Men denne gangen skal jeg :) Men du er enig i at i prinsippet skal kobles tre ledninger på ACC da. De to hvite kobles sammen der og den grønne kobles der mens den andre grønne kobles til coilen som vi løsna. Right? Siter '07 Ford disConnect 220LX '98 Audi Cabrio x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda626 Skrevet September 20, 2005 Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 Kommer nok flere poster når jeg starter :) Forrige alarm solgte jeg for at jeg ikke orka å starte. Men denne gangen skal jeg :) Men du er enig i at i prinsippet skal kobles tre ledninger på ACC da. De to hvite kobles sammen der og den grønne kobles der mens den andre grønne kobles til coilen som vi løsna. Right? Tenk deg dette: For at coilen skal få strøm må tenningen slåes på, kretsen blir da slik: Batteri -> ACC -> coil Med startsperre blir det: Batteri -> ACC -> Releet -> coil. Releet fungerer her som en bryter, som igjen blir styrt av spolen. Strømmen til spolen blir styrt av styreenheten. Som regel fungerer denne slik at når alarmen er aktiv/på, går det ikke strøm gjennom spolen. Med dette i bakhodet går det an å måle seg fram til rett oppkobling..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fox Skrevet September 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 hmmm... japp :) skal se hva jeg kommer til ;) Siter '07 Ford disConnect 220LX '98 Audi Cabrio x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda626 Skrevet September 20, 2005 Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 hmmm... japp :) skal se hva jeg kommer til ;) For øvrig, jeg bor på Toten! Innsnevrer leteområdet ditt litt ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fox Skrevet September 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 hehe. oki ;) Men da har jeg i hvertfall kommet til dette om jeg ikke har misstolket helt. Så får andre støtte meg eller komme med sin versjon :) Siter '07 Ford disConnect 220LX '98 Audi Cabrio x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bue Skrevet September 20, 2005 Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 Har ikke så mye peiling på dette, men lurte egentlig bare på hvor mye denne alarmen med fjernstyring kostet og hva den heter? Og hvor kjøpte du den? Siter [ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS [x] 2001 Volvo V40 1.9D [x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler [x] 1974 VW 1300S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda626 Skrevet September 20, 2005 Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 Uten å vite hva som er + og minus, kan dette se riktig ut, men jeg anbefaler å gjøre en måling før du sluttkobler kretsen........ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fox Skrevet September 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 250,- inkl frakt fra hong kong :hammer Siter '07 Ford disConnect 220LX '98 Audi Cabrio x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bue Skrevet September 20, 2005 Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 250,- inkl frakt fra hong kong :hammer Bestilte du dette fra en internettside eller? Ble litt interesert i det jeg også, særlig til den prisen! Siter [ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS [x] 2001 Volvo V40 1.9D [x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler [x] 1974 VW 1300S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda626 Skrevet September 20, 2005 Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 250,- inkl frakt fra hong kong :hammer Ville ikke si noe, men dette er en typisk Kina-instruksjon........ :) Har bygget en del rørforsterkere fra Kina, og der er ca 30% av tegningen uforståelige. Men 250 inkl frakt, det hørtes veeeeldig billig ut? Selv har jeg veldig god erfaring med DEFA........ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fox Skrevet September 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 ebay. Sikkert bare crap :) Men er verdt ett forsøk. fjernkontrollen er like tung som en ballong. Virker like solid også :) Siter '07 Ford disConnect 220LX '98 Audi Cabrio x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.