Islanwind Skrevet September 19, 2005 Rapporter Share Skrevet September 19, 2005 Punkterte her om dagen, og når jeg skulle skru av felgen, så merka at en av gjengene va ødelagt... Måtte dra i felgen og skru samtidig på den ene bolten, for å få den ut... Så lurer da på om det er farlig å kjøre med 3 bolter... Inntil jeg får skaffa nytt.. Og er det stress å skifte dette, og hva som egentlig må skiftes ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peri Skrevet September 19, 2005 Rapporter Share Skrevet September 19, 2005 Punkterte her om dagen, og når jeg skulle skru av felgen, så merka at en av gjengene va ødelagt... Måtte dra i felgen og skru samtidig på den ene bolten, for å få den ut... Så lurer da på om det er farlig å kjøre med 3 bolter... Inntil jeg får skaffa nytt.. Og er det stress å skifte dette, og hva som egentlig må skiftes ut? går greit. men ikke gi bilen din for mye hardkjøring i sving! kan prøve å gjenge opp på nytt..? mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Islanwind Skrevet September 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2005 Ok, men går det an å gjenge opp på nytt? Og hvordan går dette på eu godkjenninga, viss eg stiller opp med kun tre bolter? går greit. men ikke gi bilen din for mye hardkjøring i sving! kan prøve å gjenge opp på nytt..? mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda626 Skrevet September 19, 2005 Rapporter Share Skrevet September 19, 2005 Med tre bolter blir bilen underkjent! Mulig dette er en "3", og vil derfor bety kjøreforbud. Å kjøre med 4 bolter der navet har 5 sier jeg ikke noe på, men å kjøre med 3, der navet har 4? Det hadde jeg ikke gjort......., i lengden! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Islanwind Skrevet September 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2005 okey.. men hva må skiftes, og er dette masse arbeid? Med tre bolter blir bilen underkjent! Mulig dette er en "3", og vil derfor bety kjøreforbud. Å kjøre med 4 bolter der navet har 5 sier jeg ikke noe på, men å kjøre med 3, der navet har 4? Det hadde jeg ikke gjort......., i lengden! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda626 Skrevet September 19, 2005 Rapporter Share Skrevet September 19, 2005 Du kan sette i løsgjenger, men da må du ha verktøyet til dette. Etter denne prosessen kan du benytte den originale bolten. Vet ikke om dett er det lureste her, da innfestingen tross alt er kritisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Islanwind Skrevet September 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2005 okey.. Nå har jeg veldig lite peiling på bil.. Så jeg spør deg, hva ville du gjort...? Har kamerater som hjelper meg med bilen, så kanskje det enkleste er å få tak i nytt nav, viss det bare er det som trengs? Du kan sette i løsgjenger, men da må du ha verktøyet til dette. Etter denne prosessen kan du benytte den originale bolten. Vet ikke om dett er det lureste her, da innfestingen tross alt er kritisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda626 Skrevet September 19, 2005 Rapporter Share Skrevet September 19, 2005 Nav får du garantert brukt! Alternativt er å gjenge opp til en større dimensjon, for deretter å sette i en bolt med passende dim. Blir litt plundrette ved f.eks felgbytte, da boltene som leveres sammen med felg er originaldim. Men alt lar seg fikse. Jeg ville nok ikke kjørt permanent med løsegjenger, da jeg har ulike erfaringer med dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Islanwind Skrevet September 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2005 okey.. nav skrur eg av på ein bil på høggern, det er intet problem.. men ville du prøvd å gjenge opp til litt større? Nav får du garantert brukt! Alternativt er å gjenge opp til en større dimensjon, for deretter å sette i en bolt med passende dim. Blir litt plundrette ved f.eks felgbytte, da boltene som leveres sammen med felg er originaldim. Men alt lar seg fikse. Jeg ville nok ikke kjørt permanent med løsegjenger, da jeg har ulike erfaringer med dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda626 Skrevet September 19, 2005 Rapporter Share Skrevet September 19, 2005 Det er ikke noe problem å gå opp en dim på gjengene, du må bare få tak i bolter som passer, og har riktig kon, slik at de passer i felgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Islanwind Skrevet September 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2005 Okey, tror du det problem å få tak i da? Er jo ikke de største hullene i felgen.. hjulkryss går ikke inni engang... Det er ikke noe problem å gå opp en dim på gjengene, du må bare få tak i bolter som passer, og har riktig kon, slik at de passer i felgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda626 Skrevet September 19, 2005 Rapporter Share Skrevet September 19, 2005 Okey, tror du det problem å få tak i da?Er jo ikke de største hullene i felgen.. hjulkryss går ikke inni engang... Hodet på bolten trenger ikke å bli større! Det er kun snakk om det partiet som har gjenger! Ta med bolten til en dekkforhandler, og hør om de har en bolt med større dim og rett kon på hodet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Islanwind Skrevet September 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2005 okey,, Skjønner.. Så jeg bør spørre om det, før eg evt gjenger opp.. får tak i en større dim, og så gjenger opp etterpå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda626 Skrevet September 19, 2005 Rapporter Share Skrevet September 19, 2005 Helt rett! ;) Enn så lenge får du kjøre pent! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Islanwind Skrevet September 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2005 Ok :) Tusen, tusen takk for hjelpa :) cheers :wave Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg