passat_tdi Skrevet Oktober 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 Jeg har en 98 tdi med 110 . Min bil er ikke så veldig tørste av seg. På bykjøring drikker den 0,55 pr mil og langkjøring den 0,45. Siter - Passat 03 1,9 tdi 110 hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Oktober 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2005 har en passat med digifant 2 sprut,som bruker minst 2liter på mila. har bytta eltronikken,å sjekka det meste :cool: men forbruket er perverst. har noen vært borti dette prob..... :confused: det er så galt,at om jeg skrur ut pluggene å tørner motorn på selvstartern,så SPRUTER DET BENSIN OPP AV PLUGGHULLENE :fire: alacocaina slitte dyser kanskje? Mulig defekt lambdasonde... Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hole Skrevet Desember 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 Fikk sjekka forbruket i helga da jeg var en tur på Bjorli, var 3 i bilen med full oppakning og skiboks på taket. Forbruket ble 0,75 på mila. Vanlig småkjøring ligger den på 0,8-1 litt avhengig av hvor ivrig jeg er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
locktite Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 ligger og vipper på 0,8-1,2 alt etter som hvor grisete det blir:) Siter 90 Bmw 318is Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SignatPål Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Jeg har gjort en genial ting!!! Jeg har montert openair luftfilter og magnet på bilen min,har en 1,8L 90hk vw passat-93. Den med hel grill! På langkjøring å mye 5 gir, bruker den 0,62 per mil! På blanda kjøring bruker den 0. 75 MAKS og da kjører jeg HARDT!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 har hørt om det magnet greiene, hva var det igjen? Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hole Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Det har jeg aldri hørt om, fortell!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 Om jeg ikke husker feil så er det bare en duppeditt som skal "avmagnetisere" bilen og av den grunn så skal den faktisk bruke mindre bensin. Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Desember 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2005 her er mer å lese om det... http://www.amcarparts.org/fuelmax.htm Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hole Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 her er mer å lese om det... http://www.amcarparts.org/fuelmax.htm Hmm, så interessant ut. Dette må prøves. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Hei! Vi har pr. i dag ingen rabbat-ordninger for bilklubber, men kan jo diskutere dette videre... Kan gi 10% avslag for alle ordre over minimum 10 stk. Roger http://www.routev8.com ----- Original Message ----- From: <xxxxxxx@netcom.no> To: <rbonsak@online.no> Sent: Monday, December 12, 2005 10:53 PM Subject: FuelMax > Hei, > > har dere noen rabattordninger på Fuelmax for VW-audi klubben? > Evt kan dere gi noen gode tilbud vet større innkjøp? > > Mvh > Bjørn C. Wang > VW-Audi Klubben Norwegen > > > Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hole Skrevet Desember 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2005 Jeg blir med på ett evt. gruppekjøp. Skal høre med svigers, han er kjørelærer og sikkert interessert i å minske forbruket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 I teorien ser det fint ut, men i praksis? ser nå at forbrukerombudet i USA har spanket de over skinka med ei trefjøl http://www.ftc.gov/opa/2001/11/gadget.htm http://www.ntnu.no/gemini/2003-03/24-25.htm Ja. Som du ser sprøyt. Det du sparer på forbruket er nok at du er mer bevist på hvordan du kjører når du klipser en slik en til bensinslangen. Så hele opplegget kan spares inn ved å plassere et enkelt egg under gasspedalen. bare bullshit spør du meg. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SignatPål Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Det med magnet på bil har ingeting å gjøre med å avmagnetiserer bilen din.. Du fester den lille magneten på bensinslangen så nærme på bensinslangen inn i motoren. Det den gjør er å "lade" bensinen posetivt slik at den tenner bedre,du får en renere forbrenning,med andre ord,mer effekt ut av hver dråpe bensin! Også blir ikke motoren så fort sota ned... Du får forskjellige typer sett,du kan få et som har en magnet på luftinntaket også,(det har ikke jeg). Jeg betalte 800kr for magneten jeg har,ligger rundt der. Men siden jeg kjører 50 000km i året tjente jeg den fort inn igjen! Før jeg monterte den brukte bilen 0.9 på mila og da kjørte jeg PENT!!!!! Mener å huske at magneten min heter ecoflow eller noe i den durern,men det er mange levrandører... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SignatPål Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Har bare en ting å tilføye..... Jeg vil påstå at jeg ikke kjører særlig fint og ikke allltid etter de norske lover for bilkjøring. Det har jeg ikke tid til,som regel. Derfor er den lille magneten en fin liten ring å ha! Hjelper også når du har mye last i bilen,kan bruke bilen i 5gir i lange oppoverbakker som jeg før måtte gire i for å holde farta oppe... Det er vel ikke noen av dere som vet om noen som skal selge en Bad Look grill til en Passat -93 modell?Tidlig -93 modell.den som har originalt hel grill... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg