Gå til innhold

Snodige bremser


Maskin Tveito

Anbefalte innlegg

Okay, her er greia! Min 91 modell 2.0 LX har veldig gode bremser foran, men bak er det bare såvidt det tar. har bytta kalipere, klosser og skiver på begge sider bak, men like gærn't. Folk sier det kan være tette bremserør, men sida det kommer væske når vi lufter, så kan de jo ikke være helt tette, så da burde det bremsa bedre enn det gjør. Kan det være noe med pumpa? Noen som kan hjelpe meg her? :hvaskjera Skal ha bilen på EU-godkjenning i løpet av mnd egentlig..hehe

 

Har et spørsmål te! Når bilen går på tomgang, så jokker bilen fryktelig og høres ut som en fiskebåt! Det kommer en merkelig putrelyd akkurat som fra en båt ut av eksosanlegget. har bytta tennplugger, men det hjalp heller ikke. Eksosanlegget blei bytta da jeg kjøpte bilen for halvannet år sida, lyden var der da og. Trenger hjelp her og! PLeeeeaSE! Er så flaut!

 

Mvh Henning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremseproblemet kan ligge i laste-ventilene bak. Er sånn at de skal åpne mer (?), om du fyller bagasjerommet med ølkasser eller lik, sånn at du da får mer bremsekraft bak. Disse kan henge seg opp, noe de også gjorde på min 92 modell LX. Prøv å få sjekke ut om disse har satt seg, eller om de fungerer i hele tatt, kan være der problemet ligger.

 

Putreproblemet kan jeg desverre ikke hjelpe deg med..regner med du har gjort alt det vanlige..tennplugger, kabler, rotor, fordelerlokk, oljefilter, olje, bensinfilter..?

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off..sure saker. Hva kom taksta på?

`

Som ekstrainfo kan jeg si at de ventilene sitter liksom..rett ved klokka på bakakselen..hvis du tar å setter en strek tvers over bilen ved bakakselen, og så ser du cirka kvart inn på denne streken fra hver side..der sitter bremserøra, og disse ventilene. Vet ingen enkel måte å få testa dem på men...

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte til Nissanforhandleren som bilen min blir reparert hos og nevnte dette med bremsene. De skulle kikke på ventilene. Var som regel kaliperne eller ventilene i sånne tilfeller, sa'n. Kaliperne er jo heilt nye, så da er det stor sjangs for lasteventilene er gærne. Taksta var på 28000kr! Nesten rart forsikringsselskapet valgte å reparere den, men det gjør ikke meg noe. bilen er jo nokså fin å se på ellers, så jeg ville helst ha den. Får ny radiator og '95 fanger og grill isteden for '91 front med på detta da! det blir bedre. har ikke råd til noen voldsom styling, så jeg må gjøre det så jalla som mulig:P kan hende jeg får bilen igjen i slutten av uka. kan du si meg åssen jeg får lagt ut bilde på profilen min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm..ta og knips noen bilder, legg dem inn på pc'n, og finn deg et fint sted å uploade dem. http://www.photobucket.com er en mulighet, her blir bildene dine resiza hvis de er for store og litt sånt..men det funker. Eller du kan finne en privatperson som vil hoste dem for deg.

Så i photobucket er det rimelig enkelt, der har du thumbnails av hvert bilde, og så står det tre url-utgaver under dem. Du bare kopierer den adressen der det står IMG-tag (eller noe liknende), og så paser du den inn her.

Har du gjort det riktig vil det da poffe opp et bilde helt magisk :D

 

Håper det var forståelig det der...?

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår