Esh Skrevet September 16, 2005 Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 jeg lurer på om det er noen nettsteder man kan få kjøpt det eller butikker som selger det. også lurte jeg på hva som er best å bruke av pleksi, eller slik herdet glass som folk kaller det. det skal være over en forsterker. og hvis noen har bilder av hvordan de har gjort det med pleksi`en sin ved forsterker og lignende så bare post bilde, jeg trenger tips. skal snart slenge opp noen bilder av forsterker plassering; s prosjektet mitt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GalantV6 Skrevet September 16, 2005 Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 Det får du kjøp hos den nærmeste glassmester. Laminert glass er billigere enn ripefri plexi. GalantV6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Esh Skrevet September 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 ok, men hva er best å bruke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GalantV6 Skrevet September 16, 2005 Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 Det er en smaksak, noen synes plexi er best og andre synes glass er best. Det kommer helt ann på hva du skal ha i bagasjen, er det fare for at ting kan dette oppå så er jo plexi det beste det klarer du ikke å knuse. Jeg bruker laminert glass 8mm. GalantV6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Esh Skrevet September 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2005 hvordan fester dere glassene, pleksien til spon, mdf plater og slik da. lim og slikt::???? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soundlord Skrevet September 17, 2005 Rapporter Share Skrevet September 17, 2005 hvordan fester dere glassene, pleksien til spon, mdf plater og slik da. lim og slikt::???? Du kan frese deg 8 mm ned i spon/mdf plata di.Sett ruta ned i sporet og legg en list rundt ruta.Hvis du skulle ha den ruta på 8 mm.Fres deg ned tykkelsen på glasset.Lim ruta ned i sporet i kanten og sett en vanlig trelist oppå.Da er det limet og trelista i kanten av ruta, som holder den fast.Kanskje ikke den peneste måten å gjøre det på,men det funker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VipS_VimS Skrevet September 17, 2005 Rapporter Share Skrevet September 17, 2005 Du kan lime det med blank silikon, som du også får kjøpt hos de fleste glassmestere, eller du kan sette glasset mellom to plater som du skrur sammen, da vil du ikke få glasset i samme høyde som resten av overflaten. Jeg ville i allefall limt med blank silikon. Kan jo se her hvordan svensken Per Söder har gjort det, limt med dobbeltsidig teip og satt på en en polert ramme oppå. Siter <3 VW <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg