MBuilder Skrevet Januar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2004 AHA, brukt 5 dager i jula foran datamaskinen til BMW!! hmmm, rareste feilen, men det kokte ned på lambda sonder og coiler og indikatoreren for hvor mye spjellhuset var åpent. Alt byttet, litt bedre... neste ting å prøve er en temperaturføler, slik at den ikke går på choke hele tiden...... stay tuned, please reply...! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3ess/nos Skrevet Januar 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2004 Detta var kjempebra!!Skal prøve å bytte det samme.Er det m3 du har?3.0 liter eller 3.2? Siter 1994 M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MBuilder Skrevet Januar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 det er en 3.0, 1993-94, skal begynne med temperatur sensorene om litt over en uke, så da får vi se om det løser problemet helt. Har ikke problemer på tomgang lengre, det greier den, men den håndterer ikke bensinmengden så snart spjellene brukes, og dyse pulsen økes..... forske forske...!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr2 4agze-turbo Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 Originally posted by M3ess/nos Noen som kan hjelpe meg?Bilen min bare går å "bobler"!Noen ganger verre enn andre,bytta nettop styreenhet til vanos og det hjalp i 12timer,etter det ble den nesten like ille igjen.Bmw trodde kanskje at det kunne være lamba"ene som hadde tatt kvelden pga at den sota så jævlig mens Styringen til vanosen var defekt,men kan de gjøre at bilen går så himla dårlig(kjennes ut som jeg har 200hk eller no sånt!). Håper noen har noen gode forslag eller har vært borti noe lignende. Halla påsan.. :) Nå må du hente delebilen din, så blir jeg med å skrur.... :) Bare å si ifra.. er helt klar jeg... he he. Litt off topic: Får være med å skru litt mr2 så lenge da :) har nok å gjøre med den.. Kenny Siter It dos not matter if you win by an inch or a mile.. Winning is Winning :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3ess/nos Skrevet Januar 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 jo,jeg blir med jeg vet du kenny!Hehe Slutt å tull med thread`en min her!!DU ødelegger hele greia!!!HEHE,Neida Siter 1994 M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MBuilder Skrevet Februar 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2004 testet enda mer, og fikk kjørt en mer avansert feilsøking, og VANOSen var roten til helvete. Den består av tre sensorer; innsug, sentral og utblås. Sentral sensoren sitter øverst, og har lett for å ryke. Den kan også gi feilmelding dersom motoren går hardt før den går varm..... Ledningsnettet har jeg for øvrig revet helt av og målt igjennom alt med et ocilloscope, renset og gjort i orden. Sensoren kommer snart fra tyskland, så da får vi se om forbruket på 2,92 l/m på langkjøring går ned....... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3ess/nos Skrevet Februar 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2004 Knallbra at du skriver inn med dette! Jeg bytte hele vanos styreenheten,men det hjalp ingenting. Skal prøve det du sier.men,gidder ikke ta bilen ut av lageret før våren! Siter 1994 M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MBuilder Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 NÅ GÅR BILEN!!! Følgende ble gjort: -Gamle ledningsnett ble målt igjennom og ble til slutt funnet kortsluttning pga. vann som lå i multistikket til sikringsboksen, byttet like gjerne hele ledningsnettet, uten sensorer, for å slippe å ha det som bekymring. -Center sensoren på vanosen ble skiftet, (kan få feil med den hvis du ikke lar bilen gå varm før du begynner å kjøre hardt, får du feil pga. olhe temp og trykk! -Begge lambda sensorene skiftet (er det mer enn 30ohm over de hvite, eller har gått mer enn 100000km, er det lurt å bytte, biltema) -Vanos og motorhjerne er sett over og renset -Alle kontakter renset VIKTIGST AV ALT: TATT AV DET JÆVLA JALLA FJORTISS K&N FILTERET og satte på original luftfilter-boks med et godt innleggsfilter (BMC) Siste punktet er viktig, ellers får den for mye luft og vil prøve å gi mer bensin (ALTFOR MYE), og vil gå og boble. Har man absolutt ett behov for å være hobby-ingeniør, og prøve ett konfilter, da må du chippe bilen. Gi helst rundt 10 lapper for chip, da er det billigere å chippe neste gang, her er ingen billige løsninger. Det tipset her øker verdien av forumet, og jeg skulle gjerne likt å få betalt for det, men bare jeg får igjen tips på andre ting er det jo greit. Kosta meg nok å komme fram til konklusjonen. BMW er et helt jævlig merke når det gjelder kroner..... men; 1.-2.-3.-4. med 245 bak og tørr asfalt, på en original sugemotor, gjør at slike små kostnader blir fort borte i takt med smilet! Lykke til elektronikken gutter! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MBuilder Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 PS: Forbruket er gått ned til rundt litern pluss minus litt..... billige hester å fore! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg