Gå til innhold

DRITT lei av bensinpumpe! HJELP!

Ranger emnet


mageik

Anbefalte innlegg

Har et jævla stort problem med bensinpumpa på en audi 80!

 

Har et prosjekt i garasjen jeg har brukt en del tid på. Har et stykk audi 80 1,8 E 89 mod (B3) som ble impotert fra tyskland for noen år siden. Har kjørt den på veien i 1 år og bilen var trofast å fin slik en audi skal være. Avskiltet den for 3 måneder siden pga overhaling og omlakkering.

 

Anyway så har jeg fikla en del med den pumpa. Først skifta jeg de gummilabbene som bensinpumpa og filteret stod på for de var morkne. Skulle her en morgen starte bilen å joda, starta den å greier men da jeg skulle starte den seinere ville ikke bensinpumpa slå inn eller starte?

 

Saken er at pumpa skal koble seg inn når du vrir om tenningen for å bygge opp det nødvendige bensintrykket. Bensinpumpereleet som står på releeplass nr 10 tenkte jeg at d var men har nettopp skiftet det og det hjalp ikke. Har målt med multimeter tilkoblingspunktene til pumpa og måler et par volt i noen sek. Men det skal egentlig være 12 volt i noen sek. Har testa pumpa og den funker! Dette ble langt men har noen peiling på hva faen d kan være?

 

Hilsen en fustrerende audi-eier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et jævla stort problem med bensinpumpa på en audi 80!

 

Har et prosjekt i garasjen jeg har brukt en del tid på. Har et stykk audi 80 1,8 E 89 mod (B3) som ble impotert fra tyskland for noen år siden. Har kjørt den på veien i 1 år og bilen var trofast å fin slik en audi skal være. Avskiltet den for 3 måneder siden pga overhaling og omlakkering.

 

Anyway så har jeg fikla en del med den pumpa. Først skifta jeg de gummilabbene som bensinpumpa og filteret stod på for de var morkne. Skulle her en morgen starte bilen å joda, starta den å greier men da jeg skulle starte den seinere ville ikke bensinpumpa slå inn eller starte?

 

Saken er at pumpa skal koble seg inn når du vrir om tenningen for å bygge opp det nødvendige bensintrykket. Bensinpumpereleet som står på releeplass nr 10 tenkte jeg at d var men har nettopp skiftet det og det hjalp ikke. Har målt med multimeter tilkoblingspunktene til pumpa og måler et par volt i noen sek. Men det skal egentlig være 12 volt i noen sek. Har testa pumpa og den funker! Dette ble langt men har noen peiling på hva faen d kan være?

 

Hilsen en fustrerende audi-eier!

 

 

Kan kansje være dårlig kontakt på ledningene til pumpen. og er d ik flere en 1 relè til pumpen? Er ik sikker men.. :)

--- =) ---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår