volvo240gl_turbo Skrevet September 14, 2005 Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 jeg satte i turboen i går men er lit redd for å blåse toppakninga er det lett bytte den hvis det skjer. er det en langtekkelig jobb. er det andre ting jeg bør tenke på. jeg dro på to ganger i går å må si jeg var veldig fornøyd med det draget jeg hadde. men jeg vet ikke om motoren tåler dette. Siter 1995 modell Insane 200SX S14 Har Fått en liten front skade Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_turbo Skrevet September 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 det er en b230f med 530 topp hvis det sier noe. Siter 1995 modell Insane 200SX S14 Har Fått en liten front skade Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet September 14, 2005 Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 Bytte toppakning er gjort på et par timer. Må av med turbo og innsug. Du må ha momentnøkkel og bytte ut strekkboltene til toppen med noen nye, husk å stramme boltene i riktig rekkefølge! Du må også av med reg-reima. Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 14, 2005 Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 om du ryker den, kan du jo kjøpe kobberpakning neste gang. http://www.klracing.se/ Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet September 16, 2005 Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 om du ryker den, kan du jo kjøpe kobberpakning neste gang. http://www.klracing.se/ Den skal vist være helt jævli å få tett å bra..! Dyr er den å.. En Elring topp-pakning tåler mye den å.. Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet September 16, 2005 Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 Forsterka toppakning fra krb til 700,- tåler 2bar, mer enn grei nok... Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stolten Skrevet September 16, 2005 Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 Må ikke glemme og plane toppen før du monterer den igjen. Anbefaler jeg på det sterkeste, hvis du er riktig uheldig ender du opp med og ta av toppen igjen, pga lekkasje. Koster en ca 1000,- +- :) Siter 1990 Volvo 740 Turbo Intercooler 1986 Volvo 745 Turbo Intercooler 1986 Volvo 745 Turbo Intercooler Automat 1989 Volvo 740 GL 1997 Honda CBR 900RR Fireblade Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet September 16, 2005 Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 Må ikke glemme og plane toppen før du monterer den igjen. Anbefaler jeg på det sterkeste, hvis du er riktig uheldig ender du opp med og ta av toppen igjen, pga lekkasje. Koster en ca 1000,- +- :) Det måler du bare med en retholdt om toppen er plan. Og man må ikke bytte strekkboltene hvis de er innafor sin maksimale lengde. Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baron Skrevet September 17, 2005 Rapporter Share Skrevet September 17, 2005 Den skal vist være helt jævli å få tett å bra..! Dyr er den å.. En Elring topp-pakning tåler mye den å.. Dette stemmer bra. blokka bør da ha ringer fret rundt sylindrene. Pakkningen skal visstnok holde greit på sylindertrykket, men har stoore problemer med å holde vann og olje inni motoren(lekkasjer utover) Kjøp forsterka turbo pakning, eller evt elringpakning(motorteknikk-oslo) Kjørte med elring og pianotråd i den gamle 244 min, og den hadde datasprut,grenrør,turbonetics kulelagret t35/t4 størrelse, stooore ventiler. kjørte vanligvis på 1,5bar, men testa ut opp mot 2bar og det holdt overraskende bra. Siter Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet September 17, 2005 Rapporter Share Skrevet September 17, 2005 Det måler du bare med en retholdt om toppen er plan. Og man må ikke bytte strekkboltene hvis de er innafor sin maksimale lengde. Jeg har dratt av en toppbolt engang, skal aldri mer bruke gamle bolter jeg vertfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet September 17, 2005 Rapporter Share Skrevet September 17, 2005 Jeg har dratt av en toppbolt engang, skal aldri mer bruke gamle bolter jeg vertfall. Det skal ikke skje hvis den er innenfor måla og du har rett moment og dra til med. Det er forholdsvis dyrt og kjøpe mye strekkbolter så om du kan unngå det så er jo det det beste spør du meg. Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet September 17, 2005 Rapporter Share Skrevet September 17, 2005 Målte ikke hvor lange mine var jeg, men gikk av det gjorde de. Jeg måtte av med toppen igjen for å få ut resten av skruen. Så det gikk med ei ekstra toppakning. Fikk tak i bolter fra en gamlere motor som hadde vanlige bolter, altså ikke strekkbolter. De kan brukes på nytt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet September 17, 2005 Rapporter Share Skrevet September 17, 2005 Strekkbolter er no forbanna DR*T, må bruke vanlige bolter ! Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg