Gå til innhold

Turbo havari?

Ranger emnet

Freddie-

Anbefalte innlegg

Chippa bilen igår, en 1996 a4 tq, TS racing's Steg 3 chip program. Så plutselig når jeg var ute å kjørte idag, sa det "plopp" og vips hadde jeg 0 ladetrykk, og 0 turbo... Siden å kjøre 1.8 vart ekstremt kjedlig, stakk jeg rett avgårdes og sjekka om alle slanger hang og dinglet der di skulle og ja det gjor dem. Motoren lager en slags "ule" lyd når jeg gir på, turbotrykks måleren sier att det er 0 ladetrykk men ulelyden kan høres ut som turboen går og går men leverer 0 trykk til intaks manifoilen... eller noe lignende. Har sett endel på problemet og er REDD for å måtte innse att turboen har gått til pokkers, derfor spør jeg dere i håp om det er noen som har hatt samme problemet eller noen som vet hva som muligens kan være feil? Har prøvd det meste.

takk for alle svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi da.

Det er ikke første gangen jeg er borti det.

Mange ganger er det ofte dårlig smøring av turbo, som igjen gir mye varmere turbo, som er årsaken til turbo ras. Du må sjekke om det kommer bra med olje i det røret som går fra toppen av turbo,langs toppdekselet, bak toppen og ned under innsuget. Dette røret har en tendens til å kokse igjen hvis man over tid er sløv med å la motoren/turbo kjøle seg litt før man slår av motoren.

Mulig jeg har turbo liggende, ikke ny men en som funker.

PM meg om du vil jeg skal sjekke dette og evt. med telefon nr.

Mvh

R

Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, den lille stunden turboen funka etter chippinga gikk bilen som ei kule på 1,2 gir men når jeg drog den til 4-4500omd. på 3 gir osv dabbet den bare av... dem sjekka det hos ts, og mente det muligens kunne være lmm,for det kom feilmelding på mengde luft, men jeg tror personlig dette var turboen som rett og slett ikke orka mere fordi den var syk å svak, kan det ver en årsak? eller snakker jeg bullshit nå ? Hadde vært kult om det var turboen som forårsaket alt:) for da blir det virkelig gøy å få på ny turboen, ( er også av type K-03)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, den lille stunden turboen funka etter chippinga gikk bilen som ei kule på 1,2 gir men når jeg drog den til 4-4500omd. på 3 gir osv dabbet den bare av... dem sjekka det hos ts, og mente det muligens kunne være lmm,for det kom feilmelding på mengde luft, men jeg tror personlig dette var turboen som rett og slett ikke orka mere fordi den var syk å svak, kan det ver en årsak? eller snakker jeg bullshit nå ? Hadde vært kult om det var turboen som forårsaket alt:) for da blir det virkelig gøy å få på ny turboen, ( er også av type K-03)

Når du er kommet så langt som at du må skifte turbo ville jeg satt inn en kkk04, tenkt på det?

02 VW Golf 1,9 (GT) Tdi 190hk 420nm 4-motion

89 Nissan Sunny - Arbeidsbil

x Solgt - 79 Volvo 242 GL - Vinterbil

x Solgt *og savnet*- 97 Audi A4 1,8 Turbo

x Solgt - 98 Nissan Primera 1,6 SI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...