Freddie- Skrevet September 13, 2005 Rapporter Share Skrevet September 13, 2005 Chippa bilen igår, en 1996 a4 tq, TS racing's Steg 3 chip program. Så plutselig når jeg var ute å kjørte idag, sa det "plopp" og vips hadde jeg 0 ladetrykk, og 0 turbo... Siden å kjøre 1.8 vart ekstremt kjedlig, stakk jeg rett avgårdes og sjekka om alle slanger hang og dinglet der di skulle og ja det gjor dem. Motoren lager en slags "ule" lyd når jeg gir på, turbotrykks måleren sier att det er 0 ladetrykk men ulelyden kan høres ut som turboen går og går men leverer 0 trykk til intaks manifoilen... eller noe lignende. Har sett endel på problemet og er REDD for å måtte innse att turboen har gått til pokkers, derfor spør jeg dere i håp om det er noen som har hatt samme problemet eller noen som vet hva som muligens kan være feil? Har prøvd det meste. takk for alle svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dawg Dee-Lux Skrevet September 13, 2005 Rapporter Share Skrevet September 13, 2005 Actuatorarmen til wastegaten kan ha hengt seg opp (visst veldig vanlig) Jeg har blåst en turbo en gang i tida, og røykla hele Oppsal med hvit damp, syns ikke ditt tilfelle høres fullt så farlig ut som du forklarer det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freddie- Skrevet September 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 Turboen min har havarert:( noen som har en på lager? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baron Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 Oi da. Det er ikke første gangen jeg er borti det. Mange ganger er det ofte dårlig smøring av turbo, som igjen gir mye varmere turbo, som er årsaken til turbo ras. Du må sjekke om det kommer bra med olje i det røret som går fra toppen av turbo,langs toppdekselet, bak toppen og ned under innsuget. Dette røret har en tendens til å kokse igjen hvis man over tid er sløv med å la motoren/turbo kjøle seg litt før man slår av motoren. Mulig jeg har turbo liggende, ikke ny men en som funker. PM meg om du vil jeg skal sjekke dette og evt. med telefon nr. Mvh R Siter Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuperMario Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 Hær e en turbo tilsalgs... http://www.bilforumet.net/kjopsalg/showproduct.php?product=3251&cat=3&page=6 :) Siter --- =) --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freddie- Skrevet September 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 Har kjøpt ny, måtte ut med 4500 lapper, det var med frakt og alt... gått bare 18 000... ikke gale spør du meg=) Så jeg er vell back on stage etter helgen tipper jeg på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freddie- Skrevet September 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 Men altså, den lille stunden turboen funka etter chippinga gikk bilen som ei kule på 1,2 gir men når jeg drog den til 4-4500omd. på 3 gir osv dabbet den bare av... dem sjekka det hos ts, og mente det muligens kunne være lmm,for det kom feilmelding på mengde luft, men jeg tror personlig dette var turboen som rett og slett ikke orka mere fordi den var syk å svak, kan det ver en årsak? eller snakker jeg bullshit nå ? Hadde vært kult om det var turboen som forårsaket alt:) for da blir det virkelig gøy å få på ny turboen, ( er også av type K-03) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnus_primera Skrevet September 16, 2005 Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 Men altså, den lille stunden turboen funka etter chippinga gikk bilen som ei kule på 1,2 gir men når jeg drog den til 4-4500omd. på 3 gir osv dabbet den bare av... dem sjekka det hos ts, og mente det muligens kunne være lmm,for det kom feilmelding på mengde luft, men jeg tror personlig dette var turboen som rett og slett ikke orka mere fordi den var syk å svak, kan det ver en årsak? eller snakker jeg bullshit nå ? Hadde vært kult om det var turboen som forårsaket alt:) for da blir det virkelig gøy å få på ny turboen, ( er også av type K-03) Når du er kommet så langt som at du må skifte turbo ville jeg satt inn en kkk04, tenkt på det? Siter 02 VW Golf 1,9 (GT) Tdi 190hk 420nm 4-motion 89 Nissan Sunny - Arbeidsbil x Solgt - 79 Volvo 242 GL - Vinterbil x Solgt *og savnet*- 97 Audi A4 1,8 Turbo x Solgt - 98 Nissan Primera 1,6 SI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Didrik Mikkelsen Skrevet September 30, 2005 Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 får du ikke større turbolag med den ? Siter '01 VW Passat 1.9TDI-130 4-Motion - 145000km '88 B3 Audi 80 2.0E Quattro - 198000km -Solgt- '85 w124 230E - 351000km -Solgt- '88 w201 190 - 190000km -Solgt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.