Shalabert Skrevet September 12, 2005 Rapporter Share Skrevet September 12, 2005 Hei! Tenkte å slå på stortromma å "kjøpe" litt trøkk i bilen. Tenkte på 2x JL Audio 12w3, 2x RF P212 eller noe i den duren, så ønsker jeg forslag til forsterker som klarer å levere nok! Forsterkeren er tenkt bare til å drive subbene, så bruker jeg den jeg har nå til frontsettet og 6x9`ene... Dere kan også komme med andre forslag til subb. Takk for alle svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet September 12, 2005 Rapporter Share Skrevet September 12, 2005 Har du dynamo og batteri som kan levere nok strøm da? Mener å erindre noe om salg på slikt hos autod ;) Ellers så er det et vell av andre merker å se på, spørs hva du er ute etter lydmessig. En klar fordel hadde jo vært om du hadde mulighet til å prøvelytte her og der. Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet September 12, 2005 Rapporter Share Skrevet September 12, 2005 Hei! Tenkte å slå på stortromma å "kjøpe" litt trøkk i bilen. Tenkte på 2x JL Audio 12w3, 2x RF P212 eller noe i den duren, så ønsker jeg forslag til forsterker som klarer å levere nok! Forsterkeren er tenkt bare til å drive subbene, så bruker jeg den jeg har nå til frontsettet og 6x9`ene... Dere kan også komme med andre forslag til subb. Takk for alle svar! Kan ikke annet enn å anbefale JL Audio 500/1 på et par JL 12" :) Hadde en 12W3v2 og 500/1 selv, og det spilte meget bra i Golfen. 500/1 klarer fint to og tre stk., jeg bare liker å ha "nok" forsterker... Valg av subber kommer egentlig an på hva du er ute etter, de rimelige er kanskje ikke nok for en som vil ha masse trøkk (f.eks. meg). Med en vanlig lukket kasse vil du oppnå bortimot 135 dB (tippet 136 dB på en BMW stasjonsvogn med 3 stk. 12W3v2 og 500/1 på Våler, han spilte 136,6 :D). JL spiller pent, men du må litt opp i pris for å få begge deler (som alltid). Edit: Når det gjelder strøm klarer du deg fint om du bare sørger for skikkelig kabling. Men et godt batteri bør du ha, ettersom du fort vil ta knekken på et vanlig syrebatteri... Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet September 12, 2005 Rapporter Share Skrevet September 12, 2005 Hei! Tenkte å slå på stortromma å "kjøpe" litt trøkk i bilen. Tenkte på 2x JL Audio 12w3, 2x RF P212 eller noe i den duren, så ønsker jeg forslag til forsterker som klarer å levere nok! Forsterkeren er tenkt bare til å drive subbene, så bruker jeg den jeg har nå til frontsettet og 6x9`ene... Dere kan også komme med andre forslag til subb. Takk for alle svar! Hey. Hvor mye hadde du tengt deg å legge i anlegg? Har 2x15" JL Audio 15w6 til salgs, med en Lanzar OPTI 1400D forsterker. Kom med bud på PM om intresse! Subbene er som nye! Mvh Tommen Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shalabert Skrevet September 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2005 Hvilken forsterker fra RF kan sammenlignes med 500\1? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet September 17, 2005 Rapporter Share Skrevet September 17, 2005 Ingen!!! ;) Du må verfall opp på BD serien til RF. Kanskje T10001BD? Mener at JL 500/1 er 500W RMS i 1,2,3 og 4 ohm. Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossie power Skrevet September 17, 2005 Rapporter Share Skrevet September 17, 2005 Hei! Tenkte å slå på stortromma å "kjøpe" litt trøkk i bilen. Tenkte på 2x JL Audio 12w3, 2x RF P212 eller noe i den duren, så ønsker jeg forslag til forsterker som klarer å levere nok! Forsterkeren er tenkt bare til å drive subbene, så bruker jeg den jeg har nå til frontsettet og 6x9`ene... Dere kan også komme med andre forslag til subb. Takk for alle svar! sjekk soundtek.no for amper,du vil ikke angre! garantert!! Siter Cosworth,the search for power. prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet September 18, 2005 Rapporter Share Skrevet September 18, 2005 jeg har en Macrom M1A.1000D monoblokk du kan ha bruk for :) leverer 1x1000w rms i 2ohm. send pm om du er intr. Fungerer glimrende med RF p2 12'erne iallefall... selv om jeg personlig heller ville ha gått for de JL basserne.... ;) Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg