Mmarius Skrevet September 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 Oppdatering: Når jeg starter bilen så går den, men kutter til den nesten stopper å så går den igjen (1-2 sek) å kutter til den nesten stopper igjen. Sånn er den nå for tiden. Hva kan være feil?? På forhånd takk!! Siter (Vw Golf GTI 16v) (Vw Golf 1.6D) (Volvo 240 jordbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nedi Skrevet September 16, 2005 Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 fin bil !! jeg har samme, 89mod 16v gti, PASS GODT PÅ det digitale instr ditt !! mitt røk og måtte byttes, kostet 11.250kr hos Møller, men jeg vant ett på ebay.de til 2.850kr.... var umulig å få tak i..... edit: har du sjekket alt som heter vakumslanger ? Siter Eyes don`t leave fingerprints Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mmarius Skrevet September 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 Takk!! Skal passe godt på instrumentet mitt. Vil den drive av kutte slik hvis det noe med vakum-slanger a? Siter (Vw Golf GTI 16v) (Vw Golf 1.6D) (Volvo 240 jordbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mmarius Skrevet September 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2005 Nå lurer jeg litt på om det kan være hjernen som har tatt kvelden?? Er ikke sikker. Er det noen som har hatt problemer med hjernen før? Kan den bare ta kvelden slik? På forhånd takk!! Siter (Vw Golf GTI 16v) (Vw Golf 1.6D) (Volvo 240 jordbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet September 18, 2005 Rapporter Share Skrevet September 18, 2005 Så sant det er en KR ser jeg på dette som ganske usannsynlig... Har ALDRI hørt om at det har vært et problem hvertfall. Men gjentar meg selv: Har du skjekket med startgass, og kjenner du prosedyren ? sprut startgass rundt i motorrommet der den kan suge falskluft mens motoren går på tomgang. Øker turtallet, er det hull. Bare til info. Dette er en PL. Det som er problemet er at den kutter, altså at den muligens kanskje mister gnisten i et sekund for så og gå to sekunder igjen, og deretter gjenta seg igjen. Når jeg og Mmarius undersøkte litt, så fant vi ut at del nr. 20 på bildet kutter i det motoren kutter. Dette er i følge Haynes "Idle stabilisation control valve", altså den som styrer tomgangen..? Er det hjernen som styrer denne eller er den uavhengig? Noen som har denne delen liggende? Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Okki Skrevet September 18, 2005 Rapporter Share Skrevet September 18, 2005 Nr. 20 er en tomgangsstabilisator. Når du skrur på tenninga skal denne vibrere svakt. Denne skal kun fungere når bilen står på tomgang altså ikke om du gasser litt. prøv med mulitmeter eller prøvelys og se om det kommer strøm/signal inn til stabilisatoren når den står på tomgang og kutter. Siter -89' Golf Gti 16v Tråden om bilen: Golf-tråd nr. 1002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mmarius Skrevet September 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2005 Har ikke skjekket med startgass enda. Jeg kjenner heller ikke til prosedyren så godt heller. Men skal prøve så godt jeg kan. Siter (Vw Golf GTI 16v) (Vw Golf 1.6D) (Volvo 240 jordbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mmarius Skrevet September 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 Hurra!! nå har jeg fiksa bilen.. Nå går den som den skal. Det jeg gjorde var: At jeg tok av det dekslet til vannkassa å til venstre i vannkassa ligger det en firkantet liten boks som det går en feit strøm-kabel til å en tynn luft/vakum slange til.. jaja tenkte jeg, får vel skru opp den vesle boksen å se litt inni den, å der så jeg en liten luft/vakum slange som ikke var koblet til, koblet den til å startet opp, å bilen bare går å går å går. Jeg å cchris var å testa den litt for å forsikre oss om at den var helt i orden, å det var den. Takker for gode tips/råd Siter (Vw Golf GTI 16v) (Vw Golf 1.6D) (Volvo 240 jordbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sInnzYk Skrevet September 21, 2005 Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 da får jeg si grattis :) Siter Corrado G60 <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mmarius Skrevet September 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 Takker!! Har du fått din til å gå som den skal eller? Siter (Vw Golf GTI 16v) (Vw Golf 1.6D) (Volvo 240 jordbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sInnzYk Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Takker!! Har du fått din til å gå som den skal eller? hmm, den står på vag verksted nå.. dem hadde sett litt på den idag.. nå går den ordentlig på tomgang.. med tåler ikke gass.. håper dem finner ut noe :) Siter Corrado G60 <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mmarius Skrevet September 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Ok. Dem finner nok ut av det. Siter (Vw Golf GTI 16v) (Vw Golf 1.6D) (Volvo 240 jordbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sInnzYk Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 var bensinpumpa som var gåen.. så da må jeg bare få tak i en ny eller brukt :) Siter Corrado G60 <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mmarius Skrevet September 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Det er bra. Da er det bare å skru. Lykke til!! Siter (Vw Golf GTI 16v) (Vw Golf 1.6D) (Volvo 240 jordbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sInnzYk Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Det er bra. Da er det bare å skru. Lykke til!! jepp :) takk for det :) Siter Corrado G60 <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg