Gå til innhold

Poleringsprodukter?

Ranger emnet


Oleee

Anbefalte innlegg

Litt flaut å måtte si det, men jeg har ikke polert i år og tenkte å ta en skikkelig polering før vinteren virkelig setter inn! Så jeg lurte på hva av poleringsprodukter dere bruker på III'erne deres? :) Har hørt at man skal styre unna Turtle, og gå fram for Autoglym og Meguiars! Har tenkt på den sistnevnte og kjøpe Step1 - Step3 :) Noen som har prøvd..?

 

Lakkrens, er dette noe man skal prøve selv, eller sende dette til noen med erfaring? Har hørt mye forskjellige om nettopp dette! Men dette brukes kanskje på en ganske sliten og falmen lakk, og min er akkurat ikke det..

Tips her?

 

Hva anbefaler dere og er godt fornøyd med? hellothere

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker autoglym på jobben...bilene blirmeget bra..

Pleier røbbe først (maskin)..så ny maskin med vanlig polering (husker ikke navet på den akkurat nå) rett oppå.. venter litt så tørker av..

Så legger jeg på slik lakk beskytter etterpå, så tørker av..

Kan få tak i navn å slikt, husker ikke nå dessverre..

koster litt å sende inn, men da blir den bra hvis folka kan det de gjør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja! :) Bilene glinser som bare faen..hehe.. hellothere

 

Gikk av innkjøp av Autoglym jeg da, var "elle-melle-deg-fortelle" mellom Autoglym og Meguairs, hehe.. hellothere

 

Kjøpte 3 produkter av Autoglym:

 

- Paintrenovaiter (rosa)

- Ultra Deep Shine (svart)

- "Lakkforsegleren" (gull)

 

Har dere noe anbefalt fremgangsmåte hvordan jeg skal polerere for et best mulig resultat? :) Pappa har en poleringsmaskin her ser jeg, men folk sier at det er bare jall og det er bedre å gjøre det for hånd enn den maskina der..?!

 

Tips her gutta? Lenge skal man gnikke og gnu på hver av disse produktene?

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du gjennomgå alle 3 behandlingene anbefaler jeg maskin... tar poleringa for hånd jeg, men da tar det laaaang tid og man er dau sliten i hånda etterpå...

 

Burde jeg bruke den Biltema'n som pappa har da? uhhmmwhat?

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei.. du burde skaffe en skikkelig maskin.. maskinene fra cd-cardic og biltema er ikke kraftige nok

 

Hvor mye burde jeg legge i en poleringsmaskin da? Så det er bedre å bruke henda fremfor en Biltema maskin?

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med Meguiars-produktene er den gode lukta. :)

 

Har noen guider fra Autoglym om hvordan man skal gjøre det, og litt produktinfo.

Autoglym ekspert - Høyreklikk, lagre som

Autoglym guide - Høyreklikk, lagre som

 

ot:

Jobber du på HHK Oleee? Fikser du bra pris, da? :P

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hvor mye burde jeg legge i en poleringsmaskin da? Så det er bedre å bruke henda fremfor en Biltema maskin?

 

2500-3000 ca

 

jeg har en svær greie(ligner en vinkelsliper,bare større),den tror jeg faktisk kostet 2500 ny,men jeg fikk den brukt for 1000

Så kjøpte jeg en maskin(krom) med 2 rondelle,beregnet for den siste finishen,ble sinnsykt bra.den betelte jeg 5000 for.men nå ha d vært sjørøver på ferde i garasjen å stjålet krom maskinen :ex_machin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår