ekkoj Skrevet November 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 Etter en uke med lite besøk på verkstedet fikk jeg vært der oppe ikveld. Pussa litt på hjørenene mine bak, og begynner å bli fornøyd... Er ikke helt ferdig enda, men det kommer seg. Rom var jo ikke bygd på en dag :) Det på andre siden har betraktelig mer igjen før det er ferdig. Gikk lei sandpapirpussing og sparkling fort idag, og bestemte meg for å demontere bremsene bak. Gewinde er jo rett rundt hjørnet, og da tenkte jeg å ha pussa bærebruer, bakaksel, bremser o.l. før jeg putter på senkinga. Omtrent slik så bremsetromlene mine ut bak. Og gjett hva jeg fant inne i bremsetrommelen? Spindelvev... Det kan se ut som om denne krabaten faktisk har bodd inne i den venstre bremsetrommelen min. Enten var han glad i å bli tatt bilder av, eller så var han fryktelig død, for han satt ihvertfall musestille under fotoshooten... Hva som skjedde med han etterpå er litt uvisst, men jeg tror han hadde et ublidt møte med negerkusa. Ferdig pusset: Tromlene fikk et strøk arcanol, mens den andre biten (som jeg ikke vet hva heter) fikk noen lag med brunox da det var vanskelig å få pusset disse helt rene. Innsiden lar jeg være som den er, mens baksiden vil bli behandlet med arcanol den også. Jeg tror kanskje jeg ble mobbet litt på verkstedet ikveld... Ihvertfall synes de andre det var utrolig festelig at jeg måtte "heve" meg selv for å få pusset bremsedelene når jeg hadde de på arbeidsbenken... :D happyhappy Ellers var det en Nissan sunny innom for å bli senket ikveld. Ikke alle boltene til fjærbeinet var like samarbeidsvillige. Resultat; Bolt&Mutter 0, Vinkelsliper 1. Slik var ståa da jeg dro ikveld :) EDIT: Alle de fjører, pinner o.l. inni bremsetromelen havnet i et kar med Crc for rustløsing, Noen som vet om en bedre måte å få dette fritt for rust og sjit på? Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet November 26, 2005 Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 Fattern har faktisk brukt cola til å fjerne rust. Hehe.. :) Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet November 26, 2005 Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 EDIT: Alle de fjører, pinner o.l. inni bremsetromelen havnet i et kar med Crc for rustløsing, Noen som vet om en bedre måte å få dette fritt for rust og sjit på? kjøp alle bremsedelene nye.. inkl monteringsett.. det koster ikke all verden good work Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet November 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 Fattern har faktisk brukt cola til å fjerne rust. Hehe.. :)Jeg tenkte faktisk på det igår :) Men, vi hadde ikke cola på verkstedet ;)kjøp alle bremsedelene nye.. inkl monteringsett.. det koster ikke all verdengood work Tenkte jeg skulle kjøpe nye bremsesko og monteringssett, men følger alle fjører og sånn med da? Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet November 26, 2005 Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 Prøv med electolysis, Til det trenger du: En plast bøtte eller lignende Vann Bakepulver, Natron Batterilader Rustfritt stål Linker med mer detaljert beskrivelse: http://myweb.tiscali.co.uk/andyspatch/rust.htm http://www.stovebolt.com/techtips/rust/electrolytic_derusting.htm Før behandling: Rustfjerning pågår: Etter: PS. Jeg har ikke prøvd dette selv men det ser jo ut til å virke ganske bra. Hvis du har et basseng og 100 batteriladere til overs så kan du putte hele bilen oppi og fjerne rusten :D Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet November 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 Idag trosset jeg fyllesyke og rakk både barnedåp og et par timer på verkstedet. La noen strøk med arcanol på resten av bakbremsene Så da er vel de ferdig :) Også fikk jeg demontert calipperene foran og delt disse. Pussa vekk det jeg klarte av rust og la på brunox. Mer rakk jeg ikke idag... Hvis du har et basseng og 100 batteriladere til overs så kan du putte hele bilen oppi og fjerne rusten :DHehe, det kunne jo vært gøy på prøve :) Skal vi ta din eller min bil først? :p Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet November 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 Liten update igjen :) Fikk hivd på et strøk arcanol på caliperne selv om jeg er usikker på om jeg skal bruke de... Greiere å ha de på hylla om de ser pene ut : rolleyes Ellers så fikk jeg av bakakselen idag. Noen som har en smart ide om hvordan man får ut bolten som holder demperen fast i akselen? Alle muttere ellers slapp greit og uten problemer, men disse var jeg ikke mann om å få ut... Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 jeg bare slo den ut mens en kamerat tok tak i trommelen og rikket den opp og ned. Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 Når jeg skulle få på gewinden sleit vi fælt med å få ut denne på venstre side bak. Virka som om foringa i støtdemper'n hadde smelta rundt bolten. Fikk vridd bolten littegrann og så spratt den tilbake. Løsninga på det ble gode gamle vinkelsliper'n :) Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet November 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 jeg bare slo den ut mens en kamerat tok tak i trommelen og rikket den opp og ned.Trommel? Hvilken trommel? :) Virka som om foringa i støtdemper'n hadde smelta rundt bolten. Fikk vridd bolten littegrann og så spratt den tilbake. Løsninga på det ble gode gamle vinkelsliper'n :) Samme her.. Den kom ihvertfall ganske fort i retur den skiftenøkkelen jeg forsøkte å bruke :eek: Regna med at det bare var å kappe den av ja... Skal jo ha på gewinde alikevel :) Måtte bare sjekke... Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 Kjempefin tråd, har lest igjennom alt nå.. hehe.. Morsomt prosjekt, selv om jeg ikke liker golf.. men stå på! Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet November 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 Kjempefin tråd, har lest igjennom alt nå.. hehe.. Morsomt prosjekt, selv om jeg ikke liker golf.. men stå på! Takk takk, hyggelig med tilbakemeldinger :) Får håpe du liker bilen min når den er ferdig da :) Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oshim Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 Kjempefin tråd, har lest igjennom alt nå.. hehe.. Morsomt prosjekt, selv om jeg ikke liker golf.. men stå på! bombe att en volvo sjåfør ikke liker golf.. orker ikke å utdype det mer.. hehe.. ..ellers får jeg dårlig samvittighet over meg selv att jeg ikke bruker mer tid i garasjen da jeg titter innom denne tråden Siter Rust er passe dust. lzm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet November 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 ..ellers får jeg dårlig samvittighet over meg selv att jeg ikke bruker mer tid i garasjen da jeg titter innom denne tråden :iconsm KOM DEG I GARASJEN! Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oshim Skrevet November 30, 2005 Rapporter Share Skrevet November 30, 2005 tja, orker ikke å fyre opp varmern da jeg skal på kveldskift om en liten stund. har noen pirelli'r som mangler MYE polering.. hehe.. ellers er bilen klar, mangler bare senk som jeg tar til våren.. hehe Siter Rust er passe dust. lzm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg