Gå til innhold

dynamostøy i forsterker

Ranger emnet

zews^^

Anbefalte innlegg

hei!

Idag har jeg skiftet spiller i bilen min, flyttet og koblet til forsterkeren igjen etter en stund uten forsterker.

Jeg merket at jeg hadde litt støy i høyttalerne på tomgang og lyden økte sammen med turtallet, nesten samme lyd som om du kjører ren frekvens inn på en høyttaler.

Signalkabelen ligger sammen med remote, mens strømkabelen ligger på andre siden av bilen. Det skal vel ikke gi støy viss signal og strømkabel ligger nær hverandre ca. 30cm? og jeg vil ikke tro at remote er problemet siden dette fungerte før.

kan jording til spiller være grunnen til dette? synes kablene var litt tynne egentlig. jorden til forsterkeren er ikke flyttet siden den fungerte, men jeg skal prøve å flytte den til et bedre punkt (sikkerhetsselefeste) alikevel siden kabelen når dit nå etter forsterkerflytting. er det andre ting som kan gi støy etter turtallet? vet at det ikke er høyttalerkablene som er problemet.

Håper noen kan fortelle meg mulige feil så skal jeg prøve å utbedre disse fortest mulig.

Takk på forhånd.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv med ny jord til spillern og jord chassiset til bilens karosseri med skruen bak :)

Har du et multimeter kan du jo foreta etpar målinger for å bedømme om det er potensialforskjell på ny og gammel jord også. Fluke er saker :titties:

Har du mulighet for det så besøk en kompis som er kjekk og grei med støyløst anlegg. Koble signalkabel fra utgangen på forsterkern hans om han har det eller spillern og inn på forsterkern din. Da eliminierer/bekrefter du muligheten for støy fra signalkablene iallefall ;)

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje ikke så lurt å bare bytte spiller sånn uten videre? med tanke på at om det er forsterkeren dim som har dårlig jording og har ødelagt spilleren din av den grunn er det stor fare for at du kverker den andre spilleren også om du skrur opp litt. om du tester med bare å bytte spiller så ikke ha på noe volume i allefall. ville i første gang som jalla sa og dobbeltskjekket alle jord-punktene til annlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje ikke så lurt å bare bytte spiller sånn uten videre? med tanke på at om det er forsterkeren dim som har dårlig jording og har ødelagt spilleren din av den grunn er det stor fare for at du kverker den andre spilleren også om du skrur opp litt. om du tester med bare å bytte spiller så ikke ha på noe volume i allefall. ville i første gang som jalla sa og dobbeltskjekket alle jord-punktene til annlegget.

byttet spiller siden den gamle var dårlig og ikke tok mp3... med den nye ble lyden bedre i frontsettet og den fungerer knall :)

regner med at jeg skal sjekke jordinger og legge nye kabler til jord og + på spilleren siden de var litt for tynne etter min mening.

Takker for svar

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider