Gå til innhold

På tide å planlegge anlegg, noen synspunkter?

Ranger emnet

ss242

Anbefalte innlegg

Nå som bruksbilen snart står ferdig, kan man endelig begynne å tenke på annet enn bare å få bilen til å gå cheers

Er en stund siden har bygd noe særlig bilstereo nå, så håper noen kan si ifra om jeg gjør noe dumt.

Bilen er ikke akkurat så veldig spennende, en Volvo 240, men prøver å få den både strøken, vellydende, rask og 100% teknisk.

Over til det jeg har, selv om det ikke er så mye.

Spilleren er en Pioneer 8600, burde være et ok utganspunkt.

Utover det har jeg kun et batteri, odyssey 1700 og en 90A dynamo.

Batteriet vil bli plassert bak, så forsterkerene vil bli godt foret.

Første er frontsett, har tenkt å prøve meg på et 3 veis nå, Hertz HSK 163.

Har lyst til å drive dette med en 4 kanaler, for å ha muligheter til å bruke litt aktiv deling fra pioneer'en.

Diskant vil bli plassert på dash, mellomtone i original plassering, og basselement i en liten kasse nederst i døra.

Forsterkere har jeg absolutt ikke bestemt meg for enda, eller hadde bestemt meg for komplett SS, men av åpenlyse årsaker ble ikke det noe av.

Har også veldig lyst til å prøve Dynabel sine, gode til pris, men vil jeg bli fornøyd?!

Er ikke så ekstremt kresen, viktigeste er at de skal holde kontroll opp i litt lydstyrke.

Sikter altså på en 4k + monoblokk.

Kom med noen forslag!

Sub?

Har egentlig ingen særlige planer enda, har vurdert å prøve noen Peerless SLS 10" jeg har liggende.

De er jo 8ohm, men paralellkoblet 3 stk vil fungere greit.

Noen grunner til at dette ikke skulle fungere? Utenom at elementene kanskje ikke er så glad i miljøet i en bil.

Dette er enda bare grov tenking, så kom med innspill.

Ståle.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider