Gå til innhold

[B]10cm ripe - 10.000?!?[/B]

Ranger emnet


Dakryon

Anbefalte innlegg

Hei folkens

Jeg hadde et lite uhell for en måneds tid siden. Rygget ut fra en pumpe på en bensinstasjon da en dame kjørte litt fort bak meg for å komme ut fra stasjonen.

Litt treg i oppfatningen var jeg, og det endte med at jeg dultet borti bilen hennes. Jeg rakk og hive meg på bremsen, så var minimalt borti bilen hennes.

 

Skaden ble en 10-12cm ripe i lakken hennes over bakre venstre hjulbue, jeg kjører hvit bil og hun kjørte svart, så derfor syns selvfølgelig ripen ganske godt. Dette er jo i og for seg greit nok og det var jo ingen tvil om at jeg hadde skylden siden jeg rygget.

 

Idag fikk jeg forsikringspapirene og skaden hennes ble takstert til 10100,- kr. Forsikringselskapet mitt var hyggelige nok til å foreslå at jeg betaler skaden med en gang og slipper bonustap osv. osv.

 

Spørsmålet mitt til dere, siden jeg kan 0 om lakk og kostnader i forbindelse med dette, er som følger:

Hvordan kan 10cm med ripe koste 10100,- kr?

Det var ingen bulk(er) i skjermen, kun lakk-ripe.

 

Hun kjørte en Ford Probe 1994 modell, men grunnen til at jeg er litt mistenksom er at hun sa at hun skulle selge bilen sin. Derfor lurer jeg på om

hun har tatt en spansk en, og fått fikset noen flere ting.

Noen som vet noe rundt hvor mye slikt koster? Før jeg kontakter verksted rundt om og spør...

:drive2

- Toyota Hilux / Taro, 1996 mod

- Nissan Navara, Mountain truck, 2006

- Mitsubishi Pajero 87 mod.

- Chevrolet Tahoe 2005 mod.

- Toyota Hilux x-cab 2007 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tilbud på hellakkering med forarbeid for 10000 lapper idag, så.....

 

Men det var jo svart da... Utfra hva jeg kan si så hørtes det fryktlig stivt ut...

 

Ring til et fordverksted eller lakkeringsverksted og si at du har tilsvarende skade, hør hva de skal ha så får du jo en ide om hva det vil koste...

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte litt rundt for en tid tilbake siden og fikk pris på et panser, 3500-7500 så det er nok enorme prisforskjeller ute og går

 

Kan nok stemme at det er store prisforskjeller. Og hvis hennes forsikrings-selskap (if) har avtaler med det og det verkstedet, tror jeg ikke det er så mye jeg får gjort med det.

Men jeg tenkte at hvis kan dokumentere at veiledene pris på en slik reperasjon er langt under 10K så har jeg kanskje en sak...

- Toyota Hilux / Taro, 1996 mod

- Nissan Navara, Mountain truck, 2006

- Mitsubishi Pajero 87 mod.

- Chevrolet Tahoe 2005 mod.

- Toyota Hilux x-cab 2007 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok stemme at det er store prisforskjeller. Og hvis hennes forsikrings-selskap (if) har avtaler med det og det verkstedet, tror jeg ikke det er så mye jeg får gjort med det.

Men jeg tenkte at hvis kan dokumentere at veiledene pris på en slik reperasjon er langt under 10K så har jeg kanskje en sak...

 

Høres fornuftig ut, men jeg vet ikke om det funker sånn.

 

Uansett, lykke til! Kjipt med sånne utgifter!

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gakk..d hørtes litt mye ut da..min skal inn for å fjerne rust i ene hjulbuen..der må det kappes å sveises, og på framskjermen på samme siden er det en litn bulk som var der fra før av, så..jeg spurte om han kunne ta heile siden..så det ble lissom en ny farge..ikke noe ballerina..det ble 6500,-

så...det du fikk der høres mye ut, men kan det være at saksomkostninger feks er lagt til ?de tar jo sikkert penger for å få gjennom papirene osv hva dem enn gjør ?

uansett..kjipt

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er som nevnt her store forskjeller fra sted til sted og på forskjellige lakkeringer. Men trur det er ganske trygt å si at 10.100kr for en ripe er dyrt.

Kan tenkes de lakkerte hele bakskjermen(enklere og bedre resultat), men det er forstatt dyrt.

Kunne nok glatt fått det gjort for 5-6000kr inkl moms.

 

Ser du er fra drøbak... Husker jeg var med en kompis til billakkereren bortenfor City for et par år siden med temlig likt tilfelle. Var en ca. 10cm lang ripe(inn til metallet) pluss bitte litt bulk bak og over hjulbuen på en HRV. Vi fikk pris på ca. 4.000kr + moms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips gutter, kjempebra å få litt respons. Iallefall på så kort tid. Jeg sendte denne linken til den hyggelige dama i Gjensidige, og hun gikk rett på sak og sendte beskjed til IF om at hun skulle ha redegjørelse for den taksten som ble satt. Samt alle dokumenter/bilder i saken, slik at takstfolka i Gjensidige kunne kikke på det.

 

Skulle det vise seg at det koster 10.100,- kr å fikse dette er jeg jo selvfølgelig bare pent nødt til å betale. Men som dere sikkert skjønner vil jeg sjekke opp litt nøyere før jeg blar opp en halv månedslønn for en ripe :)

 

Igjen takk for hjelpen. Og takk til Monica i Gjensidige for meget kjapp og proffesjonell respons.

- Toyota Hilux / Taro, 1996 mod

- Nissan Navara, Mountain truck, 2006

- Mitsubishi Pajero 87 mod.

- Chevrolet Tahoe 2005 mod.

- Toyota Hilux x-cab 2007 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det synes jeg hørtes ut som en tåpelig høy pris..

 

Min bil ble påkjørt i sommer bakfra..

Og der ble bakluka bulket kraftig, pluss at støtfangeren fikk en sprekk og mange riper..

 

Resultatet er at bakluken skal rettes opp,sparkles, grunnes og bli lakket. Og bakfangeren skal plastsveises, grunnes og lakkeres..I tillegg skal takvingen grunnes og lakkes, pluss nedre del av støtfangeren skal også lakkes..

dette kom på 11.000.- og er på byens dyreste oppretter..

 

tror nok det kan være tjangser for at gamla har lurt inn et par parkeringsbulker eller handlevognriper..

 

bilen min skal forøvrig inn på mandag :)

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår