Gå til innhold

Hjelp Forgasser golf2

Ranger emnet

sparky

Anbefalte innlegg

Choken på min golf 2 1987mod 1,8 forgasser har et lite problem tror eg eller er det normalt? ikke vet eg! men problemet er at nor motoren er kald så ligger den på 1500rpm men når den blir lunken ligger den på 3000rpm og nor den er varm ca 6-800rpm Hvorfor?? noen som kan gi meg et svar på dette?? har den fått hikke??? plagsomt og kjøre med!

takker for all respons

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var da rart at den slapp turtallet når den er varm.. men hva slags motor har du?? motorkode.. (f.eks RP)

Der har jeg hatt problemer, og jeg har funnet ut hva som gjør det på den motoren. en liten elektromotor som dytter ut en arm som styrer spjeldet.

Der den "føler" hvor den er legger det seg MASSE fett som fører til ingen eller lite kontakt. og da seiler den sin egen sjø..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. en liten elektromotor som dytter ut en arm som styrer spjeldet.

Der den "føler" hvor den er legger det seg MASSE fett som fører til ingen eller lite kontakt. og da seiler den sin egen sjø..

Er en vakumklokke dette da med en slange inn i bakkant, ikke noe elektrisk her? Imidlertid går denne slangen via en ventil om jeg ikke husker helt feil, er en stund siden jeg hadde Golf Er vel en Pierburg 2E2 forgasser på denne vil jeg tro?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk den nedre kontakta på venstresida av gasseren.. sjekk om det er strøm i den når du vrir omtenning (til acc ikke til start) .. er det ikke strøm der, så er det grunnen til at du går opp til 3000rpm!

har vært borti flere golfer som er slik... men styringa av vakuumventilen har en tendens til å gå til helv og hjem!

og hvis du finner ut at du ikke har strøm der.. så legger du opp en kabel fra 12v inni bilen.. (noe som aktiveres når du vrir om nøkkelen)

Mvh

Dan

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider