jannis Skrevet September 6, 2005 Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 jeg er ikke så inn på det med drifting... legger den jo ut om vinteren og på regn osv... men klarer liksom aldri å holde den leenge,, og når kontraen kommer, så kommer den HARDT å da er det ikke så lett å holde den serlig lenge... hadde tenkt å trene en del om vinteren og trenger noen tips om hva jeg som sjåfør kan gjøre får å komme meg litt Siter BMW er best! enkelt å greit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CarFreak! Skrevet September 6, 2005 Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 jeg er ikke så inn på det med drifting... legger den jo ut om vinteren og på regn osv... men klarer liksom aldri å holde den leenge,, og når kontraen kommer, så kommer den HARDT å da er det ikke så lett å holde den serlig lenge... hadde tenkt å trene en del om vinteren og trenger noen tips om hva jeg som sjåfør kan gjøre får å komme meg litt Spennende topic =) Jeg følger nøye med og håper noen vil dele sine kunnskaper :) Siter '10 Audi A4 Allroad 2.0TDI 170HK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poitdexter Skrevet September 6, 2005 Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 fart er mitt stikkord Siter Bayern Meister Werk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jannis Skrevet September 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 var ikke så mange som var behjelplige her nej... må jo være noen som har peiling og som er villig til å dele litt erfaringer osv vel?? Siter BMW er best! enkelt å greit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drift Addict Skrevet September 16, 2005 Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 Ingen vits i å gå i detaljer, for det er kun en ting som teller.. Trening og en følelse for hva bilen kommer til å gjøre,- litt før den faktisk gjør det.. Vent til vinteren og bli med på et par isbanetreff. De fysiske betingelsene for når du drifter en bil er de samme, men du får mye bedre tid på deg på vinterføre. God trening, og en fin måte å få inn en del basis kunnskaper og grunnleggende forståelse for hvorfor bilen gjør det den gjør i forskjellige situasjoner. Og så er det vanskeligere å ødelegge noe. Men ikke umulig.. ;) Det blir som å balansere på et bein med lukkede øyne. Kan du forklare meg akkurat hvordan det går til? Siter Jostein Lillebø aka Drift Addict Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet September 16, 2005 Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 Det blir som å balansere på et bein med lukkede øyne. Kan du forklare meg akkurat hvordan det går til? Balansenerven i øret? Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MeSs Skrevet September 16, 2005 Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 Ett lite tips er å bli skikkelig godt kjent med bilen, vite når den går rundt og når kontraen kommer! Hvis du lærer dette er du goodt på vei ;) MeSs Siter 98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil. x - NA 1994 Mazda Miata 1.8 x - Mange BMW E28. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jannis Skrevet September 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 dette var det jeg ville vite, takk for svarene, men hva skal jeg gjøre får å få en litt mykere kontra? Siter BMW er best! enkelt å greit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drift Addict Skrevet September 16, 2005 Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 Du må vite hva bilen kommer til å gjøre, slik at du allerede er på vei med rattet motsatt vei når kontraen kommer. Hvis du ikke begynner å ratte før rumpa er på vei over blir det litt hektisk.. Øv deg på vinteren, prøv å hold bilen ute med bremsen slik at du får timet kontraen til den svingen du skal inn i osv.. Øvelse ;) Siter Jostein Lillebø aka Drift Addict Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gravstein Skrevet September 20, 2005 Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 Trenger du noen tips så kan du altids se BMI - Drift Bible. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet September 20, 2005 Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 Heisann... Gravstein: Drift bible er egentlig ganske ubrukelig visst man iallefall har litt kunnskap om drifting, de fleste skjønner konseptet og taktiker. Karlsen: Trening trening trening.... men viktige ting er at DU har det bra i bilen, alså at førermiljø er bra. Stoler og slik har mye mer å si enn det folk tror. Du må rett og slett bare blir så kjent som mulig med bilen :) Angående kontraen kan du jo prøve å ha litt gass når konraen kommer, det pleier å hjelpe litt. :) Mvh Magnus Ottesen Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gravstein Skrevet September 20, 2005 Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 Heisann... Gravstein: Drift bible er egentlig ganske ubrukelig visst man iallefall har litt kunnskap om drifting, de fleste skjønner konseptet og taktiker. Karlsen: Trening trening trening.... men viktige ting er at DU har det bra i bilen, alså at førermiljø er bra. Stoler og slik har mye mer å si enn det folk tror. Du må rett og slett bare blir så kjent som mulig med bilen :) Angående kontraen kan du jo prøve å ha litt gass når konraen kommer, det pleier å hjelpe litt. :) Mvh Magnus Ottesen Nei eg tengte bare att det kan vere til litt hjelp vist man er helt "grønn" Som du sier, du må føle deg bra med bilen og den må kunne adlyde det du vil ha den til å gjøre. Selv om den kan gjøre det stikk motsatte :P Skall holde kjeft nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadettcp Skrevet September 25, 2005 Rapporter Share Skrevet September 25, 2005 åsså må du tørre å satse :D Siter 97748454 Kadett c pick up. Saehan max -79 Kadett B RALLYE 2,4 197hk -72 Ascona B 2,5 24v turbo (600+hk) Cheva Pick up 6,2 turbo ic -88 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MeSs Skrevet September 25, 2005 Rapporter Share Skrevet September 25, 2005 åsså må du tørre å satse :D Det er sant, men man må også finne sin egen grense, satse så det vipper mellom grensa og grøfta.. hehe :) MeSs Siter 98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil. x - NA 1994 Mazda Miata 1.8 x - Mange BMW E28. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadettcp Skrevet September 25, 2005 Rapporter Share Skrevet September 25, 2005 Det er sant, men man må også finne sin egen grense, satse så det vipper mellom grensa og grøfta.. hehe :)MeSs ja det er jo d drifting handler om he he var ute å sladda m kadetten i sta(på våt grusvei) er ett jævli kikk når en ligger der på grensen, å vite at du har kontroll he he Siter 97748454 Kadett c pick up. Saehan max -79 Kadett B RALLYE 2,4 197hk -72 Ascona B 2,5 24v turbo (600+hk) Cheva Pick up 6,2 turbo ic -88 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.