mortenwb Skrevet September 4, 2005 Rapporter Share Skrevet September 4, 2005 hei! lurte på hvor mange grader tenning jeg skal ha på min b230AT. ga litt gass i oppover bakke, så motor ble belasta i 3gir og da kom det knattre lyd, slakka opp litt borte. så jeg tror jeg har litt tenningsbank. noen som vet hva tenninga skal stå på ? Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet September 4, 2005 Rapporter Share Skrevet September 4, 2005 hei! lurte på hvor mange grader tenning jeg skal ha på min b230AT. ga litt gass i oppover bakke, så motor ble belasta i 3gir og da kom det knattre lyd, slakka opp litt borte. så jeg tror jeg har litt tenningsbank. noen som vet hva tenninga skal stå på ? 10 +- 2 *ti tegn!* Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet September 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2005 får prøve. hørt flere si dem kjørte på 10 + / - 2° . så må bare prøve og feile jeg. well Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet September 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2005 kom til og tenke på en ting. Mange som sier jeg bør sjekke om den får nok bensin osv.. da tenkte jeg på, den skruen som sitter rett før solenoiden, hva gjør den? solenoiden åpner og lukker for bensin da du vrir på tenning/av. Er det noe liknende med skrua? altså skrur du den innover, så sperrer den for bensin ? og utover gir du den mere bensin ? Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet September 4, 2005 Rapporter Share Skrevet September 4, 2005 På AT'en som jeg hadde kjørte jeg 28 grader ved 3000rpm...funket som faen. Men der var det gjort litt modifikasjoner i fordeler og der var ikke trykk forgasser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet September 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2005 skal prøve litt i morra. Har tenningslampe, så skal stille litt og kjøre en tur. håper det blir borte. skal samtidig sjekke vakumslanga fra klokka på fordeler til innsuget at den er hel og tett. Takk for tips! Tar gjerne imot flere he he Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet September 4, 2005 Rapporter Share Skrevet September 4, 2005 Men hvor i landet er det du holder til? PS: kult eksosalnegg:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet September 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2005 holder til i Asker. Mellom Oslo - Drammen. Eksosen hehe fet den 3" JT. Hvor stiller man CO på gulkork/svartkork gasser ? Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet September 4, 2005 Rapporter Share Skrevet September 4, 2005 Gulkork er det en 10mm midt under gasseren..husker ikke hvilken vei som skulle skrues..tror inn var ned og ut var opp..Skjekk det før du skrur. Er en mann på askøy som er spesialist på forgasser turbo motorer.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet September 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2005 denne altså: er det kanskje likt på svartkork ? hmm. takk for tips iaffal!! :) Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet September 4, 2005 Rapporter Share Skrevet September 4, 2005 Er antagelig vis den ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet September 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 justerte tenninga litt mere i dag! no more tenningsbank! weee! kan ha stram wire uten problemer, og i oppoverbakke da turbo og motor må jobbe, kommer ikke da heller! weee Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg