Gå til innhold

Ekkojs Bilder

Ranger emnet


ekkoj

Anbefalte innlegg

Hey.

 

Har akkurat begynnt å interessere meg for litt fototeknikk, og siden jeg ikke er noen ræcer på å løpe rundt i skog og mark for å finne blomster og dyr, hva er vel bedre enn å øve seg på biler? :)

 

Kommer til å poste litt bilder her fremover ettehvert som det har vært treff o.l.

 

Forhåpentligvis kommer dere da til å se at bildene blir bedre og bedre :)

 

Har jeg tatt bilde av din bil på treff er sjansen stor for at jeg har et høyoppløselig bilde liggende på maskinen om dere ønsker det :)

 

Kom gjerne med kommentarer.

 

På forhånd takk

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Synes du har flere et par gode bilder her, virker som du har "øye" for gode bilder hvis du skjønner :P Altså at du tar bilder der du ikke bare avbilder situasjonen (som MANGE gjør) men har en ide med bildet, eller bruker en eller flere virkemidler for å få motivet til å virke mer spennende.

Vet ikke om du har photoshop eller noe annet bilderedigerings program, men litt klipping hadde vært en ide på flere av bildene dine. Som f.eks http://www.sportsvogn.no/gallery/CSM-2005-JN/NSK_120 dette.

Også en fordel å klippe bort ting som forstyrrer motivet du prøver å vise fram.

Dette vet du sikkert men.

Uansett, likte dette bildet veldig godt: http://www.sportsvogn.no/albums/CSM-2005-JN/NSK_039.jpg

Klipp bort traktoren og til og med kummene der så tipper jeg det blir enda et hakk bedre. Stå på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du har flere et par gode bilder her, virker som du har "øye" for gode bilder hvis du skjønner :P Altså at du tar bilder der du ikke bare avbilder situasjonen (som MANGE gjør) men har en ide med bildet, eller bruker en eller flere virkemidler for å få motivet til å virke mer spennende.

Vet ikke om du har photoshop eller noe annet bilderedigerings program, men litt klipping hadde vært en ide på flere av bildene dine. Som f.eks http://www.sportsvogn.no/gallery/CSM-2005-JN/NSK_120 dette.

Også en fordel å klippe bort ting som forstyrrer motivet du prøver å vise fram.

Dette vet du sikkert men.

Uansett, likte dette bildet veldig godt: http://www.sportsvogn.no/albums/CSM-2005-JN/NSK_039.jpg

Klipp bort traktoren og til og med kummene der så tipper jeg det blir enda et hakk bedre. Stå på ;)

Hey, takk takk :)

 

Har ikke photoshop nei, men man kan jo klippe litt med andre programmer også. Tenkte faktisk på at den traktoren forstyrret det bildet med en gang jeg så det, men gjorde seff ikke noe med det med en gang (litt lat kanskje).

 

Regner med at det var slik du mente?

nsk0390vn.jpg

 

Hvordan burde jeg ha klippet det bildet av den S2000?

 

Rått !!! Likte Porsche bildene...

Takk takk :)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da var FSR-Driftday på rudskogen ferdig. Kom klokka 1600 og reiste ikke før nesten 2100. Ble altfor mørkt for kameraet mitt siste timen, men hadde alikevel rukket å ta 3-400 bilder.

Treffet var kjempeflott, ble ingen poseringsbilder denne gangen, men plenty med actionshots. Egentlig var jeg ikke så fornøyd med bildene idag, men legge ut noen her alikevel. Brukte samme kamera som i 2. post.

 

Kommentarer er igjen meget velkomne.

 

driftday0244xm.th.jpg driftday0183sm.th.jpg driftday0126ij.th.jpg driftday0087ox.th.jpg driftday0058rk.th.jpg driftday0012ud.th.jpg driftday1454es.th.jpg driftday1363wi.th.jpg driftday1323ve.th.jpg driftday1315yj.th.jpg driftday1276jg.th.jpg driftday1221fa.th.jpg driftday1051gv.th.jpg driftday0985mw.th.jpg driftday0938am.th.jpg

driftday0763by.th.jpg driftday1237ow.th.jpg driftday0560dx.th.jpg driftday1479cm.th.jpg driftday1511hb.th.jpg driftday0794pi.th.jpg driftday0833tv.th.jpg driftday0786ud.th.jpg driftday0535bh.th.jpg driftday0733wb.th.jpg driftday0569wf.th.jpg driftday0502qv.th.jpg driftday0474oo.th.jpg driftday0387vk.th.jpg driftday0254nc.th.jpg

driftday0875tv.th.jpg driftday0695nr.th.jpg driftday0661zb.th.jpg driftday0543cb.th.jpg driftday0397jj.th.jpg driftday0356ed.th.jpg driftday0169rh.th.jpg

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hadde vært knall om jeg kunne fått dette bildet i bedre oppløsning på email kanskje? hans@mailtilmeg.com

 

Sure, er på vei til deg hvert øyeblikk

 

Dette likte jeg, fin bevegelse i det.

Takk, det gjelder å ha prioriteringene sine i orden, først ta bilde, så dukke unna grusspruten :D

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfekt timing av bildet. Regner med at du trenger en trykkluftboks for å blåse sand ut av kameraet nå :D
Hehe, tror jeg var heldig og fullførte panoreringsbevegelsen ut i en snusegvekkogunngåsand-bevegelse :)
Mange bedre bilder fra nå enn sist! keep it up

Takk takk, tror det at jeg har croppa endel av bildene hjelper litt, generellt var jeg mer fornøyd med skarpheten på bildene sist. Men, man har jo litt mindre arbeidsområdet når man står midt i svingen da, så en kan kanksje ikke forvente noe særlig annet.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde prøve å få mer luft "foran" objektet du fotograferer, enn bak. Det som ødelegger på det ene bildet av den S2000 er at det er mer "plass" bak bilen enn foran, og det blir feil i forhold til oppfatning av reting osv.

 

Ikke at det var best forklart ;)

Skjønner hva du mener, godt tips, takk skal du ha :)

Akkurat nå er jeg egentlig fornøyd om jeg klarer å få bilen skarp i det hele tatt jeg, men jeg skal ha det i bakhodet neste gang.

 

På de bildene jeg tok fra drift day har jeg beskjært bildene slik at det er omtrent like mye luft foran og bak, jeg burde kanksje la det være mer foran igjen foran bilen neste gang.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde prøve å få mer luft "foran" objektet du fotograferer, enn bak. Det som ødelegger på det ene bildet av den S2000 er at det er mer "plass" bak bilen enn foran, og det blir feil i forhold til oppfatning av reting osv.

 

Ikke at det var best forklart ;)

 

Dette er forsåvidt litt avhengig av hvilken effekt man vil ha i bildet, men tar man bildet med tilstrekkelig oppløsning er det mye hente med beskjæring av bildet i etterkant.

 

På Rudskogen er det desverre bare ett par steder man kommer nærme nok til å få fylt hele ruta med bil uten ei lang telelinse.

 

Ekkoj: Når du tar bilder av biler som passerer, legg merke til at du har best sjans å få et klart bilde av hele bilen når du tar bildet vinkelrett på bilen, dette gjelder ikke når du tar bilder av en bil i slad.

 

Denne siden med biler fra Italiensk dag illustrerer godt hva jeg mener, spesiellt Ferrari 360'en.

Eksempel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår