raz Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 Hallo, jeg lurer på om noen kan fortelle meg mere om denne subben,hvilken merke det er,hvor mye koster denn,hvor kan den eventuellt kjøpes,hvor mye ohm,watt osv.. Kjøpte den av en kompis å han vet ikke noe mer enn meg. Det har vert kjempe greit å fått svar,hr lurt på dette lenge nå=) Siter Kjør hart kjør me stil gjør GTI bil...:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nemo11 Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 Hallo, jeg lurer på om noen kan fortelle meg mere om denne subben,hvilken merke det er,hvor mye koster denn,hvor kan den eventuellt kjøpes,hvor mye ohm,watt osv.. Kjøpte den av en kompis å han vet ikke noe mer enn meg.Det har vert kjempe greit å fått svar,hr lurt på dette lenge nå=) Det er vel bare å ta den ut av kassen og se på magneten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PsychoPat Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 ARGH! Hva er poenget med å quote et innlegg med allerede for mange og store bilder, når du er den eneste som har svart? Noe mer konstruktivt har jeg desverre ikke å komme med. Jeg prøvde å søke på predator på google, men det var vanskelig å finne noe. Siter Mvh Chris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raz Skrevet September 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 Takk for svarene, noen som har noe mere å føye til?? Siter Kjør hart kjør me stil gjør GTI bil...:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 har du hatt ut elementet? der står helt sikkert ohm og peak effekt.. eller, hvor kjøpte kameraten din den fra? han må jo vite noe om den.. hvis han ikke bare tilfeldigvis mista den med seg fra en eller anen plass.. men om du ohmer den til f.eks. 4ohm, og du bruker den sammen med en forsterker som kan like det, og det spiller bra, er det vel ett fett med watt og merke og alt det der?;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaksa Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 Husk på at når du skal "ohme" et element, så er det impedansen på elementa som bruker å bli oppgitt til f.eks 4ohm, og ikkje motstanden. Dvs det ikkje går an å bruke eit vanlig multimeter. Siter -Kim- 1996 Volvo S40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 Virker som den kan komme fra http://www.monacor.no... Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
void Skrevet September 4, 2005 Rapporter Share Skrevet September 4, 2005 Husk på at når du skal "ohme" et element, så er det impedansen på elementa som bruker å bli oppgitt til f.eks 4ohm, og ikkje motstanden.Dvs det ikkje går an å bruke eit vanlig multimeter. Hva mener du med at du ikke får til å bruke et vanlig multimeter ? Funker fint hos meg ;) Siter Cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet September 4, 2005 Rapporter Share Skrevet September 4, 2005 det fungerer ikke, for impedansen er vekselsstrøms-motstanden. når du måler med et multimeter måler du likestrøms-motstanden (også kaldt DC-resistansen). du kan finne ut ca impedansen med et multimeter siden de fleste elementer er 4, 6 eller 8 ohm. dc-resistansen er som regel litt under. så om du måler for eks. 3.6 ohm er det antageligvis et 4 ohm element. men enkelte elementer skiller seg jo litt ut da. for eks soundstream SPLX ble jeg overasket over når jeg målte impedansekurven på og fant ut at laveste pungtet mellom 20-200Hz var nøyaktig 5 ohm (ved 90-95Hz) når den var koblet opp til 4 ohm. så om jeg hadde brukt et multimeter her er det ikke umulig at jeg hadde målt godt over 4 ohm og trodd at det var et 6 ohm element om jeg ikke hadde vist at det egentlig var 4 ohm. men det testet jeg aldri, så det er vanskelig å si, og dette var jo egentlig ikke dc-motstanden, men det laveste pungtet i impedansen mellom 20-200Hz. men uansett, dette ble litt off topc... du kan ikke finne impedansen med et multimeter, men du kan finne DC motstanden, og ut ifra det kan du som regel gjette deg frem til riktig impedanse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
void Skrevet September 4, 2005 Rapporter Share Skrevet September 4, 2005 Altså, han mente at det ikke gikk (ja, tok det bokstavlig talt).. jo, såklart går det. Men ja, du har rett. Du får ikke målt rett siden det er impedansen (vekselsstrøms-motstand) Siter Cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
void Skrevet September 4, 2005 Rapporter Share Skrevet September 4, 2005 Men uansett, du har ihvertfall en pekepinne. :wave Siter Cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaksa Skrevet September 4, 2005 Rapporter Share Skrevet September 4, 2005 OT: ved hvilken frekvens blir impedansen for spolene i subber målt? Og nei, det går ikke an å bruke et multimeter for å ohme impedansen i en spole. men det kan brukes til å f.eks finne ut om det er brudd i spolen om du trenger det en anna gang. Siter -Kim- 1996 Volvo S40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet September 4, 2005 Rapporter Share Skrevet September 4, 2005 etter hva jeg vet så er den oppgitte impedansen et veldig grovt gjennomsnitt av hele kurven, og det er også det det kan virke som etter at jeg har målt en del kurver. men skal ikke si det så alt for sikkert, for det stemmer absolutt ikke på alle elementer, og spesielt ikke om de ikke er montert i en kasse når de måles. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raz Skrevet September 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2005 Takk for svarene, men kompisen min vet desverre ikke noe om den, å den siden jeg fikk hadde de predator mn ikke den jeg var ute etter. Så om noen andre vet noe,linker eller noe så hr d vert kjempe bra=) Må vel åpne å se på den! Siter Kjør hart kjør me stil gjør GTI bil...:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet September 4, 2005 Rapporter Share Skrevet September 4, 2005 jepp, pleier som regel å stå info om elementet på magneten. tar jo ikke lange tiden å skru det ut for å se, så :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg