Gå til innhold

Hvilken Subb er dette?

Ranger emnet

raz

Anbefalte innlegg

Hallo, jeg lurer på om noen kan fortelle meg mere om denne subben,hvilken merke det er,hvor mye koster denn,hvor kan den eventuellt kjøpes,hvor mye ohm,watt osv.. Kjøpte den av en kompis å han vet ikke noe mer enn meg.

Det har vert kjempe greit å fått svar,hr lurt på dette lenge nå=)

00008145db.jpg

00008152dj.jpg

00008160gy.jpg

Kjør hart kjør me stil gjør GTI bil...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, jeg lurer på om noen kan fortelle meg mere om denne subben,hvilken merke det er,hvor mye koster denn,hvor kan den eventuellt kjøpes,hvor mye ohm,watt osv.. Kjøpte den av en kompis å han vet ikke noe mer enn meg.

Det har vert kjempe greit å fått svar,hr lurt på dette lenge nå=)

00008145db.jpg

00008152dj.jpg

00008160gy.jpg

Det er vel bare å ta den ut av kassen og se på magneten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du hatt ut elementet? der står helt sikkert ohm og peak effekt.. eller, hvor kjøpte kameraten din den fra? han må jo vite noe om den.. hvis han ikke bare tilfeldigvis mista den med seg fra en eller anen plass..

men om du ohmer den til f.eks. 4ohm, og du bruker den sammen med en forsterker som kan like det, og det spiller bra, er det vel ett fett med watt og merke og alt det der?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det fungerer ikke, for impedansen er vekselsstrøms-motstanden. når du måler med et multimeter måler du likestrøms-motstanden (også kaldt DC-resistansen).

du kan finne ut ca impedansen med et multimeter siden de fleste elementer er 4, 6 eller 8 ohm. dc-resistansen er som regel litt under. så om du måler for eks. 3.6 ohm er det antageligvis et 4 ohm element.

men enkelte elementer skiller seg jo litt ut da. for eks soundstream SPLX ble jeg overasket over når jeg målte impedansekurven på og fant ut at laveste pungtet mellom 20-200Hz var nøyaktig 5 ohm (ved 90-95Hz) når den var koblet opp til 4 ohm. så om jeg hadde brukt et multimeter her er det ikke umulig at jeg hadde målt godt over 4 ohm og trodd at det var et 6 ohm element om jeg ikke hadde vist at det egentlig var 4 ohm. men det testet jeg aldri, så det er vanskelig å si, og dette var jo egentlig ikke dc-motstanden, men det laveste pungtet i impedansen mellom 20-200Hz.

men uansett, dette ble litt off topc... du kan ikke finne impedansen med et multimeter, men du kan finne DC motstanden, og ut ifra det kan du som regel gjette deg frem til riktig impedanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter hva jeg vet så er den oppgitte impedansen et veldig grovt gjennomsnitt av hele kurven, og det er også det det kan virke som etter at jeg har målt en del kurver. men skal ikke si det så alt for sikkert, for det stemmer absolutt ikke på alle elementer, og spesielt ikke om de ikke er montert i en kasse når de måles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider