Gå til innhold

Prosjekt Hatthylle, første gangs støyp

Ranger emnet


geirhaak

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og det er en av de tingene jeg ville ha gjort om jeg hadde et større budsjett..

 

Dette prosjektet ble egentlig startet på grunn av at vi hadde lite å gjøre... Så gikk det utover pengeboka mi da... :D

 

Hattehylla blir nesten 100% sikkert ikke gjort om, untatt å lage terminaler under, men dette, og nytt "gulv" i bagasjerommet vil evt. bli gjort når den nye importøren av SoundStream er oppe på føttene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ofte sånn, koste alt! Men jeg har sitt litt på litt diverse hattehyler som er lagt her.. NÅr du støypte kassen tog du hensyn til hvor mange liter kassen blei då? Har det mye å sei på 6*9? Eller om du ska laga ei hattehyla med et frontsett kit, er det viktig med riktig volum?

 

 

Og det er en av de tingene jeg ville ha gjort om jeg hadde et større budsjett..

 

Dette prosjektet ble egentlig startet på grunn av at vi hadde lite å gjøre... Så gikk det utover pengeboka mi da... :D

 

Hattehylla blir nesten 100% sikkert ikke gjort om, untatt å lage terminaler under, men dette, og nytt "gulv" i bagasjerommet vil evt. bli gjort når den nye importøren av SoundStream er oppe på føttene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurte på en liten ting... holder selv på å støpe dørpaneler,høytaleren i døren skal komme ``ut`` av døren, har skjært ut ringene de skal stå på men når jeg skulle legge tøy over for å støpe på folder tøyet eller hva jeg skal kalle det...blir ikke en rett overflate blir dette helt rett uansett når jeg legger glassfiberen over eller burde jeg finne noe tøy som er elastisk? hadde vært til go hjelp hvis noen kunne gi meg svar..

vwsportz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ofte sånn, koste alt! Men jeg har sitt litt på litt diverse hattehyler som er lagt her.. NÅr du støypte kassen tog du hensyn til hvor mange liter kassen blei då? Har det mye å sei på 6*9? Eller om du ska laga ei hattehyla med et frontsett kit, er det viktig med riktig volum?

 

Kasse volum har veeeeeldig mye å si på noen elementer, mens andre har kassen mindre betydning.

Elementet skal ha riktig luftmengde å jobbe med, ikke for mye og ikke for lite!

De fleste produsenter oppgir slike data'er som du kan bruke!

 

PS! Det er de lave frekvensene som er svakest med for stor kasse (eller ingenting)

 

Merket selv dette seinest i dag når jeg målte delefrekvensen min, selv om signalet var bra ved rundt 200hz var det umulig å høre noe før jeg rett og slett tok nevæne rundt elementet :D

Liten MX-3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
lurte på en liten ting... holder selv på å støpe dørpaneler,høytaleren i døren skal komme ``ut`` av døren, har skjært ut ringene de skal stå på men når jeg skulle legge tøy over for å støpe på folder tøyet eller hva jeg skal kalle det...blir ikke en rett overflate blir dette helt rett uansett når jeg legger glassfiberen over eller burde jeg finne noe tøy som er elastisk? hadde vært til go hjelp hvis noen kunne gi meg svar..

 

du bør få det helt rett uten ujevnheter først ja.. så dynke tøyet med polyester å la det tørke.. er ikke sikkert du trenger glassfiber ,men kan være lurt for stivhet.. blir det ujevnt er det jo bare å sparkle over å pusse..

 

ikke bruk løs filt til dette ,finn en gammel tskjorte eller noe..

 

http://web.njit.edu/~cas1383/proj/Glassing1/index.htm

For å unngå kollisjon kjørte jeg på den andre bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår