virtual Skrevet August 31, 2005 Rapporter Share Skrevet August 31, 2005 Oppdaget her om dagen at varmeapparatet mitt ikke fungerte.. Har feilsøket alt av ledningsnett, og det er helt i orden.. Satte inn for en tid siden et konisk filter, og på det gamle luftfilterrører sto det to slanger som går inn til en vakuum sak, fjernet dette røret, og satte på et 3" rør til det nye filteret, og strupte de to slangene Etter all den elektriske feilsøkingen, begynte jeg å tenke på dette, og åpnet slangene igjen.. Vifta gikk i 2 sekunder eller noe, så stoppet den igjen. Det merkelige er at det fungerer av og til, selv når slangene er strupet.. Kanskje det bare var ren tilfeldighet at den funket når jeg åpnet slangene igjen? (Motoren er en B230e) Noen som har erfaring med dette? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIversen Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 Oppdaget her om dagen at varmeapparatet mitt ikke fungerte.. Har feilsøket alt av ledningsnett, og det er helt i orden.. Satte inn for en tid siden et konisk filter, og på det gamle luftfilterrører sto det to slanger som går inn til en vakuum sak, fjernet dette røret, og satte på et 3" rør til det nye filteret, og strupte de to slangene Etter all den elektriske feilsøkingen, begynte jeg å tenke på dette, og åpnet slangene igjen.. Vifta gikk i 2 sekunder eller noe, så stoppet den igjen. Det merkelige er at det fungerer av og til, selv når slangene er strupet.. Kanskje det bare var ren tilfeldighet at den funket når jeg åpnet slangene igjen? (Motoren er en B230e) Noen som har erfaring med dette? Er det vifta som ikke fungerer har det nok ikkenoe med vakumslanger og gjøre. Har ikke det på min 740tic eller far sin GLE. Enten er det dårlig jording eller så er det vifta som er gått til helvette. Ta ut vifte og test den rett på batteriet eller en 12 volt lader. Da ser du om det funker eller ikke. Deretter kan du ta en multimeter og måle spenninga ut til vifta. Er det spenning der skal det være i orden. Håper dette hjelper deg litt :) Siter - Volvo 740 TIC, 87 mod. - Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HansM-740GL Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 Er jo vakumapparat på biler med AC og klima. Siter - Volvo V70 2,4D 130HK 2004 x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt x Volvo 740 B230F 1991 Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIversen Skrevet September 1, 2005 Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 Er jo vakumapparat på biler med AC og klima. Det styrer da ikke hastigheten på vifta. Dersom det er det som er problemet. Det styrer stillinger på hvor lufta skal komme ut og om den evt skal ta varme inn i varmeregisteret. Slik er det ihvertfall på min.. Siter - Volvo 740 TIC, 87 mod. - Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet September 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 Men det er ikke lys eller noe som helst i panelet der man styrer viften.. Går den kanskje gjennom en kontakt i motoren? NO bryter kanskje? Jaja, får sjekke litt mer i morgen. Men uansett, jeg er spent på hva de slangene på luftfilterrøret er til.. Noen som vet? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIversen Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Men det er ikke lys eller noe som helst i panelet der man styrer viften..Går den kanskje gjennom en kontakt i motoren? NO bryter kanskje? Jaja, får sjekke litt mer i morgen. Men uansett, jeg er spent på hva de slangene på luftfilterrøret er til.. Noen som vet? Har du sjekket sikringene da? Kan hende de har irret opp eller lignende. Lyset der kan bare være at pæra er gått i stykker.. Siter - Volvo 740 TIC, 87 mod. - Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet September 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Har ohm'et alle sikringene.. Og alle fungerer. Lyset har fungert de gangene vifta har fungert, så jeg vet ikke :P Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIversen Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Har ohm'et alle sikringene.. Og alle fungerer. Lyset har fungert de gangene vifta har fungert, så jeg vet ikke :P Da er det sikkert sikringa da. Ta heller ut sikringene og se på dem du. ohme dem i selve bilen er en dårlig ide.. Siter - Volvo 740 TIC, 87 mod. - Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
keirot Skrevet September 10, 2005 Rapporter Share Skrevet September 10, 2005 Noen som veit hva den vakumstyringa gjør? Er det nok å hente vakum fra insugningsmanifoilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Jeg har ingen slanger inn på luftfilteret på min B230F hvertfal.. Mulig E-motoren er über-spesiellm hehe ;) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet September 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 TIversen, jeg tok dem selvsagt ut :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIversen Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 TIversen, jeg tok dem selvsagt ut :) Det et topp.. Bare la ut infoen. Man vet aldri hva som feilsøker :) Siter - Volvo 740 TIC, 87 mod. - Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Desember 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2005 Fant feilen for en tid tilbake siden.. Det var hovedstrømkontakten som var svidd.. Klippet av denne og erstattet med helisolerte kabelsko, så ble det fres igjen :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Desember 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2005 ikke kødd ;) Et er Konge :) Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg