zoom Skrevet August 30, 2005 Rapporter Share Skrevet August 30, 2005 Lurer bare på om noen kan fortelle meg hvordan dette fungerer? Det står fint lite på sidene til NAF. Kom gjerne med eksempler og erfaringer. Siter Saab 9-3 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MK1RACER Skrevet August 30, 2005 Rapporter Share Skrevet August 30, 2005 Lurer bare på om noen kan fortelle meg hvordan dette fungerer? Det står fint lite på sidene til NAF.Kom gjerne med eksempler og erfaringer. En kontroll hos NAF kan være gull verdt. Da har du jo dokumentasjon å vise fram til den du har kjøpt bilen av eller skal kjøpe av om det er noe du er missfornøyd med. Folk kan jo f.eks si at bilen er EU godkjent men den godkjenningen kan være både hummer og kanari... Jeg har vært borti dette og det er godt å ha i bakhånd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zoom Skrevet August 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2005 Jeg tok naf-test på bilen når jeg kjøpte den. Men med kvalitetstest på NAF mener jeg kvalitetstest på arbeid utført av et verksted. Jeg er egentlig ganske misfornøyd med jobben, og kommer ikke lenger med verkstedet. Siter Saab 9-3 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MK1RACER Skrevet August 31, 2005 Rapporter Share Skrevet August 31, 2005 Det blir jo noe av det samme som en vanlig kontroll. Du kan jo bare vise fram verksted regningen og spesifikasjonene de har lagt ved. Hvis da NAF finner ut at verkstedet ikke har gjordt godt nok arbeid så får du jo dokumentasjon på det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
darkblue Skrevet August 31, 2005 Rapporter Share Skrevet August 31, 2005 Det er stor forskjell på NAF stedene. NAF Drammen, er elendig! Historie kort "Dem sendte meg avgårde i en livsfarlig bil, etter dem hadde hatt etter kontroll på bilen" såkalt "kvalitets kontroll" Selv om feilen ble påpekt flere ganger til personene som jobber der. Håper at personene som jobber der har blitt erstattet med kompetente folk som vet hva en bil er, og ikke bare trekker kortet "Store felger og dekk skaper drivstøy" "215-45-17" Oooh mama... Så, NAF som ligger ved Ensjø er ett bra sted, dem har jeg mange gode erfaringer med. Mvh Siter Ikke akkuratt løsgjenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerke Motorsport Skrevet August 31, 2005 Rapporter Share Skrevet August 31, 2005 Som nevnt over er NAF-tester (tilstandsrapport) som regel en god pekepinn på hvordan ståa er i forhold til kjøretøyet. Jeg skriver "som regel", da det dessverre er individuelt fra stasjon til stasjon hvor pertentlige de er. Har selv jobbet som bl.a. NAF-mekaniker/kontrollør, og man har en mal/sjekkliste å gå etter. Siter Holy Moses smell the roses! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg