Gå til innhold

Jbl Power P1220e

Ranger emnet

Eirik_N

Anbefalte innlegg

Det har ingenting å si, for det er ikke tykkelsen på kabelen som har neo å si, det er hvor lang kabelen er. og i dette tilfellet er pluggen så kort at det ikke har noe som helst å si. bare se på sikringen, det er bare en tynn leder det også, men den påvirker ikke egenskapene til kabelen betydlig siden lederen i sikringen er så kort. det med at du skal ha samme tykkelse er bare tull, det tyder på null grunnlegende kunnskaper om elektro... den tynne kabelen, som i dette tilfellet er ca 20mm og toppen 0,5M, vil tåle flere hundre A, uten betydlig spenningsfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det har ingenting å si, for det er ikke tykkelsen på kabelen som har neo å si, det er hvor lang kabelen er. og i dette tilfellet er pluggen så kort at det ikke har noe som helst å si. bare se på sikringen, det er bare en tynn leder det også, men den påvirker ikke egenskapene til kabelen betydlig siden lederen i sikringen er så kort. det med at du skal ha samme tykkelse er bare tull, det tyder på null grunnlegende kunnskaper om elektro... den tynne kabelen, som i dette tilfellet er ca 20mm og toppen 0,5M, vil tåle flere hundre A, uten betydlig spenningsfall.

Hehe my bad. Burde kommet på dette. babyhmm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo litt an på åssen du gjør dette hvordan denne måten vil se ut..

Men så lenge jeg holder skjøter skjult så gjør jeg det på følgende måte.

Det du trenger er:

Ringkabelsko 50mm2 (med 8mm hull)

Ringkabelsko 20-25mm2 (med 8mm hull)

Bolt 8mm

Mutter 8mm

Så skjønner du sikkert tegninga? ringkabelsko oppå ringkabelsko og en mutter til å klemme de sammen..

Og skal du ha flere kabler er det bare å fortsette på samme måten..

Bruker denne metoden i mine dB-drag oppsett..

Beklager slaktingen av dette inlegget, kom ikke på at en kort kabel takler mer.

Men jeg bør vel isolere denne skjøten med noe? f.eks krympestrømpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv brukt en slik sub i mitt anlegg drevet av en brokoblet CADENCE Z9000, og det spilte VELDIG høyt. Fikk desverre ikke målt, men det holdt i masser for meg.

Har en kompis som har den monoblokka, og han er meget fornøyd med den. Jeg ble selv overrasket over hvor bra den egentlig var. Vil nok og anbefale deg å få en kraftigere dynamo for å kunne utnytte potensialet i forsterkeren fullt ut. Din dynamo leverer 75A minus forbruk til resten av bilen og evt. andre forsterkere, og da har du plutselig ikke fullt så mye til overs.

Monter dette i din bil og få bakoversveis av trykket!!!!!!!!!!!!!!!!11

-02 A6 1.8T AVANT

-98 PASSAT

-97 INDY 700SKS

X-91 mod 626

X -01 Skoda Octavia TDI (kjerringbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

desverre ganske mye.

men personlig Tror jeg ikke det blir noe problem med nok strøm. ville prøvd først og sett jeg, for annlegget tar jo ikke konstant mye strøm, er jo bare basslagene som tar mye strøm, og det varer veldig kort tid av gangen. konstant kan du jo ikek bruke mer enn 4-500W, og det tror jeg ikke er noe som helst problem for den dynamoen. så anbefaler å prøve først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

desverre ganske mye.

men personlig Tror jeg ikke det blir noe problem med nok strøm. ville prøvd først og sett jeg, for annlegget tar jo ikke konstant mye strøm, er jo bare basslagene som tar mye strøm, og det varer veldig kort tid av gangen. konstant kan du jo ikek bruke mer enn 4-500W, og det tror jeg ikke er noe som helst problem for den dynamoen. så anbefaler å prøve først.

Pris på dynamo som desverre er ganske mye?

db da, noen anelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris på dynamo som desverre er ganske mye?

db da, noen anelse?

Jeg spiller nærmere 150 dB med original 70 A dynamo uten betydelig blinking i lysene, så jeg tror du klarer deg fint...

Den forsterkeren der drar ikke sååå mye strøm :)

Hvor høyt du vil spille er helt umulig å begynne å gjette på, ettersom samme utstyr i samme bil kan spille veldig ulikt avhengig av mye annet.

Men et sted mellom 130 og 145 havner du nok :hammer

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller nærmere 150 dB med original 70 A dynamo uten betydelig blinking i lysene, så jeg tror du klarer deg fint...

Den forsterkeren der drar ikke sååå mye strøm :)

Hvor høyt du vil spille er helt umulig å begynne å gjette på, ettersom samme utstyr i samme bil kan spille veldig ulikt avhengig av mye annet.

Mvh

Stian

Ok, hva har du av forsterker og slikt som trekker strøm da?

Det er sant, så jeg får nok stille opp neste gang det skal være db drag i haugesund eller andre plasser jeg måtte være, så finner jeg nok det ut hehe :disco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, hva har du av forsterker og slikt som trekker strøm da?

2 stk Orion 2500D og 1 stk HiFonics Olympus XI.

Totalt ca 6000 W RMS.

Ingen kondensatorer koblet til forresten...

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider