Jan Erik Johansen Skrevet August 30, 2005 Rapporter Share Skrevet August 30, 2005 Det har ingenting å si, for det er ikke tykkelsen på kabelen som har neo å si, det er hvor lang kabelen er. og i dette tilfellet er pluggen så kort at det ikke har noe som helst å si. bare se på sikringen, det er bare en tynn leder det også, men den påvirker ikke egenskapene til kabelen betydlig siden lederen i sikringen er så kort. det med at du skal ha samme tykkelse er bare tull, det tyder på null grunnlegende kunnskaper om elektro... den tynne kabelen, som i dette tilfellet er ca 20mm og toppen 0,5M, vil tåle flere hundre A, uten betydlig spenningsfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik_N Skrevet August 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2005 Det har ingenting å si, for det er ikke tykkelsen på kabelen som har neo å si, det er hvor lang kabelen er. og i dette tilfellet er pluggen så kort at det ikke har noe som helst å si. bare se på sikringen, det er bare en tynn leder det også, men den påvirker ikke egenskapene til kabelen betydlig siden lederen i sikringen er så kort. det med at du skal ha samme tykkelse er bare tull, det tyder på null grunnlegende kunnskaper om elektro... den tynne kabelen, som i dette tilfellet er ca 20mm og toppen 0,5M, vil tåle flere hundre A, uten betydlig spenningsfall. Hehe my bad. Burde kommet på dette. babyhmm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik_N Skrevet August 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2005 Kommer jo litt an på åssen du gjør dette hvordan denne måten vil se ut.. Men så lenge jeg holder skjøter skjult så gjør jeg det på følgende måte. Det du trenger er: Ringkabelsko 50mm2 (med 8mm hull) Ringkabelsko 20-25mm2 (med 8mm hull) Bolt 8mm Mutter 8mm Så skjønner du sikkert tegninga? ringkabelsko oppå ringkabelsko og en mutter til å klemme de sammen.. Og skal du ha flere kabler er det bare å fortsette på samme måten.. Bruker denne metoden i mine dB-drag oppsett.. Beklager slaktingen av dette inlegget, kom ikke på at en kort kabel takler mer. Men jeg bør vel isolere denne skjøten med noe? f.eks krympestrømpe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet August 30, 2005 Rapporter Share Skrevet August 30, 2005 bør isolere den ja. har selv bare brukt el-tape. men en strømpe enner noe annet som ikke leder fungerer like fint det også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik_N Skrevet August 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2005 Har fått pris på forsterkeren Kr.3795 ny. er dette en god pris.? Hørte av en kompis at macrom ikke var noe å hoppe i taket for, men vet ikke hvor god peiling han har da. er det grunn til mistanke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet August 30, 2005 Rapporter Share Skrevet August 30, 2005 macrom er bra det, er veldig fornøyd med høyttalerene mine, og har sett at monoblokken dems også har fått en del skryt. tror absolutt ikke du blir skuffet. :) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=85309&highlight=M1A.1000D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik_N Skrevet August 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2005 ok. Har en følelse av det som er bra i følge han kameraten er det som han har lest er bra i lyd og bilde. vet ikke om Macrom har blitt omtalt i lyd og bilde. men får den følelsen av og til :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik_N Skrevet August 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2005 http://www.macrom.it/amps/m1a1000d.html http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1070 skal spille i bassrefleks kasse på 63,7 liter altså 127,4l (bør jeg ha skillevegg i kassen eller en stor kasse?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdaracer Skrevet August 31, 2005 Rapporter Share Skrevet August 31, 2005 Har selv brukt en slik sub i mitt anlegg drevet av en brokoblet CADENCE Z9000, og det spilte VELDIG høyt. Fikk desverre ikke målt, men det holdt i masser for meg. Har en kompis som har den monoblokka, og han er meget fornøyd med den. Jeg ble selv overrasket over hvor bra den egentlig var. Vil nok og anbefale deg å få en kraftigere dynamo for å kunne utnytte potensialet i forsterkeren fullt ut. Din dynamo leverer 75A minus forbruk til resten av bilen og evt. andre forsterkere, og da har du plutselig ikke fullt så mye til overs. Monter dette i din bil og få bakoversveis av trykket!!!!!!!!!!!!!!!!11 Siter -02 A6 1.8T AVANT -98 PASSAT -97 INDY 700SKS X-91 mod 626 X -01 Skoda Octavia TDI (kjerringbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik_N Skrevet August 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2005 Hva er pris på ny dynamo da? er ingen andre forsterkere i bilen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet August 31, 2005 Rapporter Share Skrevet August 31, 2005 desverre ganske mye. men personlig Tror jeg ikke det blir noe problem med nok strøm. ville prøvd først og sett jeg, for annlegget tar jo ikke konstant mye strøm, er jo bare basslagene som tar mye strøm, og det varer veldig kort tid av gangen. konstant kan du jo ikek bruke mer enn 4-500W, og det tror jeg ikke er noe som helst problem for den dynamoen. så anbefaler å prøve først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik_N Skrevet August 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2005 desverre ganske mye. men personlig Tror jeg ikke det blir noe problem med nok strøm. ville prøvd først og sett jeg, for annlegget tar jo ikke konstant mye strøm, er jo bare basslagene som tar mye strøm, og det varer veldig kort tid av gangen. konstant kan du jo ikek bruke mer enn 4-500W, og det tror jeg ikke er noe som helst problem for den dynamoen. så anbefaler å prøve først. Pris på dynamo som desverre er ganske mye? db da, noen anelse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet August 31, 2005 Rapporter Share Skrevet August 31, 2005 Pris på dynamo som desverre er ganske mye? db da, noen anelse? Jeg spiller nærmere 150 dB med original 70 A dynamo uten betydelig blinking i lysene, så jeg tror du klarer deg fint... Den forsterkeren der drar ikke sååå mye strøm :) Hvor høyt du vil spille er helt umulig å begynne å gjette på, ettersom samme utstyr i samme bil kan spille veldig ulikt avhengig av mye annet. Men et sted mellom 130 og 145 havner du nok :hammer Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik_N Skrevet August 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2005 Jeg spiller nærmere 150 dB med original 70 A dynamo uten betydelig blinking i lysene, så jeg tror du klarer deg fint...Den forsterkeren der drar ikke sååå mye strøm :) Hvor høyt du vil spille er helt umulig å begynne å gjette på, ettersom samme utstyr i samme bil kan spille veldig ulikt avhengig av mye annet. Men et sted mellom 130 og 145 havner du nok :hammer Mvh Stian Ok, hva har du av forsterker og slikt som trekker strøm da? Hvor høyt du vil spille er helt umulig å begynne å gjette på, ettersom samme utstyr i samme bil kan spille veldig ulikt avhengig av mye annet.Men et sted mellom 130 og 145 havner du nok :hammer Det er sant, så jeg får nok stille opp neste gang det skal være db drag i haugesund eller andre plasser jeg måtte være, så finner jeg nok det ut hehe :disco Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet August 31, 2005 Rapporter Share Skrevet August 31, 2005 Ok, hva har du av forsterker og slikt som trekker strøm da? 2 stk Orion 2500D og 1 stk HiFonics Olympus XI. Totalt ca 6000 W RMS. Ingen kondensatorer koblet til forresten... Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg