Gå til innhold

Jbl Power P1220e

Ranger emnet


Eirik_N

Anbefalte innlegg

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvor stor kondensator bør jeg ha på noe slikt? Og vil bilen min klare og levere nok strøm fra dynamoen ( Den er opgitt til 75 A)?

før du kjøper kondis(kondis er unødvendig spør du meg...) bør du heller sjekke ut hvilke dynamoer som passer din bil, jeg har sjøl vw dynamo på min bmw.

pga dynamo havari og eneste jeg hadde var bare en vw dynamo.. orginalt passer den ikke men 3min med vinkelsliper gjør at den passer ;)

 

strømkabel burde være 50mm2, for 25mm2 kan bli for lite, 35mm2 er passende, men siden 50mm2 ikke er så mye dyrere enn 35mm2 så valget er igrunnen enkelt.

 

om batteriet ditt er oki og din 75A dynamo ladder oki så skal det holde greit, men hadde seff vert en fordel med større uansett.

 

min 90A ladder med 14V på tomgang og 14.5V ved normal kjøring(altså ved all rpm over tomgang..)

 

mvh, stig

1986 bmw 318i

1987 Ford Escort xr3i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får overganger fra 50mm til i allefall 25mm (som jeg bruker for øyeblikket), eller så kan du rett og slett bare klippe av litt av kabelen så den passer, bare sørg for at det ikke er noen løse tråder som kan komme borti noe.

 

Det er det jeg har gjort her og der, men er det egentlig noe særlig bra? Selv vil jeg vel tro at det ikke har så veldig mye å si, men greit med innspill :D

- 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws

x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får overganger fra 50mm til i allefall 25mm (som jeg bruker for øyeblikket), eller så kan du rett og slett bare klippe av litt av kabelen så den passer, bare sørg for at det ikke er noen løse tråder som kan komme borti noe.

 

 

Hva mener du med overganger?? kabelsko eller lignende eller en skjøt som går i fra 50mm til 25mm. ( da det siste virker temmelig usannsynlig så tviler jeg på det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

overganger eller generelt kabelsko til bruk til terminaler som ikke er klem-terminaler, anbefaler jeg ikke..

har sett dette vert gjort før og man får ikke alltid strammet skikkelig slik man får låst overgang/kabelsko skikkelig og den vil løsne med tiden..

og i de tilfeller jeg har sett blir det dårlig kontakt over tid og blir varmt og smelter plasikk i nærheten og evnt kortslutter..

en kabel vil i samme tilfelle låse seg mye bedre.

 

sier ikke at dette vil skje med alle, men har skjedd på alle slike koblinger jeg har sett.

 

derfor er det like greit å kutte litt ekstra av kabelen til tykkelsen passer hullet.. men fra 50mm til 20mm blir jo litt da..

 

ellers er det jo sikkert like greit å kjøpe en fordelings boks som tar 50mm2 inn og har 20mm2 ut.. for du har jo sikkert annen forsterker(e) enn monoblokka som skal ha strøm ;)

så derfor vurder fordelingsblokk, så får du koblet dette på skikkelig vis :D

 

og ja, om monoblokka leverer det som blir sagt vil jbl`ene kose seg godt ;)

og det vil sikkert jaggu du og :D

 

mvh, stig

1986 bmw 318i

1987 Ford Escort xr3i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo litt an på åssen du gjør dette hvordan denne måten vil se ut..

 

Men så lenge jeg holder skjøter skjult så gjør jeg det på følgende måte.

 

Det du trenger er:

Ringkabelsko 50mm2 (med 8mm hull)

Ringkabelsko 20-25mm2 (med 8mm hull)

Bolt 8mm

Mutter 8mm

 

Så skjønner du sikkert tegninga? ringkabelsko oppå ringkabelsko og en mutter til å klemme de sammen..

 

Og skal du ha flere kabler er det bare å fortsette på samme måten..

 

Bruker denne metoden i mine dB-drag oppsett..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo litt an på åssen du gjør dette hvordan denne måten vil se ut..

 

Men så lenge jeg holder skjøter skjult så gjør jeg det på følgende måte.

 

Det du trenger er:

Ringkabelsko 50mm2 (med 8mm hull)

Ringkabelsko 20-25mm2 (med 8mm hull)

Bolt 8mm

Mutter 8mm

 

Så skjønner du sikkert tegninga? ringkabelsko oppå ringkabelsko og en mutter til å klemme de sammen..

 

Og skal du ha flere kabler er det bare å fortsette på samme måten..

 

Bruker denne metoden i mine dB-drag oppsett..

 

 

Joda skjønner tegninga. men er ikke halve vitsen at man skal ha samme tverrsinnt på kabelen hele veien. for derson man har en kabel med kapasitet til og lede en hel masse strøm, og for og så sette på en kabel med mindre tverrsintt i enden på den før termineringen. kan man jo bare legge 20 kvadrat heleveien fordi dette blir det svakeste leddet. 20 kvadrat kabelen vil jo kvelde mens 50kvadrat kabelen overlever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår