Gå til innhold

Chippe Fortwo


pettergutt

Anbefalte innlegg

Når man chipper, kan man chippe tilbake da lissom? Og som jeg har skjønt er det bare en dings man kobler på en dataport i bilen og programerer om en datachip. Da burde man vel kunne tilbakestille?

 

Og er det noen som kan anbefale et konkret kjøp som jeg kan bestille på nett uten å ta med bilen et sted. Bare bestille og hente på posten?

Orker ikke dra til et trimmeverksted i gokk og sitte der hele dagen selv om man sier det er bedre for bilen, effekten osv.

 

Har 2005 Fortwo Cab. 61 hester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man chipper, kan man chippe tilbake da lissom? Og som jeg har skjønt er det bare en dings man kobler på en dataport i bilen og programerer om en datachip. Da burde man vel kunne tilbakestille?

 

Og er det noen som kan anbefale et konkret kjøp som jeg kan bestille på nett uten å ta med bilen et sted. Bare bestille og hente på posten?

Orker ikke dra til et trimmeverksted i gokk og sitte der hele dagen selv om man sier det er bedre for bilen, effekten osv.

 

Har 2005 Fortwo Cab. 61 hester

 

Vel man kan sikkert chippe tilbake, men hva skulle hensikten være? Redd for å miste garanti? da er det i hvertfall tungvint om du må chippe frem og tilbake vær gang du skal ha bilen inn for service.... Det finnes mange chip typer på markedet i dag, men jeg vil ikke anbefale å kjøpe på postordre og få den sendt i posten liksom og gjøre resten selv.. Du må nok henvende deg hos en spesialist, og så kobler han det opp... ps det tar ikke hele dagen, fort gjort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest endorfun

remapping av ecu tar vel ca 30-40min iberegnet testing av bilen. Jeg ser at flere av de som utfører mapping i utlandet også tilbyr seg å tilbakestille ecu hvis du vil selge bilen original, eller mappe bilen på nytt til en redusert pris dersom ecu blir nullstilt på service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er chippa hos ultimo.no Han holder til i drammen, og det står at han kan kjøre rundt i oslo området for å chippe.. Selve chippingen tar ca 15min. (Opplastingen av data)

 

Jeg er strålende fornøyd, han sa også at han fikset chippen tilbake om ønskelig :D

2009 Mitsubishi Lancer 1.8 Instyle + CVT

X 2006 Mitsubishi Colt CZT

X 2002 Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI

X 2002 Seat Leon 4 1.8t 180hk

X 2003 Smart Roadster Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer nok det ja... du kan jo prøve å finne softwaren på dc++ eller noe..? De som chipper har jo vært på et kurs (Som regel i tyskland) og får tak i programvaren ca15min før chippingen (De betaler en sum til produsenten når man chipper mener jeg)

2009 Mitsubishi Lancer 1.8 Instyle + CVT

X 2006 Mitsubishi Colt CZT

X 2002 Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI

X 2002 Seat Leon 4 1.8t 180hk

X 2003 Smart Roadster Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm....dette lukter enkelt. Så jo på tv når de gjorde det. Så ut som et voltmeter de dytta inn i en dataport på bilen. Laste opp data og så var det gjort.

 

Jeg skjønner at man må til noen som kan det med biler som ikke er helt standard. Men vanlige biler man kjøper i butikken må da være simpelt fikse selv.

 

Hva skal man søke på for å finne en skalt obd-kabel? Heter det det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant bla. dette http://www.scantool.net der har de noen kabler og en software til å bruke sammen med vanlig pc.

Det er en meny med 72 parametere å stille på. Bensinmengde, blandingsforhold og slike ting

 

Tror dette er rimelig plankekjøring bare man finner det man trenger og en enkel forklaring på hvordan man går fram. Seff litt kjedelig hvis man gjør noe feil og ender opp med en bil som ikke går eller blir herpa når man kjører da.

Men det kan jo skje når man oppdaterer bios på en pc også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår