Gå til innhold

HØYT oljetrykk:S

Ranger emnet


T0mmen

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en Golf II -89 mod, som er nyoppussett osv osv. Men så når bilen står å går på tomgang, så går oljetrykket høyt oppe, og det lukter litt varmolje. Har en oljetrykksmåler fra Biltema, og den står på 7 når bilen står på tomgang. Den bruker også litt olje. Hva kan være galt, med de momentene jeg har kommet med her? Takker for svar:D Mvh Tommen

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå sett litt, og den ligger på 1kg når bilen går på 900rmp. Er dette rett? Er også en del blårøyk av eksosen, og kan det være tetninger rundt ventilene? Er det veldig mye arbei og skifte pakningsett i disse motorene? Det er en 1.8L forgasser motor. Vurderer å skifte pakninger på motoren i vinter. Mvh Tommen

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i oljepumpa ligger det en trykkreguleringsventil, denne sørger for trykket ut fra pumpa ikke blir for høyt. Denne har jeg sett at kan låse seg, da enten at men ikke får noe oljetrykk eller nesten 10 bar...

 

oljetrykk på 1 bar ved 900rpm er ok, men det bør ikke være særlig høyere enn 4bar ved høyere turtall....

-05 Skoda Octavia

-96 Ford Exploder

-89 Jeep Cherokee Limited

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På måleren, er det en skala på " 1 3 5 7 " og har ikke lagt merke til at den ligger høyere enn 3-4 kg. Det er oppgitt kg på måleren, ikke bar. Men tror jeg vet grunnen til at det lukter varmolje osv nå. Er nok tetningene rundt ventilene som er gåen. Disse skal skiftes. Den bruker en del olje, og det kommer blå røyk, så er nok der feilen ligger. Men er det vanskelig å skifte de tetningene? Må jeg av med hele toppen? Er ikke noen bilmekanikker :hammer Mvh Tommen

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er mulig å bytte ventiltetninger uten å demontere toppen, bare sørg for at stemplet er på topp på den sylinder du løsner ventilene, på verksted setter man trykkluft i syl. via plugghull for å holde ventilene på plass......

 

har du ikke noe særlig skruerfaring bør du bli kjent med noen som har det og gidder å hjelpe deg med dette.....

-05 Skoda Octavia

-96 Ford Exploder

-89 Jeep Cherokee Limited

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår