Mk2-16v Skrevet Mars 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2003 Har justert tenninga etter boka (6 BTDC) men jeg får ettertenning eller noe slikt. Bilen jokker og småfiser når jeg drar på litt, noen tips på hva det kan være? Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Mars 31, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2003 Prøvde å finjustere tenninga i dag, tok bilen på en prøvetur og den oppførte seg fint på både lavt og høyt turtall. Men når jeg jeg dro på skikkelig så begynnte den å småfise igjen og når jeg kjørte på litt lavt turtall så var den like ille som før. Virker ut som om noe skjer når jeg tyner bilen på høyt turtall, noen som har noen tips på hva som kan være galt?? Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Mars 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2003 har lite greie på sånt,men min erfaring fra 16v'en er at bilen går ganske så dårlig med tenninga justert "etter boka". får mye mer respons og drag på høyere turtall hvis man justerer på mer fortenning. hvor mye (i grader) vet jeg ikke. bare justerte på "feelingen" jeg. (dvs. jeg justerte på max fortenning,men fordeler'n min var ikke helt god,tror jeg). er da vel "anti-knock-sensor" på motor'n,så det er vel bare å justere til den slår inn,og så litt tilbake....? :D ;) Edit: ble litt pussig å skrive k n o c k ser jeg lol :D Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Mars 31, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2003 Hvordan merker man at k n o c k sensoren slår inn? Jeg har så mange tikkelyder at jeg ikke hører om det kommer noen nye :D Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Mars 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2003 Originally posted by Mk2-16v Hvordan merker man at k n o c k sensoren slår inn? Jeg har så mange tikkelyder at jeg ikke hører om det kommer noen nye :D vet ikke,den slo aldri inn hos meg (tror jeg)... :D og,tror ikke det ble noe banking. motoren lever ihvertfall ennå den (nesten et år etterpå). ;) tror det er sånn at hvis sensoren registrerer banking,så stiller hjernen tenninga tilbake (fram? mindre fortenning affall) en god del. men,er ikke sikker. helt sikkert mange som kan mer om dette enn meg. Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Skrevet Mars 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2003 Jeg har en styreenhet til salgs hvis du trenger det etter hvert ... Noen som har en fordeler til en 1.8 16V motor ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Morten Skrevet April 1, 2003 Rapporter Share Skrevet April 1, 2003 Bare PL-motoren (129hk) som har bankesensor... Siter Mvh. Ole Morten '99 Audi A4 1.8TQ x '91 Golf 16v turbo Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet April 1, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2003 Originally posted by Ole Morten Bare PL-motoren (129hk) som har bankesensor... Trodde den svarte boksen som sitter på høyre side i motorrummet (ved siden av vindusviskeren) var k n o c k sensor jeg...?? Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Morten Skrevet April 1, 2003 Rapporter Share Skrevet April 1, 2003 Originally posted by Mk2-16v Trodde den svarte boksen som sitter på høyre side i motorrummet (ved siden av vindusviskeren) var k n o c k sensor jeg...?? Det er tenningsstyreenheten ja, men en bankesensor sitter monter på blokka. Og KR har ikke bankesensor. Siter Mvh. Ole Morten '99 Audi A4 1.8TQ x '91 Golf 16v turbo Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet April 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2003 He he.. :D neste flaut å si det men det var en gåen plugg som foråsaket ettertenning. Elektroden i midten av super4 pluggen var løs så den gikk innover i pluggen slik at det ble et litt større mellomrom enn det egentlig skulle være :D Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg