Gå til innhold

Mondeo problem


bmw-fannrem

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med min mondeo, at den nykker ved turtall fra 1000 omdreininger til 3500 omdreininger. Og ved kaldstart så starter bilen fint, for så å dø ut. men etter at den har blitt varm så ligger den fint på tomgang.

 

Har vært på verksted med bilen, å de fant ut at det ikke er tenningen det er noe feil med, men at det var en vakumfeil.

 

Og da til det store spørsmålet.

Er det noen slanger som er spesielt utsatt i en mondeomotor eller eventuelt hva annet kan det være :confused:

 

Har forresten en 95 mod mondeo v6.

 

på forhånd takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2l 16v så er det en del som sliter med lugging på lavt turtall. Tar man da ut vakumslangen, så blir ting bedre. >Tror det er til EGR ventil, men skal ikke si helt sikkert her, husker ikke det helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har nå vært ute med luftmengdemåleren, den var ikke synlig skitten men rengjorde den alikevel.

så også på spjeldet (det som ligger i blokka fremfor luftmengdemåleren), og rengjorde det. det var litt svart rundt kantene.

prøvde også å rengjøre litt innom spjeldet.

For også over det jeg så av vakumslanger med startgass, men fant ingenting.

Tok så av batteripolen en liten halvtime.

 

Bilen nykket ikke så fælt som før, men det var fortsatt litt nykking.

Den er også veldig lat frem til jeg når ca 3500 omdreininger, og da skyter den fart som bare f...

Jeg synes også tomgangen er lav på bilen ca 500 omdreininger. (den jager ikke på turtall)

 

Jeg setter stor pris på om det er noen som kan komme med innspill om hva det eventuelt kan være som er galt med bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå vært ute med luftmengdemåleren, den var ikke synlig skitten men rengjorde den alikevel.

så også på spjeldet (det som ligger i blokka fremfor luftmengdemåleren), og rengjorde det. det var litt svart rundt kantene.

prøvde også å rengjøre litt innom spjeldet.

.

Så du leste ikke advarselen om at du IKKE skal rote nedi spjeldhuset?

 

Sjekk vakuumslangene dine du fra EGR'en, ligger på høyre side, du ser slangene i nærheten av noe som ligner på en sopp, hehe..

Slangene går vel til en føler som er montert på torpedoveggen..

 

Det er svart i innsuget (spjeldet) fordi det kommer oljedamp dit.. Det er ikke farlig..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mjah, jeg har samme problemet, trolig egr-ventilen som er tett.. eller noen annet i det systemet.

jeg har kobla fra hele driten foreløbig og den nykker 0 nå.

..men jeg skal snart på EU, så jeg må få fixa det.. NOEN som vet hva egr-ventilen koster på ford ca?

 

btw, jeg har ihvertfall 1 post om dette her vist du søker litt :)

Mondeo mk1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå prøvd å ta ut den slangen som går på toppen av egr ventilen, men bilen ble ikke noe bedre.

Må jeg også ta av batteripolene for å nullstille etterpå for det gjorde jeg ikke eller holder det ikke med å ta av bare den lille slangen på toppen.

 

Jeg lurer også på hvor lamdasonden ligger på mondeoen. (har hatt bmw før så jeg kan ikke en dritt om mondeo imstupid )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår