Gå til innhold

Skal skifte bakakselforing

Ranger emnet

tor_s_sumstad

Anbefalte innlegg

Treng ikkje skru av bremsekraft regulatoren. Er bare ei fjør du må hekte av.

Og så må du løsne på bremseslangene bak sånn at du kan ta ned bakakslingen. Men bruk støtte bukker under bakakslingen når du tar den ned. Er ganske tung!!!

Corrado G60 - Bruksbil

Golf Rallye - Bruksbil

Bobla 1300 - Søndagsbil

Golf 2 16vT - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok...mulig jeg roter litt då!!!Bare mente du måtte fjerne den for å komme til foringene!!!

90mod:Golf Syncro TD (bruksbil)

83mod:Einser Golf 1,1 (prosjekt)

x85mod:Golf 1,6 ombygd til GTI 8V-deretter 16V

x 84mod:Golf GTI 8V (solgt)

x 84mod:Golf GTI 8V (ribbet og blitt spiker)

x 86mod:Golf 1,6 (ribbet og blitt spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treng ikkje skru av bremsekraft regulatoren. Er bare ei fjør du må hekte av.

Og så må du løsne på bremseslangene bak sånn at du kan ta ned bakakslingen. Men bruk støtte bukker under bakakslingen når du tar den ned. Er ganske tung!!!

Jeg hadde to valg når jeg skulle av med foringen bak på min golf 3 bakstilling:

Kappe bolten som går igjennom foringen, eller skru av bremsekraftregulator.

Jeg kappet bolten, fordi bremsekraftregulator er av alu (tror jeg) og boltene som holder den er i stål, så for og få av bremsekraftregulatoren måtte jeg borre opp ene bolten (4-5cm lang) Når jeg nå skal montere igjen har jeg tenkt og montere bolten gjennom foring motsatt vei av det den stod, slik at jeg ikkje trenger ta av bremsekraftforsterker neste gang.

EDIT: doh Var jo snakk om g2 bakstilling her, sorry, vet ikkje hvordan det er på g2....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur det er litt forskjell på G2 og G3 bakstillingen. Veit ivertfallat G3 har 2 delt foring bak mens G2 har 1 heil.

Det med regulatoren veit eg ikkje om er forskjellig men utifra forklaringen din kan det høre ut som det er forskjell.

G3 bakstillingen min har bare en hel foring, prikk lik G2 foring, bare større i diameter (GTi og VR6 har større foring) Alle som selger foringer selger samme foring til G2 og G3!

Har sett på begge typer regulatorer, på G2 er den plassert lenger bak på en arm enn på G3. På G3 er bolten gjennom foring satt inn, og så regulator skrudd fast, slik at bolten treffer regulator når en skal ta ut bolten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på begge typer regulatorer, på G2 er den plassert lenger bak på en arm enn på G3. På G3 er bolten gjennom foring satt inn, og så regulator skrudd fast, slik at bolten treffer regulator når en skal ta ut bolten.

¨

Veit at G3 har en håpløs patent på de skruene, glad jeg unngår dette på min bil.

På G3 bruker jeg bare å kappe braketten å sveise den på igjen.

Das Auto

09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider