Gå til innhold

Supraguy: Kadett C 20set. Lakkert og testa på Rudskogen! 26 Januar!

Ranger emnet


-Supraguy-

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nå kjøpt meg en Opel Kadett C 79' 1.2. Siste kadett c'en som kom...

Dette kommer til å bli et langtids prosjekt.

Planen er å bygge en bil som kan brukes til litt hobby drifting.;)

Bilen kommer til å være nesten original i utseende untatt felger og senking.

 

Planene fremover:

*alt invendig skal ribbes ut å gjøres klar for sandblåsing og lakkering.

*manta b aksel

*Bredding med golf 1 hjulbuer

*rekord 2.2 bremser foran.

*omega 2.0 OHC 8v motor...

*garret t25/t3 etter hvert

*2stk racing seter

*rustsveising

*lakkering

*stiving av karosseri, kanskje veltebur.

*og mye annet diverse.

 

 

 

Hvis noen er interessert i noen deler så si ifra. :)

 

Her kommer bilde av bilen slik den så ut når jeg kjøpte den:

 

cimg0343re3aw.jpg

 

Hjula som fulgte med. 195/50/15.

cimg0344re6ud.jpg

 

cimg0333re2nt.jpg

 

sugerør.

cimg0352re2dr.jpg

 

cimg0348re8nx.jpg

 

 

Kommer snart oppdateringer så følg med de som har interesse.

Endret av -Supraguy-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 527
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

bare for å være litt ekkel.. en gammel opel er lett å sladde med.. men ikke lett å drifte med.. heh.. er ELENDIG hjuloppheng på kadett C.. understellet er rett og slett rævva.. jeg har eid noen av dem.. så jeg vet :P men alt kan jo så klart fikses

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare for å være litt ekkel.. en gammel opel er lett å sladde med.. men ikke lett å drifte med.. heh.. er ELENDIG hjuloppheng på kadett C.. understellet er rett og slett rævva.. jeg har eid noen av dem.. så jeg vet :P men alt kan jo så klart fikses

 

Hehe. Bilen skal så klart stives og fikses på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare for å være litt ekkel.. en gammel opel er lett å sladde med.. men ikke lett å drifte med.. heh.. er ELENDIG hjuloppheng på kadett C.. understellet er rett og slett rævva.. jeg har eid noen av dem.. så jeg vet :P men alt kan jo så klart fikses

han kan jo mekke oljesprut på dekkene..

samt om han stiver den jævlig av bak, blir den bra til drifting...

 

bør vel ha sveisesperre, smale dekk i lavprofil, etc. for å slippe lett.

 

bilen min er litt skummel.. jeg fikk sladd på rett strekning i 80km/t, på vått føre.. 225/45-ZR17 dekk og LSD.

 

men det er *litt* kraftigere motor enn den her da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som ikke blir ordentlig bil med det jeg bygger? Denne bilen skal bli tatt godt vare på og utseende kommer til å bli originalt untatt 60mm senking.

 

 

 

Hehe det stemmer!

fikk du den for den prisen?? det var billig...

men er ikke så lett og få tak i 1600 understell da men.. vis man ikke leter finner man det ikke.. hvorfor ikke 2L GSI motor a?? er ikke den litt bedere og bruke?? men følger med!! har nesten samme planer selv :cocain:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk du den for den prisen?? det var billig...

men er ikke så lett og få tak i 1600 understell da men.. vis man ikke leter finner man det ikke.. hvorfor ikke 2L GSI motor a?? er ikke den litt bedere og bruke?? men følger med!! har nesten samme planer selv :cocain:

 

Fikk den for den prisen ja. Grunnen til ikke 2l gsi motor er fordi vi har får skaffet en gratis om omega a dele bil.

 

Takker alle sammen! Kommer med oppdateringer på det jeg gjorde i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fjerna jeg taktrekk (fant en del rust), hanskerom, speil, cd spiller, antenne, midtkonsol deksel elr hva jeg skal kalle det, og deler av asfalt mattene

 

I dag fortsatte jeg og en kamerat med asfalt mattene og fjerna nesten alt av mattene foran og fant mye rust som forventa. Hårføner funker bra for å fjerne asfaltmatter. 3 rust hull gulvet.. Fjerna også passasjersete.

 

Noen bilder av det jeg gjorde i går:

 

cimg0353re7dn.jpg

 

cimg0354re3wo.jpg

 

cimg0356re1kv.jpg

 

Rust i tak. Det er ikke så ille som det ser ut. Grunnen til at det ser så ille ut er pga av lim rester.

cimg0359re2bu.jpg

 

Måtte slenge ut bilde av gromotoren da. :D

cimg0360re8sx.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry har var ikke meningen å herpe tråden ;) måtte bare få fram mitt syn på sånn herping av biler! rå bil du har forresten ;) en kompis av brodern har kadett med 300+ hk på 800 kg :D fy faen det går! pen er den og!

 

10202116wx.jpg

 

 

10202128xz.jpg

 

 

10202134ru.jpg

-Ford Sierra 2,8i drifter

-Ford Sierra 2,0 prosjekt

-Ford Scorpio 2,9i bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår