Gå til innhold

Hvilken frontsett skal jeg velge?

Ranger emnet

AnDy_99

Anbefalte innlegg

Alle som driver med god lyd i bil vet at 6x9 er som å banne i kirken! et frontsett forran gir mye bedre lyd og et mye bedre lydbilde.

Du har jo peerless defenition fra eltek. de koster vel rundt 1500....man kan få en overaskende bra lyd med det settet til den prisen, hvis du plasserer det riktig og har en god forsterker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør deg sjøl når det gjelder ting i hattehylla, står du bak fram på konsert ?

Eller når du sitter og lytter på musikk hjemme ? ;)

Ellers så skal vel f.eks SEAS være knall.

Perfomance settet koster vel rundt en 4,5k.

Om du legger sammen det du skulle bruke til frontsett og det du skulle bruke på 6x9" , så er du vel kansje ikke så langt unna ? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som driver med god lyd i bil vet at 6x9 er som å banne i kirken!

vel, hva baserer du din "expert" uttalelse på?? :hammer :hug:

et frontsett forran gir mye bedre lyd og et mye bedre lydbilde.

ellers er jeg enig i det cheers

og husk hva egentlig et frontsett er: et komponentsett enten flerveis eller coax som er montert foran....

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han går vel ut fra at slikt monteres bak og ikke fremme som med dem du har montert :D

det høres mer "fornuftig" ja! cheers

Apropos det så er vel Morel også vel verdt å nevne når det er spørsmål om komponenter.

hehe... det hadde jeg glemt gitt.....takk jalla!! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør deg sjøl når det gjelder ting i hattehylla, står du bak fram på konsert ?

Eller når du sitter og lytter på musikk hjemme ? ;)

Ellers så skal vel f.eks SEAS være knall.

Perfomance settet koster vel rundt en 4,5k.

Om du legger sammen det du skulle bruke til frontsett og det du skulle bruke på 6x9" , så er du vel kansje ikke så langt unna ? =)

1. Å sammenligne bilstereo med en konsert sier jo litt om grunnlaget ditt? På en konsert er det høyttalere foran, bak, i midten ute i folkemengden osv osv, og ikke minst lydkvaliteten kan ikke sammenlignes.

2.Når man lytter på musikk hjemme, sitter man da nødvendigvis å ser på anlegget? Nei, noen gjør det, men langt i fra alle, man gjør kanskje andre ting mens man holder på, kanskje man har 4 høyttalere i hvert sitt hjørne koblet i stereo..

Noen sier også at det er å banne i kirka hvis man bruker 6x9 i en bil, noen må da gjerne forklare hvorfor, jeg aner at de fleste som mener det her på forumet bare har middels peiling på bilstereo og sier det fordi andre har sagt det.

Fusion f.eks har en 6x9 til ca 6000kr, denne banker mange komponentsett på markedet i dag..

Hvor man monterer en 6x9 er jo opp til kunde og bilen, den kan monteres foran om man vil det, eller bak om man vil det.

Det er hva man synes selv som teller, hvis man bygger ett anlegg utifra hva alle andre synes så ender man kanskje opp med en løsning man ikke synes var så bra selv..

Matador: Blir du å treffe under lyd i bil treffet om ca 1 uke? (Oslo)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var vel kanskje litt kjapp der matador

Mente komponentsett i stedet for frontsett. Og jeg gikk ut i fra 6x9 bak i hattehyllen. :boxing

Kan ikke si jeg har hørt så mye på 6x9 men det jeg har hørt har ikke akkurat vært bra. Sier ikke at det har noe med elementene å gjøre, men jeg har enda ikke blitt noe imponert over det jeg har hørt! Selfølgelig kan man sikkert få okey lyd ut av et par med 6x9 men jeg har min tvil på at det vil låte like bra som en komonentsett riktig plassert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Å sammenligne bilstereo med en konsert sier jo litt om grunnlaget ditt? På en konsert er det høyttalere foran, bak, i midten ute i folkemengden osv osv, og ikke minst lydkvaliteten kan ikke sammenlignes.

2.Når man lytter på musikk hjemme, sitter man da nødvendigvis å ser på anlegget? Nei, noen gjør det, men langt i fra alle, man gjør kanskje andre ting mens man holder på, kanskje man har 4 høyttalere i hvert sitt hjørne koblet i stereo..

1: Merkelige konserter du er på. Det er ikke mange konserter du har høytalere midt i, og de står vendt bakover, så du står enten foran dem slik at de er bak deg, da hører du dem så å si ikke, eller du står bak dem, og da får du lyden rett i fleisen. Jeg har aldri sett noen sette høytalere på en konsert framover mot scenen, alle er vendt bakover, mot folkemassen bak. Du skal stå sabla nærme dem for å få kraftigere lyd bakfra, en forfra, og for det meste er høytalere midt i publikum heist opp i taket, slik at du ikke skal få effekten av lyd bakfra. Og høytalere bak på en konsert? Jeg prater om Konserter med personen på scenen, ikke en disko.

2: Jeg har ennå ikke sett noen som setter høytalere slik at de ikke primært vender mot deg når du skal lytte på musikk. og jeg tror ennå du fatta poenget mitt, men bare har en liten trangt til å kverulere :hammer .

Men tilbake til topic.

Eneste grunn jeg ser til å bruke 6x9, er om du skal f.eks skal ha dvd og surround, da må det jo være genialt :D

*Liten edit: jeg sammenligner ikke bilstereo med konserter, bare lyttemåten =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmmmmmmm ikke noe problem sånt sett hc_tk bare at det ble litt galt liksom. Det jeg ville sagt er at uansett merke, model eller pris på frontsett så vil det aldri låte bedre enn monteringen tillater... jeg tror det er noe alle vi er enig i. :thumb

Zetec: blir at jeg kommer en tur med "porsha" mi og titter... :biker , må jo treffe og hilse resten av gutta og!!

det ble ikke noe pils på oss i Arendal gitt aneglsmili , men ikke for seint enno seru.... cheers

blir hyggelig å hilse til mange andre som jeg ikke har truffet før og!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider