volvo264 Skrevet August 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Har kjørt nye 230 bunen på ganske harde prøver.. med org innmat og litt neddreide stempler. Ca350+++Hk da med datasprut vel og merke!!!! so rettare sakt so kan du klare 300hk me en orginal fk blokk men innmat? eller missforsto ej der? Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 fin farge på kjerren :) er lakken like fin som fotografiene sier? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_sport Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 nei:P Berre begynd å poler Michael:P Siter 1997 Volvo 960 T6R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet August 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 fin farge på kjerren :)er lakken like fin som fotografiene sier? nei i grunnen ikkje da. muligens me polering, men mykje lakk rust rundt om da. men olanen e å lakke dne i samme ferge ijenn med tida.. lika godt fargen Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 so rettare sakt so kan du klare 300hk me en orginal fk blokk men innmat? eller missforsto ej der? -ja stemmer det, hvis du dreier ned stemplene bittelitt og slitt småpjask, så ja! :) Men lønner seg med smidde mahle lavkomp vil jeg tro... Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet August 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 -ja stemmer det, hvis du dreier ned stemplene bittelitt og slitt småpjask, så ja! :) Men lønner seg med smidde mahle lavkomp vil jeg tro... oki. so muligens bytte stemplet, men veiv å råder da? vill dei klare seg? Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 njaaa.. når er ikke jeg ekspert på den b230ft'en da, for jeg har ikke hatt min / forsket på det såå mye.. men med god gammeldags veiv og m-råder, så ja.. skal klare 300gamp da.. må nok bytte turbo, intercooler og litt småpjask som sier seg selv.. motoren må nok ha mere trykk på suppa og litt... Viktig å få nok & korrekt mengde med suppe! Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 -ja stemmer det, hvis du dreier ned stemplene bittelitt og slitt småpjask, så ja! :) Men lønner seg med smidde mahle lavkomp vil jeg tro... hvorfor i all VERDEN skal alle på død og liv dreie ned fra stemplene sine?! B230FK har jo 8.7:1 eller.no som det er... lav nok kompresjon på den... stabil bunn er det også, svenskene kjører jo rundt 300hk på orig. bunndel rett som det er... 968dyser og 3"lmm og større turbo og ic hjelper godt på ;) Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 B230FK og B230FT har begge 8.5:1 i komp.. som er mer enn lavt nok.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet August 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 hvorfor i all VERDEN skal alle på død og liv dreie ned fra stemplene sine?! B230FK har jo 8.7:1 eller.no som det er...lav nok kompresjon på den... stabil bunn er det også, svenskene kjører jo rundt 300hk på orig. bunndel rett som det er... 968dyser og 3"lmm og større turbo og ic hjelper godt på ;) oki..kjekt du kom å sa ifrå. sparer snart over 8000kr på å ikkje bytte stempler=) Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet August 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 B230FK og B230FT har begge 8.5:1 i komp.. som er mer enn lavt nok.. B230FT/FK menrer du vell? Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 B230FT/FK menrer du vell? ja.. men endra d med en gang.. så du rakk å lese det i løpet av di 20-30 sekundene det sto der ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet August 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 ja.. men endra d med en gang.. så du rakk å lese det i løpet av di 20-30 sekundene det sto der ;) hehe, jess Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 hvorfor i all VERDEN skal alle på død og liv dreie ned fra stemplene sine?! B230FK har jo 8.7:1 eller.no som det er...lav nok kompresjon på den... stabil bunn er det også, svenskene kjører jo rundt 300hk på orig. bunndel rett som det er... 968dyser og 3"lmm og større turbo og ic hjelper godt på ;) -Men er det smidde turbostempler i den originalt da? Eller er det bare optimale stempler? Optimale stempler holder jo ikke lenge... -De stemplene er ikke så dyre som 8 lapper !! Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 fins svensker som har kjørt 400gamp lenge på den orginale innmaten, bare vekt justert og balansert! trenger ikke på død og liv bytte alt som fins av innmat for 300 gamp?. rådene knekker først. så lenge motoren får nok bensin så burde ikke stempla smelle så fort heller. ps. liten retting til alle som ikke viste det (gjetter at det er 95% av folka her inne) B230FK har 9.3 i komp B230FT har 8.7 i komp samme modell og alt ja.. ikke prøv å kom med noe anna info for det der er 100% korrekt info. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.