70c Skrevet November 27, 2005 Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 Det er en Sil80 her i Bergen (200sx s13 med Silvia s13 front) og en, såvidt jeg vet, original Onevia. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 Må bare si at FJ20DE er en hystrisk artig motor, er egentlig usikker på effekten men mener det er 151hk(111KW) da det er höykomp motoren som står i den hjemme. Scoopet trengs for å lukke panseret og er skrudd... Står 2.0 DOHC 16 valve på det hvis noen lurte. Sök på Silvia RS-X så kan dere finne noe heftig. S12(eller RS12 som modellen som kom hit heter) er en hysterisk artig bil.... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technophobia Skrevet Desember 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 Det er en Sil80 her i Bergen (200sx s13 med Silvia s13 front) og en, såvidt jeg vet, original Onevia. "Onevia" (S13 silvia med 180sx front) finnes ikke original. Det er bare en følge av at det ble populært å sette s13 silvia-fronter på 180sx'er. Derfor fant noen smartinger ut at det gikk an å gjøre det omvendte.. Det finnes også noen Sil1580 (sil-fifteen-eighty), en 180sx med s15 silvia-front. En ekte sil80 går nok neppe i Bergen. Hvis man skal kunne kalle det en sil80 bør det iallefall være en 180sx og ikke en s13 200sx, da 180 har sr20det-motor, mens s13 200sx bare har ca18det-motor. Bare så det er klarhet i sakene. Men fyyy faen så mye mer maskulin og hissig en s13 silvia-front ser ut! yodude Siter Det er sunt bondevett å ligge bredt -Felleskaupet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70c Skrevet Desember 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 "Onevia" (S13 silvia med 180sx front) finnes ikke original. Det er bare en følge av at det ble populært å sette s13 silvia-fronter på 180sx'er. Derfor fant noen smartinger ut at det gikk an å gjøre det omvendte.. Det finnes også noen Sil1580 (sil-fifteen-eighty), en 180sx med s15 silvia-front. En ekte sil80 går nok neppe i Bergen. Hvis man skal kunne kalle det en sil80 bør det iallefall være en 180sx og ikke en s13 200sx, da 180 har sr20det-motor, mens s13 200sx bare har ca18det-motor. Bare så det er klarhet i sakene. Men fyyy faen så mye mer maskulin og hissig en s13 silvia-front ser ut! yodude Sil80en er ikke original fra fabrikk nei, den har eieren modifisert i ettertid. Vet ikke hvilken maskin som står i, men det er nok en norsk 200sx s13 med Silvia s13-front. Liker ikke Oneviaene, den styggeste delen fra hver av bilene etter min mening. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nissan_kar Skrevet Desember 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 så en s13 med silvia front på japse treffet i sommer.. kan være den fra bergen, siden jeg hørte folka prata atte dem hadde rei langt.. min mening er 200sx s13 med silvia s15 front det er bare så rått..!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DevilsTower Skrevet Desember 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 så en s13 med silvia front på japse treffet i sommer.. kan være den fra bergen, siden jeg hørte folka prata atte dem hadde rei langt.. min mening er 200sx s13 med silvia s15 front det er bare så rått..!!! Aha aha kiddie Siter Mvh Espen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nissan_kar Skrevet Desember 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 Aha aha kiddie eller kansje det var din ? tøff bil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70c Skrevet Desember 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 Den i Bergen ser slik ut: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cokatommy Skrevet Desember 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 Sil80en er ikke original fra fabrikk nei, den har eieren modifisert i ettertid. Vet ikke hvilken maskin som står i, men det er nok en norsk 200sx s13 med Silvia s13-front. Liker ikke Oneviaene, den styggeste delen fra hver av bilene etter min mening. det ble faktisk laget noen biler med silvia front av Nissan , en "jubileums " edition eller no... Siter http://www.200sx-ogn.org/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cokatommy Skrevet Desember 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 http://www.japmobiles.com/cars/cars_detail.asp?id=19 Siter http://www.200sx-ogn.org/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technophobia Skrevet Desember 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2005 det ble faktisk laget noen biler med silvia front av Nissan , en "jubileums " edition eller no... du trengte vel ikke poengtere det? tror det utgår i teksten over ;) Siter Det er sunt bondevett å ligge bredt -Felleskaupet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cokatommy Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 du trengte vel ikke poengtere det? tror det utgår i teksten over ;) det står under ditt tidligere svar at det ikke er en bil som Nissan har produsert slik... derfor påpekte jeg det! og den som det er bilde av over er en "hjemmebygd" han heter vel Svinnball på forumet. Siter http://www.200sx-ogn.org/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DevilsTower Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 eller kansje det var din ? tøff bil Hæ? min hva? Har ikke bil jeg :lol Hvis du mener avataren min, så er det brutterns S13 Silvia, og den røde SilEighty'n er Svinball(husker ikke om det er det han kaller seg) på forumet sin kiddie Siter Mvh Espen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 One-Via er også en original. Den er blandt annet ganske vanlig å se i usa. Da som 240sx. Det går vel faktisk en svart styla cabrio i norge et sted? Sileighty ble så vidt jeg husker utstyrt originalt med større bremser (samme som r32/z32) 5bolts nav, sr20 med 204 hk (litt mer en vanlig), og andre ting som gjorde den råere en 180 sx. Sånn ellers er det omtrent de samme tekniske tingene som sitter på 180 type-x. Både Sileighty og Type-X ble produsert lengere ut på 90tallet en vanlige s13, paralelt med s14. Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technophobia Skrevet Desember 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2005 One-Via er også en original. Den er blandt annet ganske vanlig å se i usa. Da som 240sx. Det går vel faktisk en svart styla cabrio i norge et sted? Sileighty ble så vidt jeg husker utstyrt originalt med større bremser (samme som r32/z32) 5bolts nav, sr20 med 204 hk (litt mer en vanlig), og andre ting som gjorde den råere en 180 sx. Sånn ellers er det omtrent de samme tekniske tingene som sitter på 180 type-x. Både Sileighty og Type-X ble produsert lengere ut på 90tallet en vanlige s13, paralelt med s14. Ikke for å være pirkete meeeen... Onevia er ikke noen original sak. Det er en USDM 240sx coupé. Det amerikanske markedet fikk 240sx i fastback, slik vi kjenner den, og som notchback (coupé). Dette fikk altså bare det amerikanske markedet fatt på. Disse hadde da KA24 motor. Sileighty og onevia skal strengt tatt ha SR20DET-motor. Siter Det er sunt bondevett å ligge bredt -Felleskaupet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg