Gå til innhold

Har bilen min registerreim?


Zeph

Anbefalte innlegg

Har investert i Haynes-bok og tenkt å ta litt service på bilen min sjølv. Alle snakker om registerreim som bør byttast når bilar runder 100 km, men i ein annan tråd las eg at Primera ikkje hadde reim men kjede.

 

Kort og enkelt: Er det noko reim eller kjede eg må/bør bytte?

Nissan Primera P11 98-modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har investert i Haynes-bok og tenkt å ta litt service på bilen min sjølv. Alle snakker om registerreim som bør byttast når bilar runder 100 km, men i ein annan tråd las eg at Primera ikkje hadde reim men kjede.

 

Kort og enkelt: Er det noko reim eller kjede eg må/bør bytte?

 

Hvis bilen har reim, skal denne helst byttes rundt 100k har jeg også hørt. Din primera har kjede og holder noe lengre enn 100k. Ikke helt sikker på hvor langt, men lengre i alle fall. Jeg plukket nettopp ut den i GTi-R motoren. Den har gått 130k og var fremdeles fin... Men jeg bytter den selvfølgelig i samme slengen...

1988 Toyota Celica 2.0 GT

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R)

x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp. En sjekk på 400000 hørte jeg. :) 100000 fra eller til spiller ingen rolle :afro Men om det er ulyd i den så byttes den :)

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Primera har hatt en del motorhavarier pga at kjeden har røket rundt 100 - 130.000 km.

 

Hmmm aldri hørt om en eneste en jeg :) Vet at gamle bilen til NissanPrimera sin røyk. Men det skjedde ikke noe. Samme på bluebirden til en på jobben (samme motor)

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår