trygg Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 hei dere,er det forskjell på å ha runde eller firkantet porting i basskassen til bruk i db drag.jeg bruker i dag 2-6"porter men det låter ikke bra.Porta går ut av hatthylla.kjörer en carina e.lurer på om jeg skal bygge en fikantet porting istedet for runde for utsende og lyden sin skyld. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet August 16, 2005 Rapporter Share Skrevet August 16, 2005 hei dere,er det forskjell på å ha runde eller firkantet porting i basskassen til bruk i db drag.jeg bruker i dag 2-6"porter men det låter ikke bra.Porta går ut av hatthylla.kjörer en carina e.lurer på om jeg skal bygge en fikantet porting istedet for runde for utsende og lyden sin skyld. Forskjellen er nok ikke stor, man ser veldig mye forskjellig på akkurat dette området. Men kan jo også nevne at en dB-kasse ikke spiller bra heller, men om du har bygget den etter spesifikasjoner til produsenten så skulle det jo vært rimelig grei lyd... Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet August 16, 2005 Rapporter Share Skrevet August 16, 2005 er vel fare for at man får en del blåselyder fra firkantet port pga kantene er rette, eller? tenker på når man samenligner vanlig rund port mot aeroport for eks. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet August 16, 2005 Rapporter Share Skrevet August 16, 2005 hei dere,er det forskjell på å ha runde eller firkantet porting i basskassen til bruk i db drag.jeg bruker i dag 2-6"porter men det låter ikke bra.Porta går ut av hatthylla.kjörer en carina e.lurer på om jeg skal bygge en fikantet porting istedet for runde for utsende og lyden sin skyld. Det er ingen forskjell lydmessig på runde eller firkantede porter. I ditt tilfelle mistenker jeg at portplasseringen er årsaken til "feil" lyd. Stikk oppom meg en dag så jeg får hørt på feilen. Ring på forhånd. Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crx dB Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 er vel fare for at man får en del blåselyder fra firkantet port pga kantene er rette, eller? tenker på når man samenligner vanlig rund port mot aeroport for eks. tenker på de con'ene du? endestykkene til aeroporten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 tenker på de con'ene du? endestykkene til aeroporten? ja, de sørger jo for mindre turbulens rundt inn og uttaket på porten, og derfor økt lydtrykk og mindre ulyder. men har aldri prøvd firkantet port før, så aner jo ikke hvordan det blir. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg