el`satanical Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 Ey Jeg ringte nettop på en Saab 9000 turbo (16v), bilen var grei nok med det var en ulyd fra gearkassa. Så er spm, er dette spesielt vanskelig å bytte, siden (slik jeg har skjønt det) at gearkassen er "felt inn i motoren"? Og hva tror dere man må ut med for en slik gearkasse fra våre søte venner i øst? Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddi Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 Ey Jeg ringte nettop på en Saab 9000 turbo (16v), bilen var grei nok med det var en ulyd fra gearkassa. Så er spm, er dette spesielt vanskelig å bytte, siden (slik jeg har skjønt det) at gearkassen er "felt inn i motoren"? Og hva tror dere man må ut med for en slik gearkasse fra våre søte venner i øst? prøv først å bytte olje.. quaker state har en olje som funker særdeles bra til saab-girkasser, har selv byttet til denne med glimrende resultat...! girkassene til saab 9000 skal jo være hakket bedre enn 900, så det kan hende at det er det eneste som skal til... prøv evt. på http://www.saabturboclub.net (norske saabklubbens sider) eller http://www.saabturboclub.com (svenske saabklubbens sider) mvh oddi Siter Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_s_sumstad Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 9000 kassa sitter festa på sida av motoren, akkurat som på f.eks en golf. 900 har "innebygget" girkasse Siter Das Auto 09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
el`satanical Skrevet August 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2005 Okai, takker for gode svar begge to! Fadern har en saab 900, så jeg skal ta med han når jeg skal se på bilen. Planen var at jeg skulle se på den på onsdagen, så da får jeg ivertfall konstatert hvordan denne ulyden er etc. Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
el`satanical Skrevet August 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 Nå har jeg vært å testkjørt den. Lyden var i alle gir, men forsvant når jeg hadde inne koblingspedalen eller satte den i fri og rullet. Lyden hørtes ut som noe som var dårlig smurt, eller lager som var gåent, og det hørtes godt, både inne og utenfor bilen, Ellers så må jeg si at jeg tviler på den gikk som den skulle, da den ikke dro på noe særlig mere en camryen min, så akkurat den saaben der var nok ikke noe å satse på... Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_s_sumstad Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Er vell utløserlageret som har tatt kvelden. Siter Das Auto 09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ice3d Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Naboen min har en 87 Fiat Chroma. Det er er jo samme bilen omtrendt. Han har egentlig tenkt å kvitte seg med hele greiene. Jeg vet at girkassen hans er bra, og den skal han sikkert ikke ha mye for! Bilen står i moss altså... Siter Go your own way! 87 Pontiac Firebird Trans Am 91 Chrysler Saratoga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
el`satanical Skrevet August 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Tor: Er dette vanskelig å bytte? Dyrt? Ice3d: Hadde han bodd nærmere så ;) Bilen er nok ganske uinterresant uansett, da den gikk så dårlig som den gjorde, så det er sikkert mere som er galt... Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_s_sumstad Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Tor: Er dette vanskelig å bytte? Dyrt? Du må av med girkassa, å da er det like greit å bytte clutch i samme slengen. Siter Das Auto 09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg