Telecom Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 Har en Audi A6, 2.6 V6 Quattro. 1994 mod. Leter etter et signal ifra generatoren. Generatoren gir en +12 når den lader (går til lampe i panelet). Noen som har servicemanual til denne bilen og kan si meg hvilken farge ledningen har for styring av dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 Den er normalt blå. Sjekk bak på dynamoen på klemmen som heter D+ hvilken farge det er på ledningen der. Er sikkert samme farge videre inn til instrumentpanelet. Normalt på bensinmotorer er det på dynamoen en tykk ledning ut som går via starteren til batteriet, samt en tynn ledning som går på D+ som går inn til ladelampen. På diesel er ofte W i bruk også. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Telecom Skrevet August 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 Hjertelig takk. Har en bok ifra Haynes (Audi 100 og A6), men her er ikke 94, quattro med. Men i el.tegningene der sto det og at dette var blå. Men fant ikke en eneste blå ledning i buntene med sikringene under ratt, disse går jo opp til panelet. Mulig denne blå ifra dynamo går en annen vei?! Får vell ta bryet med å finne frem til dynamo. Takk ihvertfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pretender Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 Har du ikke en V klokke i daschen da som viser spenningen som generatoren lader med? Du må under for å kommer til generatoren sikkelig. Lykke til. Siter Eier av: Audi A6 2,7 TDI Avant Quattro 2006 Golf 1,9 TDI 4Motion 2005 X Audi A6 2,6 Avant Quattro 1995 X Golf 1,9 GTD 1993 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Telecom Skrevet August 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 Joda, jeg har instrument i panel som indikerer spenning. Men jeg skal lage til et ekstern batteri for å drive en kommunikasjonsbase i bilen. Dette må gå på eget batteri, slik at jeg ikke risikerer å tappe startbatteriet. Det eksterne batteriet må kun lade når bilen er i gang. Derfor ønsker jeg å bruke dette signalet til å drive ett rele. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pretender Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 Skal denne stå på hele tiden? i så fall kan du jo bare koble laderen opp mot tenningen med releet. Altså: når du slår på tenningen starter enheten å lade. Det tror jeg skulle gå bra. Under rattet måler du deg frem til riktig ledning på samleskruene under der releene sitter. Da blir det bent å rødig også. Bare et forslag Siter Eier av: Audi A6 2,7 TDI Avant Quattro 2006 Golf 1,9 TDI 4Motion 2005 X Audi A6 2,6 Avant Quattro 1995 X Golf 1,9 GTD 1993 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Telecom Skrevet August 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 Ja det går. Men.. faren er at det eksterne batteriet tappes helt, dvs. at jeg vil få en veldig stor ladestrøm når jeg skal starte bilen. Tror ikke det alltid vil være like populært en kald vintersdag. Men takk for tips cheers Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortens Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 du kjøper en isolatorblokk til det andre batteriet....snakk med din lokale bilstereosjappe Siter '04 Volvo V70 D5 '94 VW Golf GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pretender Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Tror jeg hadde en boks i båten som gjorde at motorstartbateriet altid var fulladet mens forbruksbatteriet kunne tas lang ned. Denne boksen regulerte også ladingen slik at den prioriterte motorbateriet når motoren var i gang. Kontakt den lokale båtforhandler well Siter Eier av: Audi A6 2,7 TDI Avant Quattro 2006 Golf 1,9 TDI 4Motion 2005 X Audi A6 2,6 Avant Quattro 1995 X Golf 1,9 GTD 1993 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg